Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Maloobchodní tržby klesly desátý měsíc za sebou, pokles ale zpomalil

Maloobchodní tržby klesly desátý měsíc za sebou.
ČTK
 ČTK

Maloobchodní tržby v Česku v únoru v meziročním srovnání klesly desátý měsíc za sebou. Pokles ale zpomalil na 6,4 procenta z lednových revidovaných 6,8 procenta. Meziměsíčně měli obchodníci tržby nižší o 0,4 procenta. Informoval o tom Český statistický úřad (ČSÚ).

„Maloobchodní tržby po očištění o cenové vlivy v únoru meziročně poklesly o 6,4 procenta. Pokles tržeb trval již od května loňského roku. Méně než loni se prodalo zboží v prodejnách s potravinami i s nepotravinářským zbožím," uvedla vedoucí oddělení statistiky obchodu, dopravy a služeb ČSÚ Jana Gotvaldová.

Maloobchodní tržby klesly v lednu o téměř osm procent. Devátý měsíc za sebou

AKTUALIZOVÁNO: Maloobchodní tržby klesly v lednu o téměř osm procent. Devátý měsíc za sebou

Maloobchodní tržby klesly v lednu o 7,7 procenta. Pokles nastal devátý měsíc za sebou, uvedl Český statistický úřad. Pokles ale zpomalil z prosincových revidovaných 8,1 procenta.

Přečíst článek

U potravin se podle ní v porovnání s lednem prohloubilo tempo poklesu, zatímco u nepotravinářského zboží zmírnilo. Tržby z prodeje pohonných hmot vykázaly třetí měsíc v řadě meziroční růst, doplnila Gotvaldová.

Podle ředitelky odboru statistiky obchodu, dopravy, služeb, cestovního ruchu a životního prostředí ČSÚ Marie Bouškové desátý měsíc v řadě klesly tržby prodejnám s výrobky pro domácnost a pro kulturu, sport a rekreaci. V ostatních sortimentních typech specializovaných prodejen s nepotravinářským zbožím se tržby zvýšily. „Tržby internetových a zásilkových obchodů klesaly již čtrnáctý měsíc za sebou,” doplnila Boušková.

aMAZON

E-shopy čeká složitý rok, ukazují data za první kvartál

Obrat tuzemských internetových obchodů v prvním čtvrtletí meziročně klesl o 13 procent. Důvodem je ekonomická nejistota zákazníků a trvající vysoká inflace. Vyplývá to z údajů internetového srovnávače Heureka.cz.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Čechům se vrací chuť nakupovat

Lukáš Kovanda: Češi opět s chutí nakupují. V lednu utratili nejvíc peněz za poslední roky

Přečíst článek
Pokles tržeb obchodníků v září zrychlil na čtyři procenta

Lidé šetří a méně nakupují. Tržby obchodníků klesly sedmnáctý měsíc v řadě

Přečíst článek
Doporučujeme