Společnost Tapestry koupí za miliardy dolarů majitele luxusních značek Versace či Michael Kors
Americká společnost Tapestry koupí za 8,5 miliardy dolarů, zhruba 187 miliard korun, firmu Capri Holdings, která je majitelem značek luxusního zboží Michael Kors a dalších. Spojený podnik chce na globálním trhu lépe konkurovat větším evropským rivalům, uvedla agentura Reuters.
Američtí prodejci luxusního zboží zaostávají za evropskými protějšky, jako je společnost LVMH. Ta vlastní 75 značek včetně amerického prodejce luxusních šperků Tiffany a módních značek Louis Vuitton a Dior. Díky oznámené transakci se pod jednu střechu dostanou značky firmy Tapestry, mezi které patří i Kate Spade, a značky Jimmy Choo nebo Versace, které patří holdingu Capri.
Společnost Tapestry zaplatí za každou akcii Capri 57 dolarů, což představuje k poslední závěrečné ceně na burze prémii téměř 65 procent.
FOTOGALERIE: Gucci, Vuitton i Lego. Podívejte se do výloh nejluxusnějších obchodů na Páté Avenue
Spojení by oběma firmám mohlo přinést výhody v době, kdy se americký maloobchod potýká se slabší domácí poptávkou. Spotřebitelské výdaje dosud omezovala vysoká inflace a oživení nepřichází ani na klíčovém trhu v Číně.
„(Slábnoucí poptávka) vyvíjí tlak na společnosti Tapestry a Capri, které se nyní snaží posílit růst na mezinárodních trzích. Větší jistota je v tom, že se do odvážných mezinárodních plánů pustí jako větší subjekt," uvedl výkonný ředitel společnosti GlobalData Neil Saunders.
Nájemné za bydlení stoupá. Nejen ve velkých českých městech, kde dle nejnovější analýzy vzrostlo během posledních měsíců o jednotky procent, ale také na slavném Manhattanu. Tam je růst ovšem radikálnější. Web CNBC uvedl, že průměrné nájemné v nejhustěji osídlené čtvrti New Yorku je ve srovnání s loňským rokem o devět procent vyšší a průměrná částka vyšplhala na hodnotu 5588 dolarů za měsíc, tedy zhruba 123 tisíc korun. Za zvyšováním stojí i vyšší úrokové sazby a nízká nabídka bytů.
Manhattan jen pro vyvolené. Ceny nájmů překonaly další rekord, počtvrté za půl roku
Reality
Obě společnosti se rozrostly prostřednictvím akvizic. V roce 2017 koupila firma Tapestry, tehdy známá jako Coach, za 2,4 miliardy dolarů výrobce kabelek Kate Spade. Ve stejném roce koupila společnost Capri, dříve známá jako Michael Kors, za 1,2 miliardy dolarů britského výrobce obuvi Jimmy Choo. O rok později Capri přikoupila za 2,2 miliardy dolarů firmu Versace.
Minulý měsíc oznámil francouzský prodejce luxusního zboží Kering, že kupuje 30procentní podíl v italské módní značce Valentino. Kering se snaží podpořit prodej ve své hvězdné značce Gucci. Francouzský výrobce luxusního zboží LVMH pak na začátku roku 2021 uzavřel akvizici společnosti Tiffany v hodnotě 15,8 miliardy dolarů.
ZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Myslet na budoucnost. To je hlavní téma zimního vydání magazínu Newstream CLUB. Hvězdou magazínu je Rony Plesl, který v rozhovoru poodkrývá velké plány pro další roky, které chce strávit v novém ateliéru za Prahou. Dále si můžete přečíst rozhovor s miliardářem a investorem Michalem Zahradníčkem, který před rokem otevřel fond Life BioCEEd a hledá skryté poklady ve vědeckých laboratořích.
Se svými vizemi budoucnosti se podělí i další výrazné figury českého veřejného dění včetně technologického evangelisty Petra Máry nebo ekonoma a filozofaTomáše Sedláčka.
O zachování hodnot, tradic a budování odkazu hovoří Štěpán Laichter, který opravuje rodový dům na pražských Vinohradech od architekta Kotěry.
Čeští a slovenští dolaroví milionáři prožívají dobré časy. A to nikoli jen kvůli úspěchům v podnikání, ale také díky situaci na trzích, ukazuje nejnovější vydání Wealth Reportu, který ve spolupráci s agenturou Perfect Crowd připravila J&T Banka. Výnosy z akcií se vůbec poprvé staly hlavním zdrojem příjmů, když překonaly i výnosy z podnikání. A co je neméně podstatné: většina respondentů očekává, že dobře bude i nadále, třeba kvůli investicím do private equity. Kam dále tuzemští milionáři investují? I to zjistíte v novém vydání magazínu Newstream CLUB.
Desáté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo magazínu se můžete těšit opět na jaře.