Twitter zrušil ověřovací modrou ikonu papežovi, kancléři Scholzovi nebo Beyoncé

Americká internetová společnost Twitter ve čtvrtek začala v souladu s předchozími sliby rušit modré ověřovací ikony tisíců uživatelů této sociální sítě. Nově o ni přišel například účet papeže Františka, německého kancléře Olafa Scholze nebo zpěváků Justina Biebera a Beyoncé, napsal dnes server BBC News a stanice BFM TV.
Původně byla ikona označující ověřené účty novinářů, komentátorů, politiků a dalších veřejných osobností zdarma. Sloužila k boji proti dezinformacím nebo falešným účtům. Nový majitel Twitteru Elon Musk ale slíbil původní ověřovací ikony zrušit a nahradil je placeným ověřením modré, stříbrné a zlaté barvy podle ceny.
Během jediného dne se bohatství Elona Muska propadlo o 13 miliard dolarů, tedy ještě o víc, než dokázal prošutrovat ministr financí Zbyněk Stanjura za první kvartál letošního roku. Ve čtvrtek 20. dubna tak Musk zjistil, že když se nedaří, tak se prostě nedaří.
Stanislav Šulc: Černý čtvrtek Elona Muska. Ozvala se karma?
Názory
Předplatné má Twitteru zajistit vyšší příjmy. Pozorovatelé ale mají obavy, že bez ověřovacího procesu bude obtížné rozeznat skutečné účty od imitátorů.
Organizace, které si budou chtít ověřený účet udržet, by měly Twitteru nově měsíčně platit 1000 dolarů (zhruba 21 700 korun) za zlatou ikonku. Od držitelů ověřených individuálních účtů bude Twitter chtít osm dolarů (173 korun) měsíčně za modrou ikonku, jinak o ověření přijdou, avizoval Musk.
Šéf americké společnosti Twitter Elon Musk pohrozil softwarové firmě Microsoft žalobou. Obviňuje ji, že používá data ze sociální sítě Twitter bez povolení. Musk to napsal ve středu na svůj twitterový účet.
Musk hrozí Microsoftu žalobou za vykrádání databáze Twitteru
Zprávy z firem
Sociální síť Twitter učiní další změny u své placené funkce Twitter Blue. Od poloviny dubna budou doporučovány ostatním uživatelům pouze příspěvky ověřených předplatitelů. Neověření uživatelé také nebudou moci hlasovat v anketách. Na svém twitterovém profilu to oznámil šéf Twitteru Elon Musk. Jako důvod uvedl, že je to jediný způsob, jak řešit problémy s účty provozovanými umělou inteligencí.
Placené účty zastaví umělou inteligenci, slibuje Musk. Kdo platit nechce, bude mít chudší kanál
Leaders
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.