Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Češi méně koukali na televizi, i tak u ní trávili tři a půl hodiny denně. Ale na Maďary nemají

Divák u televize
Pixabay
 ČTK

Češi starší čtyř let se loni dívali na televizi v průměru tři hodiny a 25 minut denně, což je o 18 minut méně než ve výjimečném covidovém roce 2021. Proti roku 2019 to znamená pokles jen o jednu minutu. Televizní sledovanost se tak vrací do normálu. Uvedlo to mediální zastupitelství Atmedia na základě dat ATO.

Reklama

„Televizní sledovanost se v roce 2022 vrátila na své průměrné hodnoty z let 2010 až 2019. Loňský rok také potvrdil, že je televizní sledovanost v České republice dlouhodobě stabilní a v posledních deseti letech mírně roste. Televizní diváci starší patnácti let trávili v loňském roce sledováním televize v průměru o 12 minut denně více v porovnání s rokem 2012,“ uvedl vedoucí marketingu Atmedia Pavel Müller.

V letech 2020 a 2021 sledovanost podle Müllera vzrostla nejen v ČR na rekordní hodnoty. Důvodem byla celosvětová epidemie COVID-19 a s ní spojená opatření proti jejímu šíření. Sledování televize bylo jednou z nejčastějších aktivit, kterou lidé trávili doma čas.

Programový ředitel České televize Milan Fridrich

Šéf programu ČT Fridrich: Docent je hit, už chystáme druhou řadu. Maďaři natočili vlastní Most

Fenomén Případů 1. oddělení vynesl Českou televizi v roce 2022 k dalšímu titulu nejsledovanější tuzemské televizní skupiny. Podle ředitele programu ČT Milana Fridricha za tím stojí zejména správně nastavený systém kontroly, díky němuž dokáže veřejnoprávní stanice konkurovat komerčním televizím i nové konkurenci ze strany streamingových služeb. Ty podle Fridricha pak nejsou jen konkurencí, ale také partnery. Detaily ale zatím zveřejnit nesmí.

Přečíst článek

V dospělé cílové skupině lidí starších 15 let byla televizní sledovanost v průměru tři hodiny a 44 minut denně, což je o dvě minuty více než v roce 2019. Ve věkové skupině 15 až 24 let to pak bylo jen 51 minut denně, což je o devět minut méně proti roku 2019. Televizi si v loňském roce zapnulo denně v průměru 68 procent českých televizních diváků, tedy 6,5 milionu lidí.

Reklama

Maďaři sledují televizi pět hodin denně

V porovnání se státy visegrádské čtyřky je televizní sledovanost v České republice dlouhodobě nejnižší. Slovenští, polští i maďarští diváci tráví před televizními obrazovkami více než čtyři hodiny denně.

Například v Maďarsku, které patří k zemím s vůbec nejvyšší televizní sledovaností nejen v regionu střední Evropy, strávili lidé v loňském roce sledováním televize stejné množství času jako v letech 2020 a 2021. Již tři roky za sebou tak maďarští diváci starší čtyř let sledovali televizi v průměru čtyři hodiny a 55 minut denně.

video

Jsem rychlý. U nových věcí chci být první, říká bývalý novinář Filip Horký

„Už tři roky se snažím vymanit z toho, aby mě lidé vnímali jako novináře,“ prozradil v rozhovoru pro Newstream TV Filip Horký, bývalý novinář a současný CEO technologické společnosti Flashnews. „Užívám si, že poprvé v životě nemusím mít neustálý přehled o tom, co se děje. Můžu se více soustředit na sebe a svůj život, než na životy jiných,“ dodal v pořadu Značka:Osobně, který moderuje Katarína Krajčovičová.

Přečíst článek

Knives Out: Glass Onion

Vánoční zázrak: Krimi komedie s Jamesem Bondem porazila i Pelíšky

Netflix pravidelně zveřejňuje TOP 10 nejsledovanějších filmů a seriálů v jednotlivých zemích. Nejnovější žebříček nabídl velké překvapení. Na první příčku se během vánočních svátků dostalo pokračování krimi komedie Na nože s Danielem Craigem v hlavní roli. Až s druhou příčkou se musela spokojit vánoční klasika Pelíšky. Kde skončil Anděl Páně a kam se propadla komedie S tebou mě baví svět? 

Přečíst článek

Magazín newstream CLUB

Hlavním tématem letního čísla magazínu Newstream CLUB je Česko-Slovensko, s podtitulem Dvě země, jeden trh. 

V rozhovoru se představuje Karel Vágner, marketér a podnikatel v řadě úspěšných projektů, známý také spoluprací s manželkou a úspěšnou modelkou Simonou Krainovou.

Další osobnosti jako Igor Rattaj se zamýšlejí nad rozdíly mezi podnikáním v Česku a na Slovensku. O umělé inteligenci hovoří česko-slovenská investorka Andrea Ferancová Bartoňová, o veřejnosti a kultuře slovenský bestsellerista Jozef Karika. Uznávaný chef Marcel Ihnačák prozrazuje, která z obou kuchyní je „lepší“. Marketér Milan Šemelák s klientem Williamem Rudolfem Lobkowiczem mluví o tom, jak přetvořit odkaz šlechtického rodu do moderní doby.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Stopku ukrajinskému obilí vystavilo i Bulharsko. Brusel chystá kompenzace za miliardy

Stopku ukrajinskému obilí vystavilo i Bulharsko. Brusel chystá kompenzace za miliardy

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme