Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Rtěnka od Diora za deset tisíc. Trh s krásou propadl ultraluxusu, módní domy nabízejí sběratelské kousky

Rtěnka od Diora za deset tisíc. Trh s krásou propadl ultraluxusu, módní domy nabízejí sběratelské kousky
Dior, užito se svolením
Denisa Holajová

Rtěnka jako trofej do sbírky? Proč ne. Módní domy posouvají hranice luxusu. Dior se pro letošní podzim vytasil se sběratelským kouskem Rouge Premier v pouzdře se 24karátovým zlatem vyrobeném francouzským domem Maison Bernardaud s potiskem odkazujícím k éře marnivosti Marie Antoinetty. Zatímco běžná rtěnka od Diora vyjde na 45 dolarů, v přepočtu kolem tisícovky, Rouge Premier stojí něco přes 500 dolarů, tedy zhruba 12 tisíc korun. A rozhodně není tou nejdražší.

Reklama

Nová rtěnka Rouge Premier je v prodeji ve vybraných buticích Dioru v Evropě a během září se objeví i na oficiálním eshopu značky a v několika buticích Dioru ve Spojených státech. Pozlacené keramické pouzdro bylo vyrobeno v omezené sérii několika tisíc kusů.

„Chtěli jsme udělat rtěnku, kterou můžete také předat další generaci, a udělat z ní couture kousek, který je drahý a vzácný,” uvedl Peter Philips, kreativní a obrazový ředitel Christian Dior Makeup. „Možná si ji schováte, nebo si ji koupíte pro sebe, pro zvláštní okamžik,” dodal.

„Krok od luxusu k ultra luxusu je teď hodně velký," říká Nadia Pelaez z investiční banky RBC Capital Markets, která má na starost oblast beauty a wellness. 

Rtěnky, paletky očních stínů nebo pudry s cenovkou od 200 do 1 000 dolarů bývaly raritou. Dnes jsou součástí prémiových řad mnoha módních značek. Valentino se před dvěma lety vytasil s pudřenkou za 205 dolarů v červeně lakovaném pouzdře se zlatým řetízkem, které lze nosit jako náhrdelník nebo malou kabelku. Začátkem letošního léta nabídl limitovanou edici pilníků na nehty, zrcátek a štětců v devíti brilantních pop artových odstínech za 160 dolarů.

Kolekce Desigual vytvořená umělou inteligencí

Modelky se bojí o práci. Umělá inteligence boří desítky let zavedená pravidla v módním průmyslu

Návrháři a modelky se strachují o zakázky, zatímco módní domy a obchodníci cítí velké zisky. Generativní umělá inteligence (AI) vtrhla i do módního průmyslu, který je celosvětově jedním z největších a nejziskovějších odvětví. Značka Desigual představila svoji první kolekci (na snímku), kterou vytvořili návrháři spolu s umělou inteligencí. Levi´s začne letos doplňovat lidské modelky těmi, které stvoří AI. A původem česká topmodelka Eva Herzigová už má svého realistického virtuálního avatara.

Přečíst článek

Cena za příběh z minulosti

Do astronomických částek pak vystřelují limitované série parfémů. Guerlain letos na jaře vydal svoji vůni Bouquet de la Mariée ve flakónu z muránského skla navrženém francouzským sochařem a malířem Aristide Najeanem. Lahvička je poseta 69 zlatými včelami a její uzávěr zdobí kytice skleněných květů zdobených 24karátovým zlatem. Guerlain nechal vyrobit pouhých deset kusů, čemuž odpovídala cenovka 27 000 dolarů.

A protože ultraluxus musí být zaobalený do lákavé story nejlépe s historickým nádechem, tak tato limitka parfému byla vydána jako pocta Guerlainově první, dnes už ikonické, „včelí“ láhvi, kterou původně dostala císařovna Evženie coby svatební dar, když se v roce 1853 provdala za Napoleona III. 

Majitele značek luxusního zboží Michael Kors nebo Versace kupuje firma Tapestry

Společnost Tapestry koupí za miliardy dolarů majitele luxusních značek Versace či Michael Kors

Americká společnost Tapestry koupí za 8,5 miliardy dolarů, zhruba 187 miliard korun, firmu Capri Holdings, která je majitelem značek luxusního zboží Michael Kors a dalších. Spojený podnik chce na globálním trhu lépe konkurovat větším evropským rivalům, uvedla agentura Reuters.

Přečíst článek

Trend, který se hned tak nezastaví

Analytikové očekávají, že trend prémiovosti bude pokračovat. Kosmetický trh zahrnující péči o pleť a vlasy, make-up a vůně loni podle globální studie společnosti McKinsey vygeneroval příjmy zhruba 430 miliard. Podle předpovědí dosáhne 580 miliard dolarů do roku 2027, tedy v průměru stoupne o šest procent ročně. V prémiovém segmentu má být ovšem růst osmiprocentní, zatímco v tom masovém pouze na úrovni pěti procent. Přičemž spotřebitelé jsou ochotni utrácet víc hlavně za parfémy a make-up.

„Prostředí stane ještě konkurenceschopnějším. Řada nezávislých značek, které úspěšně přišly na trh v posledním desetiletí, se snaží rozšiřovat a objevují se noví vyzyvatelé,“ uvádí studie McKinsey.

Úvodní plakát k výstavě "A line of beauty" k celoživotní tvorbě oděvního návrháře Karla Lagerfelda

Newyorské Metropolitní muzeum umění hostilo unikátní výstavu z tvorby Karla Lagerfelda

Zcela jedinečný průřez 65 lety tvorby slavného oděvního návrháře Karla Lagerfelda představila letos newyorská výstavní síň – Metropolitní muzeum umění. Fanoušci německo-francouzské ikony módního průmyslu měli ale na shlédnutí unikátní výstavy „Karl Lagerfeld: Linie krásy“ jen pár týdnů, a tak se na ni stály nekonečné fronty. Stálo to za to si je ale vystát. Ať už se vám totiž Lagerfeldovy módní kreace líbí či nikoliv, jeho téměř neohraničená fantazie, absurdní duality a kontrasty a zásadní vliv na módní průmysl i řadu generací žen, které jeho modely nosily, se mu upřít opravdu nedá. Přinášíme vám ve FOTOGALERII alespoň malou ochutnávku z této jedinečné výstavy. 

Přečíst článek

Rtěnka se jménem majitelky

Do nejdražšího segmentu zamířila před třemi lety bývalá obchodní ředitelka řetězce Sephora, orientovaného naopak na masové zákazníky, Margarita Arriagada. Na vrcholu pandemie založila svoji značku rtěnek Valdé. Jejich ceny začínají na 150 dolarech. Luxusní balzám na rty zasazený v pouzdře s motivem zlatého křídla a vlastním jménem nebo iniciálami stojí 209 dolarů. Rtěnka v ručně vyráběném křemenném pouzdře může vyjít až na 1200 dolarů, tedy přibližně 27 tisíc korun.

Začal mezinárodní veletrh módy Styl a veletrh obuvi a koženého zboží Kabo

Módní průmysl chce být do roku 2030 zelenější. Trendy je udržitelnost a snižování uhlíkové stopy

Zájem zvláště evropských výrobců oblečení dokládat svou uhlíkovou stopu, produkovat udržitelnou módu a vytvářet dobré pracovní prostředí roste. Dokládá to každoroční nárůst vydaných certifikátů potvrzující zodpovědný přístup, řekla na veletrzích Styl a Kabo v Brně Dana Rástočná-Illová z rakouského Institut für Ökologie, Technik und Innovation, který certifikáty vydává. Módní průmysl se podle odhadů podílí až z deseti procent na celosvětových emisích uhlíku a z 20 procent na spotřebě vody.

Přečíst článek

Magazín newstream CLUB

Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.

Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba. 

Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.

Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Nejdražší ulice v Česku? Pražské Příkopy byly po desetiletích sesazeny z trůnu

Nejdražší ulice v Česku? Pražské Příkopy byly po desetiletích sesazeny z trůnu

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Reklama
Doporučujeme