Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Lidé šetří a méně nakupují. Tržby obchodníků klesly sedmnáctý měsíc v řadě

Pokles tržeb obchodníků v září zrychlil na čtyři procenta
iStock
 ČTK

Meziroční pokles tržeb v maloobchodě v září zrychlil na čtyři procenta ze srpnových 2,8 procenta. Tržby obchodníků klesají 17. měsíc v řadě, uvedl Český statistický úřad. Meziměsíčně klesly tržby obchodníkům v září o 0,4 procenta.

Reklama

Tempo meziročního poklesu se v září proti předchozímu měsíci prohloubilo v důsledku snížení prodeje nepotravinářského zboží a potravin. „Naopak růst tržeb si nadále udržel prodej pohonných hmot,“ uvedla vedoucí oddělení statistiky obchodu, dopravy a služeb ČSÚ Jana Gotvaldová. Tržby za nepotravinářské zboží klesly meziročně o 5,9 procenta a za potraviny o 4,1 procenta. Za pohonné hmoty vzrostly o 4,5 procenta.

Tržby ve specializovaných prodejnách s oblečením a obuví v září meziročně klesly o 16,1 procenta. Prodejci výrobků pro domácnost zaznamenali pokles tržeb o desetinu a v obchodech s výrobky pro kulturu, sport a rekreaci nechali zákazníci o 8,4 procenta méně peněz než loni. Pokles o 6,1 procenta zaznamenali obchodníci s počítačovým a komunikačním zařízením, zatímco lékárny utržily o tři procenta méně. Naopak rostly tržby v prodejnách s kosmetickými a toaletními výrobky, a to meziročně o 12,8 procenta.

Dominik Feri u soudu

David Ondráčka: Obchodně geniální, společensky neodpovědné, žebříčky 30 pod 30

Při sledování kauzy Dominika Feriho jsem si uvědomil, jak mě dlouhodobě otravují ty marketingové žebříčky 30 pod 30. Jak tento zvrhlý marketing zneužívá mladé lidi a tvoří z nich kvazicelebrity, aby přes ně nalákal reklamu na své produkty, a neohlíží se na důsledky, nemají žádnou společenskou odpovědnost. Zastavme to, nebo aspoň bojkotujme tyto absurdní ankety, jako jsou 30 pod 30.

Přečíst článek

Internetovým a zásilkovým obchodům klesly tržby v porovnání s loňským zářím o 0,8 procenta. Tržby z prodeje potravin v nespecializovaných prodejnách s převahou potravin se meziročně snížily o 4,2 procenta a ve specializovaných prodejnách potravin o necelá dvě procenta. V nespecializovaných prodejnách s převahou nepotravinářského zboží se tržby zvýšily o 1,5 procenta.

Reklama

Ve srovnání se srpnem se v září tržby v maloobchodě v Česku snížily o 0,4 procenta. Za nepotravinářské zboží utratili zákazníci o 0,8 procenta méně a tržby za potraviny klesly o půl procenta. Naopak majitelé benzinových pump v září utržili za pohonné hmoty o 1,5 procenta více peněz než v srpnu.

Tržby za prodej a opravy motorových vozidel v září meziročně stouply o 2,7 procenta, zatímco meziměsíčně o 1,7 procenta klesly. Za opravy aut nechali motoristé v servisech o 3,1 procenta více peněz než loni v září. Tržby z prodeje vozidel, včetně náhradních dílů, meziročně stouply o 2,6 procenta.

Magazín newstream CLUB

Hlavním tématem letního čísla magazínu Newstream CLUB je Česko-Slovensko, s podtitulem Dvě země, jeden trh. 

V rozhovoru se představuje Karel Vágner, marketér a podnikatel v řadě úspěšných projektů, známý také spoluprací s manželkou a úspěšnou modelkou Simonou Krainovou.

Další osobnosti jako Igor Rattaj se zamýšlejí nad rozdíly mezi podnikáním v Česku a na Slovensku. O umělé inteligenci hovoří česko-slovenská investorka Andrea Ferancová Bartoňová, o veřejnosti a kultuře slovenský bestsellerista Jozef Karika. Uznávaný chef Marcel Ihnačák prozrazuje, která z obou kuchyní je „lepší“. Marketér Milan Šemelák s klientem Williamem Rudolfem Lobkowiczem mluví o tom, jak přetvořit odkaz šlechtického rodu do moderní doby.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Čechům se vrací chuť nakupovat

Lukáš Kovanda: Češi opět s chutí nakupují. V lednu utratili nejvíc peněz za poslední roky

Přečíst článek
Maloobchodní tržby klesly potřinácté v řadě, v květnu o 6,1 procenta

Maloobchodní tržby klesly potřinácté v řadě, internetovým a zásilkovým obchodům o osm procent

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme