Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Změna klimatu dopadá na byznys pojišťoven. Aby přežily, musí změnit strategii

Tornádo na jihu Moravy napáchalo stomilionové škody.
ČTK
Veronika Kudrnová
vku

Pojišťovny čelí enormnímu nárůstu přírodních katastrof. Aby situaci ustály, musí změnit své obchodní modely. Vyplývá to ze studie společností Capgemini a Efma.

Reklama

Změny klimatu jednoznačně negativně ovlivňují pojišťovnictví. To je fakt. Četnost a intenzita přírodních katastrof se v průběhu let zvyšují, stejně tak objem škod. A logicky i pojistného plnění, které jde na bedra pojišťoven. V celosvětovém měřítku se podle zjištění studie hospodářské ztráty způsobené změnou klimatu za poslední tři desetiletí zvýšily o 250 procent.

Rolí pojišťoven ale není jen chránit, měly by být schopné budoucím škodám předcházet. K tomu je ale zapotřebí změna jejich obchodních modelů. Hlavním sdělením studie proto je, že pojišťovny, které se zaměří na strategii zmírňování klimatických rizik, zvýší svůj význam, ziskovost i klientskou důvěru. 

„Zákazníci věnují stále větší pozornost dopadu klimatických změn na své životy. Aby si pojistitelé udrželi konkurenceschopnost na neustále se měnícím trhu, musejí tomu přizpůsobit své nabídky,“ uvádí Ondřej Valvoda, ředitel Capgemini Česká republika.

Dopady řádění tornáda na Moravě

Řádění tornáda zasáhlo i pojišťovny. Na pojistkách vyplatily výrazně víc než obvykle

Katastrofy spojené s počasím v posledních letech mění charakter. Dějí se na menším prostoru, ale způsobují větší škody. Podle pojišťoven roste zájem o pojistky pokrývající škody na majetku způsobené rozmary počasí.

Přečíst článek

Studie zjistila, že více než 80 procent individuálních a malých komerčních klientů pojišťovnictví si uvědomuje klimatické vlivy a v posledních 12 měsících přijalo alespoň jedno klíčové udržitelné opatření. V boji proti škodlivým dopadům změny klimatu je ale podle Valvody nutné udělat více.

Pouze osm procent v průzkumu dotázaných pojišťoven totiž patří k tzv. „mistrům odolnosti“. Zpráva je popisuje jako ty, kteří mají silné řízení, pokročilé schopnosti analýzy dat, zaměřují se na prevenci rizik a podporují odolnost prostřednictvím svých upisovacích a investičních strategií.

A co konkrétního Capgemini pojišťovnám radí?

  • Začleňte odolnost vůči změně klimatu do své podnikové strategie o udržitelnosti s jasnými opatřeními přidělenými vedoucím pracovníkům.
  • Přepracujte svůj přístup k inovacím tak, aby překlenuly propast mezi dlouhodobými cíli a krátkodobým plánováním. Začleňte odolnost do svých firemních hodnot. 
  • Přepracujte svou technologickou strategii tak, aby jejím jádrem byly produktové inovace, zákaznická zkušenost a firemní odpovědnost. Toho lze dosáhnout integrací technologií, jako jsou internet věcí, cloud, umělá inteligence, strojové učení a kvantové výpočty.

Pavel Řehák

Češi jsou pružnější než Američané. Umějí svobodně přemýšlet, říká Řehák

Zakladatel pojišťovny Direct v průběhu pandemie hned několikrát ukázal, že i celospolečenské problémy lze řešit byznysovým přístupem. Jak konkrétně a proč je pro něj nejdůležitější hodnotou svoboda v nejširším slova smyslu? To Pavel Řehák prozradil v nové epizodě pořadu Victory Club na newstream.cz.

Přečíst článek

Generali Česká pojišťovna

Povinné ručení dál táhne pojistný trh. Dynamika růstu životního pojištění zpomalila

Český pojistný trh loni zrychlil růst. Pojišťovny na pojistném vybraly 147 miliard korun, což je meziročně o 4,4 procenta více, uvedla Česká asociace pojišťoven (ČAP).

Přečíst článek

Na havarijním pojištění můžete ušetřit, pokud ho sjednáte online

Na havarijním pojištění můžete ušetřit, pokud ho sjednáte online

Dříve si havarijní pojištění uzavírali pouze majitelé nových vozů, kteří si kupovali auto na úvěr. V případě leasingu je havarijní pojištění dokonce povinné. Dnes však jeho výhody objevují i majitelé zánovních a ojetých vozů. V následujících řádcích najdete nejen tipy, jak na pojistném ušetřit. 

Přečíst článek

Magazín newstream CLUB

Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.

Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba. 

Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.

Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Eva Straškrábová

Eva Straškrábová: Komunikace značky už není jen o emocích, dnes musíme více vysvětlovat racionální benefity

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme