Růst maloobchodních tržeb v Česku nezastavuje

Maloobchodní tržby v Česku bez prodejů a oprav motorových vozidel v září čtvrtý měsíc po sobě zrychlily růst. Meziročně stouply o 5,6 procenta po revidovaném srpnovém růstu o pět procent. Nejvýrazněji se zvýšily v e-shopech, zveřejnil Český statistický úřad (ČSÚ). Meziměsíčně tržby vzrostly o 0,2 procenta.
„Tržby se zvýšily za prodej nepotravinářského zboží, pohonných hmot i potravin. K růstu maloobchodních tržeb nejvíce přispěl prodej prostřednictvím internetu, kde tržby rostly dvouciferným tempem již od počátku roku,“ uvedla vedoucí oddělení statistiky obchodu, dopravy a služeb ČSÚ Jana Gotvaldová. Tržby za nepotravinářské zboží v září meziročně vzrostly o 8,2 procenta, za pohonné hmoty o 5,3 procenta a za potraviny o dvě procenta.
Internetové a zásilkové obchody v září utržily o 22,6 procenta víc než před rokem. V nespecializovaných prodejnách s převahou potravin se tržby meziročně zvýšily o 2,5 procenta a v nespecializovaných obchodech s převahou nepotravinářského zboží o 14,3 procenta. Klesly obchodům s potravinami o 2,5 procenta.
Prodejnám s farmaceutickým a zdravotnickým zbožím a stejně i s kosmetickými a toaletními výrobky tržby meziročně stouply téměř o desetinu. Obchody s oděvy a obuví utržily v září proti loňsku o 6,7 procenta víc. Za kulturu, sport a rekreaci tržby prodejcům vzrostly o 3,7 procenta a v prodejnách s počítačovým a komunikačním zařízením se zvýšily o 0,2 procenta. „Naopak tržby klesly v prodejnách s výrobky pro domácnost o dvě procenta,“ uvedl ČSÚ.
Tržby za prodej a opravy motorových vozidel v září meziročně stouply o 0,9 procenta, v tom za opravy vzrostly o 1,6 procenta a za prodej včetně náhradních dílů o 0,7 procenta. Ve srovnání se srpnem se tržby za prodej a opravy motorových vozidel zvýšily o 0,6 procenta. Tržby za pohonné hmoty meziměsíčně stouply o 0,1 procenta a za nepotravinářské zboží o 0,4 procenta. Za potraviny obchody proti srpnu utržily o desetinu procenta méně.
OSVČ v příštím roce zaplatí více na zálohách na pojistné, zvýší se také paušální daň. Zálohy je nutné upravit už v lednu, varuje daňový poradce.
PŘEHLEDNĚ: Kolik peněz si živnostníci připlatí na daních
Money
Italský marketingový guru přišel s neotřelým, ne ale výjimečným, nápadem na suvenýry. Místo plakátu nebo magnetky chce turistům mířícím k jezeru Como prodávat plechovku s tamním vzduchem.
Vzduch za 250 korun. Italové nabízí netradiční suvenýr, nejsou ale první
Enjoy
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.