Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Češi méně koukali na televizi, i tak u ní trávili tři a půl hodiny denně. Ale na Maďary nemají

Divák u televize
Pixabay
 ČTK

Češi starší čtyř let se loni dívali na televizi v průměru tři hodiny a 25 minut denně, což je o 18 minut méně než ve výjimečném covidovém roce 2021. Proti roku 2019 to znamená pokles jen o jednu minutu. Televizní sledovanost se tak vrací do normálu. Uvedlo to mediální zastupitelství Atmedia na základě dat ATO.

Reklama

„Televizní sledovanost se v roce 2022 vrátila na své průměrné hodnoty z let 2010 až 2019. Loňský rok také potvrdil, že je televizní sledovanost v České republice dlouhodobě stabilní a v posledních deseti letech mírně roste. Televizní diváci starší patnácti let trávili v loňském roce sledováním televize v průměru o 12 minut denně více v porovnání s rokem 2012,“ uvedl vedoucí marketingu Atmedia Pavel Müller.

V letech 2020 a 2021 sledovanost podle Müllera vzrostla nejen v ČR na rekordní hodnoty. Důvodem byla celosvětová epidemie COVID-19 a s ní spojená opatření proti jejímu šíření. Sledování televize bylo jednou z nejčastějších aktivit, kterou lidé trávili doma čas.

Programový ředitel České televize Milan Fridrich

Šéf programu ČT Fridrich: Docent je hit, už chystáme druhou řadu. Maďaři natočili vlastní Most

Fenomén Případů 1. oddělení vynesl Českou televizi v roce 2022 k dalšímu titulu nejsledovanější tuzemské televizní skupiny. Podle ředitele programu ČT Milana Fridricha za tím stojí zejména správně nastavený systém kontroly, díky němuž dokáže veřejnoprávní stanice konkurovat komerčním televizím i nové konkurenci ze strany streamingových služeb. Ty podle Fridricha pak nejsou jen konkurencí, ale také partnery. Detaily ale zatím zveřejnit nesmí.

Přečíst článek

V dospělé cílové skupině lidí starších 15 let byla televizní sledovanost v průměru tři hodiny a 44 minut denně, což je o dvě minuty více než v roce 2019. Ve věkové skupině 15 až 24 let to pak bylo jen 51 minut denně, což je o devět minut méně proti roku 2019. Televizi si v loňském roce zapnulo denně v průměru 68 procent českých televizních diváků, tedy 6,5 milionu lidí.

Maďaři sledují televizi pět hodin denně

V porovnání se státy visegrádské čtyřky je televizní sledovanost v České republice dlouhodobě nejnižší. Slovenští, polští i maďarští diváci tráví před televizními obrazovkami více než čtyři hodiny denně.

Například v Maďarsku, které patří k zemím s vůbec nejvyšší televizní sledovaností nejen v regionu střední Evropy, strávili lidé v loňském roce sledováním televize stejné množství času jako v letech 2020 a 2021. Již tři roky za sebou tak maďarští diváci starší čtyř let sledovali televizi v průměru čtyři hodiny a 55 minut denně.

video

Jsem rychlý. U nových věcí chci být první, říká bývalý novinář Filip Horký

„Už tři roky se snažím vymanit z toho, aby mě lidé vnímali jako novináře,“ prozradil v rozhovoru pro Newstream TV Filip Horký, bývalý novinář a současný CEO technologické společnosti Flashnews. „Užívám si, že poprvé v životě nemusím mít neustálý přehled o tom, co se děje. Můžu se více soustředit na sebe a svůj život, než na životy jiných,“ dodal v pořadu Značka:Osobně, který moderuje Katarína Krajčovičová.

Přečíst článek

Knives Out: Glass Onion

Vánoční zázrak: Krimi komedie s Jamesem Bondem porazila i Pelíšky

Netflix pravidelně zveřejňuje TOP 10 nejsledovanějších filmů a seriálů v jednotlivých zemích. Nejnovější žebříček nabídl velké překvapení. Na první příčku se během vánočních svátků dostalo pokračování krimi komedie Na nože s Danielem Craigem v hlavní roli. Až s druhou příčkou se musela spokojit vánoční klasika Pelíšky. Kde skončil Anděl Páně a kam se propadla komedie S tebou mě baví svět? 

Přečíst článek

Magazín newstream CLUB

Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.

Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba. 

Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.

Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Stopku ukrajinskému obilí vystavilo i Bulharsko. Brusel chystá kompenzace za miliardy

Stopku ukrajinskému obilí vystavilo i Bulharsko. Brusel chystá kompenzace za miliardy

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme