Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Američtí dovozci hromadí zásoby Prosecca kvůli obavám z cel a stávek v přístavech

Američtí dovozci hromadí zásoby Prosecca kvůli obavám z cel a stávek v přístavech
Profimedia
 ČTK

Američtí dovozci hromadí zásoby italského Prosecca. Předzásobují se kvůli obavám z cel i stávek v amerických přístavech, píše agentura AP. O výrazném a neočekávaném nárůstu prodejů do USA mluví výrobci a zaznamenali ho i statistici. Objemy vypitého Prosecca se přitom v posledních měsících ve USA příliš nezměnily.

Perlivé Prosecco je nejpopulárnějším italským vínem ve Spojených státech. Představuje zhruba 40 procent italského prodeje vín do USA, které v roce 2023 činily skoro dvě miliardy eur (50 miliard korun). Prodeje toho vína z Itálie do USA rostly po celý loňský rok, strmý růst však zažily ke konci roku. Například v listopadu, kdy byl zvolen Donald Trump novým prezidentem, se podle italských statistik zvýšily o více než 40 procent.

Předseda sdružení výrobců vín Prosecco DOC Giancarlo Guidolin označil takový vývoj za neočekávaný, ačkoliv ke konci roku prodeje perlivých vín vždy rostou. „Domníváme se, že se navýšilo množství produktu ve skladech,“ řekl Guidolin.

Podle agentury AP se zřejmě američtí dovozci předzásobili Proseccem kvůli nejistotě, která panuje ohledně zavedení cel, která dlouhodobě slibuje americký prezident Donald Trump. Ten i nedávno zopakoval, že zvažuje brzké zavedení cla na dovozy z Evropské unie. Šéfka sdružení amerických prodejců alkoholových nápojů Wine & Spirits Wholesalers of America Dina Opiciová se domnívá, že předzásobování mohlo mít i jeden další důvod. Na leden byly totiž ohlášené v amerických přístavech rozsáhlé stávky, které mohly dovoz vína z Evropy na jistou dobu přerušit.

Kvalita šumivých vín s označením prosecco může být excelentní, ale taky dost mizerná. A právě to znepokojuje výrobce těch kvalitnějších. Některá severoitalská vinařství se proto rozhodla na svých lahvích raději označení prosecco vůbec neuvádět.

Nechceme být ve škatulce s patoky. Výrobci luxusního šumivého vína se raději vzdali označení „prosecco“

Kvalita šumivých vín s označením prosecco může být excelentní, ale taky dost mizerná. A právě to znepokojuje výrobce těch kvalitnějších. Některá severoitalská vinařství se proto rozhodla na svých lahvích raději označení prosecco vůbec neuvádět. Třeba vinařství Col Vetoraz. „Naši image a vnímání naší značky poškozuje produkce půl miliardy lahví prosecca, které nemá žádnou historii nebo vazbu na konkrétní místo,“ řekl šéf vinařství Loris Dall’Acqua.

Přečíst článek

Bryan Johnson

Recenze: Miliardář Johnson prodává své biohackerské balíčky. Stojí to za to?

V dalším díle pravidelného seriálu Biohacking se podíváme na balíčky potravinových a zdravotních doplňků, takzvané stacky, které prodává výstřední miliardář Bryan Johnson na svém e-shopu. Mají cenu inzerovaných stovek dolarů? Pomohou skutečně k trvalému zdraví?

Přečíst článek

koňak

Čínská cla na brandy z EU otřásla regionem Cognac

Francouzští producenti koňaku zaplakali loni nad výdělkem. Kvůli odvetným clům Číny na evropskou brandy se jejich export skokově propadl.

Přečíst článek

Americký prezident Donald Trump

Střídání stráží. Trump vybral za nového velvyslance v Praze podnikatele Merricka

Nicholas Merrick nahradí Bijana Sabeta, který podle zvyklostí skončil jako velvyslanec s nástupem Trumpa do Bílého domu, tedy k 20. lednu.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme