Po šampaňském hlásí jeden z nejlepších roků i výrobci proslulých francouzských koňaků
Výrobci francouzského koňaku loni celosvětově prodali 212,5 milionu lahví, což je meziročně o 4,8 procenta méně. Přesto to byl po rekordních letech 2019 a 2021 třetí nejlepší rok v historii. Na svém webu to uvedl Svaz výrobců koňaku se sídlem ve francouzském městě Cognac.
Na největším trhu ve Spojených státech klesl objem prodaných lahví o 3,2 procenta a na druhém největším trhu v Číně o 12,8 procenta. Evropa v čase války na Ukrajině a vysoké inflace zaznamenala pokles o 5,9 procenta na 34,9 milionu prodaných lahví. Doma ve Francii, která představuje pátý největší trh s koňakem, klesl prodej o 2,8 procenta na 5,9 milionu lahví.
Tržby za koňaky ve světě stouply
I přes nižší počet prodaných lahví dokázal sektor výroby koňaku v roce 2022 zvýšit tržby o 8,4 procenta na 3,9 miliardy eur (93 miliard korun). Důvodem byly především výkyvy směnných kurzů, informoval list Les Echos.
Úleva z konce dvouleté pandemie covidu a množství omezení přiměla mnohé si více dopřávat. Turisté začali více cestovat, movitější opět utrácejí za luxus a milovníci šampaňského zvýšili spotřebu tak, že docházejí zásoby Moëtu Hennessy i výrobci, napsala agentura Bloomberg.
Milovníci šampaňského slaví konec covidu. Moëtu Hennessy docházejí zásoby
Enjoy
„Koňak překonal koronavirovou krizi a rychle získal zpět svou robustní pozici, což v posledních letech vedlo k výjimečnému rozmachu," řekl viceprezident svazu Alexandre Gabriel. Producenti podle něj navazují na pozitivní trend před pandemií, investují do výroby a do trhů. „Ačkoli jsou trhy nestálejší, stále více hledají kvalitní a autentické produkty a koňak tato základní očekávání plní," dodal Gabriel.
Tradiční koňak je brandy ze stejnojmenného francouzského města a okolních více než 83 tisíc hektarů vinic. Vyrábí se z bílých vín a vyváží se do více než 150 zemí. Podle sdružení se výrobou koňaku živí kolem 60 tisíc lidí.
Za loňský rok se ve světě prodalo 326 milionů lahví francouzského šampaňského za rekordních více než šest miliard eur (přes 143 miliard korun). K nárůstu prodejů šumivého vína z oblasti Champagne na severovýchodě Francie přispěl vzestup zájmu ze zahraničí i početnější movitá klientela.
La dolce vita. Prodeje šampaňského v době inflace a krize lámaly rekordy
Money
ZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Myslet na budoucnost. To je hlavní téma zimního vydání magazínu Newstream CLUB. Hvězdou magazínu je Rony Plesl, který v rozhovoru poodkrývá velké plány pro další roky, které chce strávit v novém ateliéru za Prahou. Dále si můžete přečíst rozhovor s miliardářem a investorem Michalem Zahradníčkem, který před rokem otevřel fond Life BioCEEd a hledá skryté poklady ve vědeckých laboratořích.
Se svými vizemi budoucnosti se podělí i další výrazné figury českého veřejného dění včetně technologického evangelisty Petra Máry nebo ekonoma a filozofaTomáše Sedláčka.
O zachování hodnot, tradic a budování odkazu hovoří Štěpán Laichter, který opravuje rodový dům na pražských Vinohradech od architekta Kotěry.
Čeští a slovenští dolaroví milionáři prožívají dobré časy. A to nikoli jen kvůli úspěchům v podnikání, ale také díky situaci na trzích, ukazuje nejnovější vydání Wealth Reportu, který ve spolupráci s agenturou Perfect Crowd připravila J&T Banka. Výnosy z akcií se vůbec poprvé staly hlavním zdrojem příjmů, když překonaly i výnosy z podnikání. A co je neméně podstatné: většina respondentů očekává, že dobře bude i nadále, třeba kvůli investicím do private equity. Kam dále tuzemští milionáři investují? I to zjistíte v novém vydání magazínu Newstream CLUB.
Desáté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo magazínu se můžete těšit opět na jaře.