Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Reportáž: Jak jsem v Lipně nakupoval po zavíračce

Jak jsem v Lipně nakupoval po zavíračce
Zdeněk Pečený / Newstream
Zdeněk Pečený

Skupina COOP otevírá 30. samoobslužnou nonstop prodejnu. Do konce letošního roku jich chce mít sto. Do jedné z nich, v Lipně nad Vltavou, jsme vyrazili nakupovat „po zavíračce“. Verdikt? Koncept je to fajn, hlavně pro menší města.

Při příjezdu do Lipna nad Vltavou jsem si u místního obchodu COOP všiml cedule 24/7. „Super,“ říkám si, „zajdu si nakoupit o půlnoci.“ Když se ale okolo 21. hodiny k obchodu blížím, je uvnitř tma. Začínám si myslet, že 24/7 tu znamená něco jiného.

Naštěstí jsem se pletl. Tohle ale není obyčejný obchod. Působí trochu jako sci-fi. Pomocí aplikace DoKapsy od ČSOB ověříte svoji totožnost pomocí bankovní identity a pomocí QR kódu si otevřete dveře do obchodu.

Nekrade se

Kdo by si myslel, že by se v obchodě, kde chybí jakýkoliv personál, mohl vyhnout placení za nákup, bude zklamán. „Při vstupu do obchodu se aktivuje připojení na pult centrální ochrany,“ popisuje Lukáš Němčík, ředitel rozvoje a marketingu sítě COOP. S krádežemi podle Němčíka v těchto prodejnách až na zanedbatelné případy problém není – totožnost návštěvníků je totiž známá stejně jako fakt, že je prostor pod dohledem kamer.

„Stalo se nám, že nějací hoši si v obchodě z lahví piva udělali branky a s ovocem začali v uličce hrát fotbal,“ přidává Němčík jeden divočejší příběh. „Dispečer je tedy vyzval k ukončení zábavy a zaplacení za vše, co při nočním ‚zápasu‘ použili, anebo že v obchodě počkají na příjezd zásahového týmu a policii.“

Něco to stojí

Úpravy obchodu, především pokrytí celého prostoru kamerami a dalšími technologiemi, není ale zadarmo. Podle skupiny COOP vyjde na 250 až 500 tisíc korun, záleží na velikosti prodejny. Měsíční náklady na provoz pak stojí 5 až 15 tisíc korun.

Investice u větších prodejen se vrací v růstu obratu, ale u menších je to především o udržení obchodní obslužnosti a prodejny, která by jinak musela zavřít,“ říká Němčík.

„Samozřejmě jsme se trochu obávali toho, zda zákazníci novinku přijmou a zda technologie nebude pro velké množství zákazníků překážkou. Čísla však mluví jednoznačně. Lidé jsou prostě rádi, že si mohou nakoupit kdykoliv,“ říká Lukáš Němčík, ředitel rozvoje a marketingu sítě COOP. Tento týden se otevřely tři nové prodejny tohoto typu. Dokonce roku jich COOP plánuje mít sto.

Manažeři Nobilis Tilia přebírají ocenění z rukou Petra Poláka, country managera Visa ČR

Nejlepší kamenné prodejny Česka? Podívejte se na vítěze soutěže Visa Czech Top Shop

Obchod Nobilis Tilia není jen tak ledajaký. Je v malé vesnici Vlčí hora na úpatí Českého Švýcarska. Kromě kamenné prodejny s vlastní kosmetikou má také biozahradu či masážní studio. Proto vyhrál první cenu soutěže Visa Czech Top Shop i cenu veřejnosti. Další ocenění dostaly i jiné zajímavé a inspirativní retailové příběhy.

Přečíst článek

lyžování na Lipně

Lyžování na Lipně je ideální nejen pro rodiny s dětmi

Areál na jihu Čech nabízí vše blízko u sebe. Skipasy od loňska nepodražily.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme