Kvalitní venkovní kuchyně je drahý špás, říká kameník Hrdina
 
                            Rodinný podnik kameníků Karla a Tomáše Hrdinových expanduje. Aktuálně si dokonce koupili kamenolom Vyhnánov v Královéhradeckém kraji, který disponuje pískovcem nejvyšší kvality na českém trhu.
„Díky nákupu lomu, což je největší novinka v naší firmě, a již zaběhlé zakázkové kamenické výrobě, může firma Hrdina České pískovce nabídnout polotovary a výrobky pro řemeslníky v té nejvyšší kvalitě," uvádí jednatel Tomáš Hrdina. O ceně však hovořit nechce. Dominantou prací kamenické firmy zůstávají realizace venkovních kuchyní, z přímo na místě upravovaných kvádrů, o které je stabilní zájem. „Lidé navíc pochopili, že venkovní kuchyně v zahradě zvedne cenu nemovitosti,“ říká Tomáš Hrdina, který již vybudoval venkovní kuchyně i řadě českých miliardářů.
„Růst zájmu o venkovní vaření nastal již v době pandemie, kdy výrazně vzrostl zájem o pobyt na chatách a chalupách. Navíc venkovní stavba určená pro vaření a zábavu stmelí při posezení rodinu a přátele," dodává.
Stovky realizací
Otec a syn už mají za sebou stovky realizací venkovních pískovcových kuchní a tak Tomáš může říct, že klientelu tvoří lidé napříč celou společností. „Zákazníci k nám přicházejí s myšlenkou a nějakou částkou, kterou chtějí investovat. Samozřejmě si hlídají, aby návrh a realizace nepřekročily jejich maximum. Toto sledují i velmi bohatí lidé. Nejvíce zakázek máme v rozmezí mezi třemi až pěti sty tisíci korun, ty tvoří asi třetinu objednávek,” popisuje Tomáš strukturu trhu.
Venkovní kuchyně z pískovcových kvádrů Hrdinové stavěli i řadě známých osobností. Mezi jejich zákazníky tak patří například herec Bolek Polívka, herečka Alice Bendová, či herec Roman Vojtek. Pískovcové dílo si však u Hrdinů objednali také někteří z nejbohatších Čechů, jako je Radovan Vítek nebo byl Petr Kellner. Velmi zajímavá byla i zakázka na kuchyň na Zanzibaru, v jednom z nejluxusnějších resortů, který navštěvuje hlavně klientela z Ameriky.
Dlouhá tradice
Těžba má na výchdě Čech několikasetletou tradici a nejvíce ji proslavil v době baroka Matyáš Bernard Braun, který z něho vytvořil například soubor soch Ctností a Neřestí pro Hospitál Kuks.
V současnosti jsou pískovce z východočeských lomů k vidění nejen ve výše zmíněném Kuksu, ale i v v interiérech Pražského hradu. Za zmínku stojí i jejich využití při opravě Negrelliho viaduktu v Praze.
V současnosti se navyšují prodeje bezzrcadlovek, tedy menších a kompaktnějších fotoaparátů. Naproti tomu na trhu klesá podíl klasických zrcadlovek, které byly v minulosti nejoblíbenější. „Aktuální prodeje jsou již 60 : 40 ve prospěch moderních přístrojů bez klasického zrcadla,” říká Tomáš Jílek, který se prodeji fototechniky a materiálu věnuje již téměř čtyři desítky let.  
	Obyčejný byznys: S fotoaparáty jsem zažil přelomová období, říká prodejce
		Zprávy z firem
		
V Česku je mnoho zajímavých provozů a podniků, prodejen a trhů, které zákazníci milují a majitelé pro ně dělají maximum. Představujeme je na newstream.cz v novém seriálu Obyčejný byznys. Tentokrát se vydáme za odborníkem na opravy a instalace audiotechniky a majitelem firmy DJ Servis Milanem Úblem.  
	Obyčejný byznys: Opravám televizorů se roky vyhýbám, říká elektrotechnik
		Zprávy z firem
		
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.
 
				 
                             
		 
		 
		 
		 
		 
		 
 
 
 
 
 
 
