Twitter zrušil ověřovací modrou ikonu papežovi, kancléři Scholzovi nebo Beyoncé
Americká internetová společnost Twitter ve čtvrtek začala v souladu s předchozími sliby rušit modré ověřovací ikony tisíců uživatelů této sociální sítě. Nově o ni přišel například účet papeže Františka, německého kancléře Olafa Scholze nebo zpěváků Justina Biebera a Beyoncé, napsal dnes server BBC News a stanice BFM TV.
Původně byla ikona označující ověřené účty novinářů, komentátorů, politiků a dalších veřejných osobností zdarma. Sloužila k boji proti dezinformacím nebo falešným účtům. Nový majitel Twitteru Elon Musk ale slíbil původní ověřovací ikony zrušit a nahradil je placeným ověřením modré, stříbrné a zlaté barvy podle ceny.
Během jediného dne se bohatství Elona Muska propadlo o 13 miliard dolarů, tedy ještě o víc, než dokázal prošutrovat ministr financí Zbyněk Stanjura za první kvartál letošního roku. Ve čtvrtek 20. dubna tak Musk zjistil, že když se nedaří, tak se prostě nedaří.Stanislav Šulc: Černý čtvrtek Elona Muska. Ozvala se karma?
Názory
Předplatné má Twitteru zajistit vyšší příjmy. Pozorovatelé ale mají obavy, že bez ověřovacího procesu bude obtížné rozeznat skutečné účty od imitátorů.
Organizace, které si budou chtít ověřený účet udržet, by měly Twitteru nově měsíčně platit 1000 dolarů (zhruba 21 700 korun) za zlatou ikonku. Od držitelů ověřených individuálních účtů bude Twitter chtít osm dolarů (173 korun) měsíčně za modrou ikonku, jinak o ověření přijdou, avizoval Musk.
Šéf americké společnosti Twitter Elon Musk pohrozil softwarové firmě Microsoft žalobou. Obviňuje ji, že používá data ze sociální sítě Twitter bez povolení. Musk to napsal ve středu na svůj twitterový účet.Musk hrozí Microsoftu žalobou za vykrádání databáze Twitteru
Zprávy z firem
Sociální síť Twitter učiní další změny u své placené funkce Twitter Blue. Od poloviny dubna budou doporučovány ostatním uživatelům pouze příspěvky ověřených předplatitelů. Neověření uživatelé také nebudou moci hlasovat v anketách. Na svém twitterovém profilu to oznámil šéf Twitteru Elon Musk. Jako důvod uvedl, že je to jediný způsob, jak řešit problémy s účty provozovanými umělou inteligencí.Placené účty zastaví umělou inteligenci, slibuje Musk. Kdo platit nechce, bude mít chudší kanál
Leaders
Magazín newstream CLUB
Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.
Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba.
Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.
Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.
Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí.
K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.