Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

OBRAZEM: Adršpašské skály jsou v létě ráj, který denně navštíví tisíce lidí. Vládnou Poláci

Adršpašské skály jsou ve vedrech lákadlem
ČTK
 ČTK

Adršpašské skály jsou v letních měsících lákadlem pro turisty. Skalní soutěsky nabízejí ve vedrech příjemné klima. Tlak na atraktivní turistický cíl snižuje on-line rezervační systém, vyplynulo z vyjádření Kateřiny Menšíkové z adršpašských technických služeb (TS). Národní přírodní rezervace Adršpašské skály je menší částí Adršpašsko-teplických skal, které jsou největším celistvým skalním městem v ČR.

V Adršpašských skalách je jeden prohlídkový okruh, obec Adršpach si jej pronajímá od Lesů ČR. Provozovatelem turistického okruhu je společnost TS Adršpach.

Kolik stojí vstupné?

Cena vstupenky pro dospělého se pohybuje v rozmezí od 130 korun do 200 korun. Záleží na dané sezóně. Za dítě jsou ceny stanoveny od 100 korun do 170 korun a rodina zaplatí za nejdražší vstupenku v top sezóně celkem 580 korun. Platí se i za psa. A to 50 korun

„V letních měsících Adršpašské skály navštěvuje denně průměrně okolo 4000 lidí. Díky zavedení rezervačního systému se podařilo regulovat množství návštěvníků, což pomáhá minimalizovat fronty a dopravní zácpy. Rezervační systém umožňuje řídit návštěvnost a zajistit, aby v areálu nebyl nadměrný počet lidí. Tím se snižuje negativní dopad turismu na chráněné území a je zajištěn komfortní zážitek pro návštěvníky,“ řekla Menšíková.

FOTOGALERIE: Adršpašské skály jsou v létě oblíbenou lokalitou

Rezervační systém pro návštěvu Adršpašských skal funguje čtvrtou sezonu a podle ní se osvědčil. „Po zavedení rezervačního systému došlo ke zlepšení v dopravě, protože se snížil počet návštěvníků, kteří přijížděli bez jistoty vstupu. Díky tomu se omezily dopravní zácpy a parkoviště jsou lépe organizována. Rezervační systém také přispěl k lepší ochraně přírody tím, že reguluje množství lidí v areálu,“ uvedla Menšíková.

Provozovatel se snaží rozložit návštěvnost do celého roku, motivuje k tomu lidi nižší cenou vstupenek v období mimo prázdniny. „Roste zájem o prohlídku Adršpašských skal v zimních a jarních měsících, což je naším cílem,“ řekla Menšíková.

Historický důl Kovárna v Obřím dole v Krkonoších

OBRAZEM: Nitro Sněžky se po letech otevřelo a zájem o prohlídky je obrovský. Cena zaskočí

Zájem o prohlídky historického dolu Kovárna v Obřím dole v Krkonoších po rozšíření návštěvnické trasy je značný. První prohlídka v podzemí byla 4. července, uvedl Radko Tásler ze společnosti Speleo Albeřice, která podzemí Sněžky před lety zpřístupnila. Důl Kovárna se pro veřejnost otevřel po šesti letech. Místo dosavadních dvou návštěvnických tras nabízí trasu jednu.

Přečíst článek

Turisty lákají v létě do Adršpašských skal příjemnější teploty, které v soutěskách panují. „Nejchladnější místa jsou uvnitř skalních soutěsek, jako je například známá Myší díra nebo přímo za Gotickou brankou. V těchto lokalitách mohou teploty být o pět až deset stupňů nižší než ve volném prostoru. Při vnějších teplotách nad 30 stupňů Celsia může být ve skalách okolo 20 až 25 stupňů,“ řekla Menšíková.

Gotická branka z roku 1839 patří k nejfotografovanějším místům Adršpašských skal. Dal ji postavit spolu se sítí turistických chodníků, mostů, lávek a schodišť Ludvík Karel Nádherný.

Poláci kralují

Mezi návštěvníky příhraničního turistického cíle převažují Poláci, kteří tvoří asi 70 procent návštěvníků, s 20 procenty následují Češi. „Zbytek tvoří turisté z jiných zemí, jako jsou Německo, Slovensko, Ukrajina, Velká Británie, Rusko, Nizozemsko. Tato rozmanitost svědčí o mezinárodní atraktivitě Adršpašských skal jako unikátního přírodního úkazu,“ dodala Menčíková.

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Češi mají letos větší zájem o letenky na Velikonoce

Maledivy, Dubaj i New York. Češi se letos na Velikonoce rozlétnou do větších dálek. A připlatí si

Přečíst článek
Ritz-Carlton Doha

REPORTÁŽ: Ritz-Carlton Doha je luxusním útočištěm na soukromém ostrově

Přečíst článek
Doporučujeme