Maloobchodní tržby klesly desátý měsíc za sebou, pokles ale zpomalil
Maloobchodní tržby v Česku v únoru v meziročním srovnání klesly desátý měsíc za sebou. Pokles ale zpomalil na 6,4 procenta z lednových revidovaných 6,8 procenta. Meziměsíčně měli obchodníci tržby nižší o 0,4 procenta. Informoval o tom Český statistický úřad (ČSÚ).
„Maloobchodní tržby po očištění o cenové vlivy v únoru meziročně poklesly o 6,4 procenta. Pokles tržeb trval již od května loňského roku. Méně než loni se prodalo zboží v prodejnách s potravinami i s nepotravinářským zbožím," uvedla vedoucí oddělení statistiky obchodu, dopravy a služeb ČSÚ Jana Gotvaldová.
Maloobchodní tržby klesly v lednu o 7,7 procenta. Pokles nastal devátý měsíc za sebou, uvedl Český statistický úřad. Pokles ale zpomalil z prosincových revidovaných 8,1 procenta.AKTUALIZOVÁNO: Maloobchodní tržby klesly v lednu o téměř osm procent. Devátý měsíc za sebou
Money
U potravin se podle ní v porovnání s lednem prohloubilo tempo poklesu, zatímco u nepotravinářského zboží zmírnilo. Tržby z prodeje pohonných hmot vykázaly třetí měsíc v řadě meziroční růst, doplnila Gotvaldová.
Podle ředitelky odboru statistiky obchodu, dopravy, služeb, cestovního ruchu a životního prostředí ČSÚ Marie Bouškové desátý měsíc v řadě klesly tržby prodejnám s výrobky pro domácnost a pro kulturu, sport a rekreaci. V ostatních sortimentních typech specializovaných prodejen s nepotravinářským zbožím se tržby zvýšily. „Tržby internetových a zásilkových obchodů klesaly již čtrnáctý měsíc za sebou,” doplnila Boušková.
Obrat tuzemských internetových obchodů v prvním čtvrtletí meziročně klesl o 13 procent. Důvodem je ekonomická nejistota zákazníků a trvající vysoká inflace. Vyplývá to z údajů internetového srovnávače Heureka.cz.E-shopy čeká složitý rok, ukazují data za první kvartál
Zprávy z firem
Magazín newstream CLUB
Hlavním tématem letního čísla magazínu Newstream CLUB je Česko-Slovensko, s podtitulem Dvě země, jeden trh.
V rozhovoru se představuje Karel Vágner, marketér a podnikatel v řadě úspěšných projektů, známý také spoluprací s manželkou a úspěšnou modelkou Simonou Krainovou.
Další osobnosti jako Igor Rattaj se zamýšlejí nad rozdíly mezi podnikáním v Česku a na Slovensku. O umělé inteligenci hovoří česko-slovenská investorka Andrea Ferancová Bartoňová, o veřejnosti a kultuře slovenský bestsellerista Jozef Karika. Uznávaný chef Marcel Ihnačák prozrazuje, která z obou kuchyní je „lepší“. Marketér Milan Šemelák s klientem Williamem Rudolfem Lobkowiczem mluví o tom, jak přetvořit odkaz šlechtického rodu do moderní doby.
Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí.
K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.