Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Růst maloobchodních tržeb v Česku nezastavuje

Růst maloobchodních tržeb v Česku nezastavuje
ČTK
 ČTK

Maloobchodní tržby v Česku bez prodejů a oprav motorových vozidel v září čtvrtý měsíc po sobě zrychlily růst. Meziročně stouply o 5,6 procenta po revidovaném srpnovém růstu o pět procent. Nejvýrazněji se zvýšily v e-shopech, zveřejnil Český statistický úřad (ČSÚ). Meziměsíčně tržby vzrostly o 0,2 procenta.

„Tržby se zvýšily za prodej nepotravinářského zboží, pohonných hmot i potravin. K růstu maloobchodních tržeb nejvíce přispěl prodej prostřednictvím internetu, kde tržby rostly dvouciferným tempem již od počátku roku,“ uvedla vedoucí oddělení statistiky obchodu, dopravy a služeb ČSÚ Jana Gotvaldová. Tržby za nepotravinářské zboží v září meziročně vzrostly o 8,2 procenta, za pohonné hmoty o 5,3 procenta a za potraviny o dvě procenta.

Internetové a zásilkové obchody v září utržily o 22,6 procenta víc než před rokem. V nespecializovaných prodejnách s převahou potravin se tržby meziročně zvýšily o 2,5 procenta a v nespecializovaných obchodech s převahou nepotravinářského zboží o 14,3 procenta. Klesly obchodům s potravinami o 2,5 procenta.

Prodejnám s farmaceutickým a zdravotnickým zbožím a stejně i s kosmetickými a toaletními výrobky tržby meziročně stouply téměř o desetinu. Obchody s oděvy a obuví utržily v září proti loňsku o 6,7 procenta víc. Za kulturu, sport a rekreaci tržby prodejcům vzrostly o 3,7 procenta a v prodejnách s počítačovým a komunikačním zařízením se zvýšily o 0,2 procenta. „Naopak tržby klesly v prodejnách s výrobky pro domácnost o dvě procenta,“ uvedl ČSÚ.

Tržby za prodej a opravy motorových vozidel v září meziročně stouply o 0,9 procenta, v tom za opravy vzrostly o 1,6 procenta a za prodej včetně náhradních dílů o 0,7 procenta. Ve srovnání se srpnem se tržby za prodej a opravy motorových vozidel zvýšily o 0,6 procenta. Tržby za pohonné hmoty meziměsíčně stouply o 0,1 procenta a za nepotravinářské zboží o 0,4 procenta. Za potraviny obchody proti srpnu utržily o desetinu procenta méně.

Peníze, ilustrační foto

PŘEHLEDNĚ: Kolik peněz si živnostníci připlatí na daních

OSVČ v příštím roce zaplatí více na zálohách na pojistné, zvýší se také paušální daň. Zálohy je nutné upravit už v lednu, varuje daňový poradce.

Přečíst článek

Comské jezero

Vzduch za 250 korun. Italové nabízí netradiční suvenýr, nejsou ale první

Italský marketingový guru přišel s neotřelým, ne ale výjimečným, nápadem na suvenýry. Místo plakátu nebo magnetky chce turistům mířícím k jezeru Como prodávat plechovku s tamním vzduchem.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Pokles tržeb obchodníků v září zrychlil na čtyři procenta

Lidé šetří a méně nakupují. Tržby obchodníků klesly sedmnáctý měsíc v řadě

Přečíst článek
Maloobchodní tržby klesly potřinácté v řadě, v květnu o 6,1 procenta

Maloobchodní tržby klesly potřinácté v řadě, internetovým a zásilkovým obchodům o osm procent

Přečíst článek
Doporučujeme