Oscaři za design míří na Moravu. Žádné překvapení, tentokrát zaujal přístřešek Ufo
Výrobce městského mobiliáře mmcité získal ocenění Red Dot za design svých dvou kolekcí nazvaných UFO a Morse, které firma z Uherského Hradiště představila loni. Kolekce UFO zahrnuje přístřešky do veřejného prostoru a Morse pak sedací nábytek.
Ocenění Red Dot je podle majitele a hlavního designéra mmcité Davida Karáska takzvaným Oscarem v designu. „Neustále se sami ujišťujeme, že funkčnost a vzhled produktů jsou správné, proto jejich vývoj trvá i několik let. Díky tomu prezentujeme jen produkty, za kterými si stoprocentně stojíme. Ocenění vnímáme jako potvrzení, že cesta, po které jdeme, je ta správná. To znamená vlastní vývoj, výroba i prodej. V době, kdy se na mnoha trzích setkáváme s konkurencí, která nás bezostyšně kopíruje, je to pro nás obrovskou satisfakcí," uvedl Karásek.
Kromě Bílovic u Uherského Hradiště se městský mobiliář tuzemské značky mmcité vyrábí i v Brazílii. Právě posílení produkce je jedním z hlavních důvodů, proč skupina Davida Karáska chce od investorů na pražské burze Start získat 160 milionů korun. Nejenom o tom, na co chce firma peníze použít, jsme si povídali v dalším díle podcastu Realitní Club.Šéf mmcité: Kopírují nás všude. Hlavně v Polsku, Rusku, ale také v Itálii
Reality
Přístřešek s názvem UFO lze využít nad různými druhy městského mobiliáře. Je alternativou ke slunečníkům s centrální nohou. „Stabilní ocelová konstrukce eliminuje problémy při nepříznivém počasí či vandalismu. Ve veřejném prostoru potřebujeme produkty, se kterými nemusíme každodenně manipulovat, právě proto jsme navrhli tento přístřešek,“ uvedl designér Michael Tomalik.
Kolekce sedacího nábytku Morse vznikla ve spolupráci s belgickým Studiem Segers. „Profil, ze kterého vzniká, se skládá z rovných a ohýbaných prvků, ty nám dávají volnost při tvorbě lavičky jakéhokoli tvaru. I díky tomu se sestava hodí nejen do veřejného prostoru v exteriéru, ale může být použita také v interiérech,” uvedl spoluautor nábytku Tom Fonteyn.
Globální skupina mmcité zastřešená českou mateřskou akciovou společností mmcité vyrábí venkovní lavičky, kašny, pítka nebo stojany na kola. Její výrobky lze nalézt po celém světě, například na letišti Charlese de Gaulla v Paříži, na horní stanici lanovky vedoucí na horu Mont Blanc i v centrálách amerických společností Google nebo Uber. Přímé obchodní zastoupení má mmcité ve více než 30 zemích.
Skupina mmcité, výrobce městského mobiliáře z Bílovic na Uherskohradišťsku, loni zaznamenala rekordní konsolidované tržby. Přesáhly 1,16 miliardy korun, meziročně byly vyšší o 40,75 procenta. Jednu miliardu korun přesáhly tržby společnosti poprvé. Čistý zisk skupiny vzrostl o 10,66 procenta téměř na 32,2 milionu korun, uvedla skupina v tiskové zprávě. Na loňské hospodaření mmcité upozornil web E15.Poprvé přes miliardu. Výrobce městského mobiliáře mmcité měl loni rekordní tržby
Reality
Firemní dluhopisy jsou standardní a důležitý nástroj financování pro podniky v každé vyspělé ekonomice. Tyto cenné papíry umožňují firmám získat kapitál prostřednictvím půjčky od investorů v pozici věřitelů na stanovenou dobu a s jasně danými podmínkami. Investoři přitom dostanou jako protiplnění nad rámec poskytnuté jistiny smluvený výnos z investovaných prostředků. Přístup k tomuto typu financování je ale různý a bližší pohled na české prostředí odhalí oproti zahraničí řadu specifik.Češi si cestu ke korporátním dluhopisům našli. Trhu pomáhají pozitivní příběhy firem
Money
Magazín newstream CLUB
Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.
Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba.
Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.
Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.
Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí.
K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.