
Opravuje kabelky za milion, i ty za pár tisíc. Práci ševce z Prahy znají i za hranicemi
Zprávy z firemŠvec v Panské ulici umí vrátit lesk luxusním kabelkám i botám. U tašky, kterou pořídíte v řádech desítek tisíc korun, se to vyplatí.
Švec v Panské ulici umí vrátit lesk luxusním kabelkám i botám. U tašky, kterou pořídíte v řádech desítek tisíc korun, se to vyplatí.
Zajímavostí konce loňského roku bylo dle oslovených provozovatelů pražských second handů výrazné zvýšení poptávky před Vánocemi. „Prodáváme jen neobnošené zboží, které dovážíme od různých spolupracovníků ze západu Evropy. Zákazník tak u nás může získat i značkové zboží za čtvrtinu původní nákupní ceny v obchodě, a navíc se jako vánoční dárek hodí,“ uvedl spolumajitel prodejny v pražské Štěpánské ulici. Lidé totiž kvůli zdražování začali šetřit i na jinak rozhazovačných svátcích a zejména mladí hledali výhodné nákupy.
Ivo Pavliš se z profese ajťáka před osmi lety postupně přeorientoval na sládka. Pivo měl vždycky rád, ale jen jako konzument. V roce 2016 s manželkou obrodili dávno zapomenutý pivovar v Lomnici, která leží severně od Brna a dali mu netradiční název - Genius noci.
Regály překypující různým zbožím. Od omlácených kladívek za desetikorunu po nová hifi sluchátka za několik tisíc. Pro někoho představuje sortiment nabízený v zastavárnách a bazarech bezcenný šrot a přehlídku nevkusu, ale jiní zákazníci zde dokáží objevit poklady do svých sbírek.
Milan Rokos se koncem osmdesátých let vyučil svářečem a mechanikem. Po vojně nastoupil jako svářeč v ČKD a na ta léta rád vzpomíná. Dopoledne jsme makali a pak už byl klid, navíc jsem si jako svářeč dokázal přivydělat i jinde, jak se tehdy říkalo, na melouchách," vzpomíná na léta socialismu.
V Česku je mnoho zajímavých provozů, podniků, obchodů či dílen, které zákazníci milují a majitelé pro ně dělají maximum. Představujeme je na newstream.cz v seriálu Obyčejný byznys. Tentokrát se vydáme do tradičního hodinářství.
Letos v létě server newstream.cz odstartoval seriál, který mapuje problémy živnostníků. Ve více než deseti dílech, které přiblížily různé profese, představil jejich problémy i úspěchy. Podnikatelé se z valné většiny shodují na tom, že podnikání není jednoduché.
Před deseti lety přišel s nápadem přivydělat si před Vánoci při studiích prodejem kaprů online. Dnes jich přes internet vystudovaný chemik prodá nižší desítky metráků. Čerstvé kapří filety přímo od rybářů dodává lidem skoro až na štědrovečerní stůl. A co si Jan Šikola myslí o iniciativě některých řetězců, které zakázaly prodej živých kaprů z kádí před svými obchody? Dočtete se ve vánočním speciálu Obyčejného byznysu.
Babička i maminka byly kadeřnice, tak měl Lukáš s výběrem svého povolání jasno. Po kadeřnické škole a dvouleté praxi u maminky si začal budovat salon Hair trend v Praze. Bylo to komplikované, protože v té době ještě bydlel v Jablonci. Podle svých slov šetřil každou korunu, v kadeřictví přespával na zemi a ráno čekal na zlevněné bagety.
Pohrát si pět minut a konec. A často i mnohem kratší dobu. Tak u generace dnešních dětí vypadá nejčastější reakce na vánoční dárek. To je však škoda. A má to i negativní dopad na peněženky rodičů i životní prostředí. Proti tomuto trendu jde například kdysi populární autodráha, která dětem nabízí pocit z opravdových závodů. A také je učí, že hračku lze opravit a ne ji po chvíli pohodit do kouta.
Na rohu Lublaňské ulice a náměstí I.P. Pavlova, které představuje jednu z nejrušnějších lokalit hlavního města, má houslařský ateliér Tomáš Vávra. Z ruchu velkoměsta se zde rázem přenesete do jiného století. Tomáš je totiž již čtvrtou generací houslařského rodu, který zde svůj ateliér provozuje od roku 1967 a od té doby se zde příliš nezměnilo, protože výroba a opravy houslí nepodléhá módním trendům a je velice konzervativní. Co se nástrojů i vybavení dílny týká, je stejné jako před stovkami let.