Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Obyčejný byznys: Genius noci, minipivovar rodiny Pavlišových, sbírá ocenění a roste

Pivovar Genius noci v Lomnici navázal na letitou tradicci
Genius noci
Michal Nosek

Ivo Pavliš se z profese ajťáka před osmi lety postupně přeorientoval na sládka. Pivo měl vždycky rád, ale jen jako konzument. V roce 2016 s manželkou obrodili dávno zapomenutý pivovar v Lomnici, která leží severně od Brna a dali mu netradiční název - Genius noci.

Reklama

„Provoz pivovaru a vymýšlení unikátních receptů nebyla a není jen procházka zelenou chmelnicí. Cesta k cíli je lemována nejrůznějšími nástrahami a těžkostmi jako život sám. Sny se ale mají plnit,”" říká Ivo.

Jana, která je původně grafičkou, zpěvačkou a nyní i sládkovou, se pivovaru od startu také maximálně věnuje, a říká, že když už po několikáté slyšela, jak její tehdejší snoubenec Ivo mluví o svém nesplnitelném snu, rozhodla se ho v budování minipivovaru plně podpořit a přesvědčila ho, že spolu to zvládnou.

 Posledním členem týmu je Ivo Gregor, který je expert na chutě či vůně piva a připravuje úspěšné receptury. Jako kvalifikovaný odborník hlídá kvalitu a správnost výrobních postupů. „Je to člověk, který vychovává čerstvě nastupující generaci sládků na Mendelově univerzitě,” říká Jana, která vymyslela pro pivovar i název. Ten podle ní vypovídá o magické atmosféře místa, je vtipný a koresponduje s filozofií pivovaru. Podle ní se pivo neochutnává po douškách, ale po litrech.

Zlaté doby jsou pryč, říká majitel bazaru a zastavárny

Obyčejný byznys: Zlaté doby jsou pryč, říká majitel bazaru a zastavárny

Regály překypující různým zbožím. Od omlácených kladívek za desetikorunu po nová hifi sluchátka za několik tisíc. Pro někoho představuje sortiment nabízený v zastavárnách a bazarech bezcenný šrot a přehlídku nevkusu, ale jiní zákazníci zde dokáží objevit poklady do svých sbírek.

Přečíst článek

Restart po téměř sto letech

Pivovar v Lomnici fungoval od konce šestnáctého století až do roku 1922. Poté, co sládek a další pracovníci narukovali na vojnu, se přestalo v lomnickém pivovaru vařit. První světovou válku tak nepřežil. V roce 1925 areál koupil Alois Buchta, pradědeček současných majitelů Pavlišových, a přesunul do něho svou velkou truhlářskou dílnu

Ke své původní funkci se areál vrátil téměř až po sto letech, kdy zde Pavlišovi postupně začali znovu pivo vařit. Mezi pivaři je nyní zřejmě nejoblíbenějším produktem pivovaru hořká desítka a klasická desítka. Podle odborníků je velice zajímavé medové pivo.

Jedná se o pivo, které může na první pohled  připadat sladké, ale jen podle názvu. Obsahuje pouze 2,7 procenta medu. Proto příliš sladké rozhodně není. Pivo získalo i soutěžní úspěch, když vyhrálo Českou pivní pečeť. Jedná se o třináctku, a řadí se tak mezi silnější piva, k ochutnání je například v Brně.

Tomáš Vávra, houslař

Obyčejný byznys: Housle z Číny nejsou nástroj, ale spíš nábytek, říká mistr houslař

Na rohu Lublaňské ulice a náměstí I.P. Pavlova, které představuje jednu z nejrušnějších lokalit hlavního města, má houslařský ateliér Tomáš Vávra. Z ruchu velkoměsta se zde rázem přenesete do jiného století. Tomáš je totiž již čtvrtou generací houslařského rodu, který zde svůj ateliér provozuje od roku 1967 a od té doby se zde příliš nezměnilo, protože výroba a opravy houslí nepodléhá módním trendům a je velice konzervativní. Co se nástrojů i vybavení dílny týká, je stejné jako před stovkami let.

Přečíst článek

Milan Úbl ve svém království, které je plné audiotechniky

Obyčejný byznys: Opravám televizorů se roky vyhýbám, říká elektrotechnik

V Česku je mnoho zajímavých provozů a podniků, prodejen a trhů, které zákazníci milují a majitelé pro ně dělají maximum. Představujeme je na newstream.cz v novém seriálu Obyčejný byznys. Tentokrát se vydáme za odborníkem na opravy a instalace audiotechniky a majitelem firmy DJ Servis Milanem Úblem. 

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama
Reklama
Reklama
Doporučujeme