
Zisk výrobce luxusních aut BMW klesl druhým rokem za sebou. Letos firma vyhlíží obrat
Zprávy z firemNěmecká automobilka očekává, že v letošním roce poptávka poroste, navzdory náročné situaci a zvýšení cel.
Německá automobilka očekává, že v letošním roce poptávka poroste, navzdory náročné situaci a zvýšení cel.
Japonské automobilky Nissan a Honda ukončily rozhovory o zvažované fúzi, díky níž mohla vzniknout automobilová skupina v hodnotě 60 miliard dolarů (1,4 bilionu korun).
Čínské automobilky a představitelé Číny se v Německu zajímají o továrny určené k uzavření, zejména o továrny automobilky Volkswagen. Uvedla to agentura Reuters s odvoláním na zdroj obeznámený se zájmy čínské vlády. Koupě továrny by Číně umožnila získat vliv v renomovaném německém automobilovém průmyslu, který je domovem některých z nejstarších a nejprestižnějších automobilových značek, dodal zdroj.
Vývoz zboží z České republiky do zahraničí by mohl podle Asociace exportérů letos vzrůst přibližně o šest procent na rekordních zhruba šest bilionů korun z loňských 5,67 bilionu korun. Růstu exportu v korunovém vyjádření výrazně pomáhá letošní oslabení kurzu koruny vůči euru. Na dnešním Exportním fóru v Mladých Bukách na Trutnovsku to řekl místopředseda Asociace exportérů Otto Daněk. Pro rok 2025 asociace čeká snížení vývozu.
Akcie výrobců automobilů na evropských burzách oslabily poté, co zvolený prezident USA Donald Trump slíbil uvalit nová cla na dovoz z Kanady, Mexika a Číny. Ohrozil tím úzce provázané dodavatelské řetězce v odvětví a vyvolal obavy investorů z vyšších nákladů, uvedla agentura Reuters.
Německá automobilová skupina Volkswagen spouští s americkým výrobcem elektromobilů Rivian už dříve oznámený společný podnik na vývoj architektury a softwaru pro elektromobily. Volkswagen současně uvedl, že investici do Rivianu zvýší o 16 procent na 5,8 miliardy dolarů (138,8 miliardy korun).
Čínské automobilky v čele se společností BYD otevřely novou frontu v boji o dominantní postavení v automobilovém průmyslu a snaží se nově definovat vozy vyrobené v Číně jako globální symbol luxusu pro věk elektromobilů.
Výrobce luxusních vozů z poklesu viní slábnoucí čínský automobilový trh.
Čínská vláda vyvíjí tlak na své domácí automobilky, aby zastavily dosud probíhající expanzi v zemích Evropské unie. Oficiálním důvodem má podle agentury Bloomberg být rostoucí napětí v obchodních vztazích EU a Číny. EU letos zavádí vysoká, až 45procentní cla na čínská elektroauta. Peking slibuje odvetu.
Pokud chce Evropská unie zmírnit závislost na Číně, musí zrušit plán zakázat od roku 2035 nová auta se spalovacím motorem. Na mezinárodním autosalonu v Paříži to řekl šéf německé automobilky BMW Oliver Zipse. Evropské země jsou mimo jiné značně závislé na čínském dodavatelském řetězci u baterií pro elektromobily.
Letošní mezinárodní autosalon v Paříži se nese ve znamení souboje mezi evropskými a čínskými výrobci. Evropské automobilky, které se nyní potýkají s problémy, potřebují prokázat, že stále zůstávají ve hře, zatímco čínští konkurenti se snaží prorazit na evropském trhu. Pařížský autosalon, který je největší v Evropě, bude otevřen pouze pro zástupce tisku, veřejnost bude moci výstavu navštívit od úterý do neděle.
Nelze nyní pokutovat firmy, které do evidence nezapíšou skutečné majitele. Dokud stát nezmění právní úpravu evidence skutečných majitelů, nemůže nutit firmy k zápisu údajů a sankcionovat je, pokud zákonnou povinnost nesplní. Uvedl to místopředseda Nejvyššího soudu (NS) Petr Šuk. Důvodem je rozpor s unijním právem, na který letos soudy upozornily.