Američtí dovozci hromadí zásoby Prosecca kvůli obavám z cel a stávek v přístavech

Američtí dovozci hromadí zásoby italského Prosecca. Předzásobují se kvůli obavám z cel i stávek v amerických přístavech, píše agentura AP. O výrazném a neočekávaném nárůstu prodejů do USA mluví výrobci a zaznamenali ho i statistici. Objemy vypitého Prosecca se přitom v posledních měsících ve USA příliš nezměnily.
Perlivé Prosecco je nejpopulárnějším italským vínem ve Spojených státech. Představuje zhruba 40 procent italského prodeje vín do USA, které v roce 2023 činily skoro dvě miliardy eur (50 miliard korun). Prodeje toho vína z Itálie do USA rostly po celý loňský rok, strmý růst však zažily ke konci roku. Například v listopadu, kdy byl zvolen Donald Trump novým prezidentem, se podle italských statistik zvýšily o více než 40 procent.
Předseda sdružení výrobců vín Prosecco DOC Giancarlo Guidolin označil takový vývoj za neočekávaný, ačkoliv ke konci roku prodeje perlivých vín vždy rostou. „Domníváme se, že se navýšilo množství produktu ve skladech,“ řekl Guidolin.
Podle agentury AP se zřejmě američtí dovozci předzásobili Proseccem kvůli nejistotě, která panuje ohledně zavedení cel, která dlouhodobě slibuje americký prezident Donald Trump. Ten i nedávno zopakoval, že zvažuje brzké zavedení cla na dovozy z Evropské unie. Šéfka sdružení amerických prodejců alkoholových nápojů Wine & Spirits Wholesalers of America Dina Opiciová se domnívá, že předzásobování mohlo mít i jeden další důvod. Na leden byly totiž ohlášené v amerických přístavech rozsáhlé stávky, které mohly dovoz vína z Evropy na jistou dobu přerušit.
Kvalita šumivých vín s označením prosecco může být excelentní, ale taky dost mizerná. A právě to znepokojuje výrobce těch kvalitnějších. Některá severoitalská vinařství se proto rozhodla na svých lahvích raději označení prosecco vůbec neuvádět. Třeba vinařství Col Vetoraz. „Naši image a vnímání naší značky poškozuje produkce půl miliardy lahví prosecca, které nemá žádnou historii nebo vazbu na konkrétní místo,“ řekl šéf vinařství Loris Dall’Acqua.
Nechceme být ve škatulce s patoky. Výrobci luxusního šumivého vína se raději vzdali označení „prosecco“
Enjoy
V dalším díle pravidelného seriálu Biohacking se podíváme na balíčky potravinových a zdravotních doplňků, takzvané stacky, které prodává výstřední miliardář Bryan Johnson na svém e-shopu. Mají cenu inzerovaných stovek dolarů? Pomohou skutečně k trvalému zdraví?
Recenze: Miliardář Johnson prodává své biohackerské balíčky. Stojí to za to?
Enjoy
Francouzští producenti koňaku zaplakali loni nad výdělkem. Kvůli odvetným clům Číny na evropskou brandy se jejich export skokově propadl.
Čínská cla na brandy z EU otřásla regionem Cognac
Money
Nicholas Merrick nahradí Bijana Sabeta, který podle zvyklostí skončil jako velvyslanec s nástupem Trumpa do Bílého domu, tedy k 20. lednu.
Střídání stráží. Trump vybral za nového velvyslance v Praze podnikatele Merricka
Politika
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.