Američané kvůli pandemii skupují bunkry. Klidně i za miliony dolarů
Američané se kvůli pandemii „stěhují” pod zem. Poptávka po bunkrech tam několikanásobně vzrostla. Lidé navíc kupují i mnohem dražší objekty.
Útěk před nebezpečím do bunkrů není v historii USA a celého světa ničím novým. Podobně jako nyní rostla poptávka i v 50. a 60. letech minulého století, upozornil zakladatel společnosti specializující se na prodej bunkrů Atlas survival shelters Ron Hubbard. „Poptávka rostla i navzdory zdražení materiálů, a to až o 35 procent. Za poslední rok jsme postavili 24 bunkrů ve velikosti domu a stovku menších,“ vypráví Hubbard ve videu zveřejněném na serveru Businness Insider.
V roce zaznamenal zakladatel texaské společnosti 30procentní nárůst prodeje. Změnily se i preference klientů. Ti jsou podle Hubbarda nyní ochotni utratit mnohem víc peněz, svoje bunkry si vybavují veškerým pohodlím – saunou, bazénem nebo tělocvičnou.
Češi do Chorvatska nejezdí jen na dovolenou, ale i kupovat nemovitosti. Nejlevněji se tam dá pořídit byt za 1,5 milionu korun.Češi na Jadranu. Jezdí tam na dovolenou i kupovat nemovitosti
Money
Stejný trend potvrzuje i ředitel společnosti Vivos Group, která se specializuje na zprostředkování prodeje bunkrů, Dante Vicino. A podobně vidí i budoucnost. „Pandemie skutečně přinesla nesmírný zájem o koupi bunkrů. Mnoho bohatých prepperů (lidé, kteří se připravující na apokalypsu pozn. aut.) se rozhodlo do těcho útočišť investovat,“ dodal pro server Tekdeeps.com s tím, že zájem neupadá ani nyní.
Jako nejdražší a neluxusnější bunkry zmiňuje například realizace texaské společnosti Rising S, a to konkrétně modely Aristocrat. Ten má nadzemní i podzemní část, oddělenou pancéřovými dveřmi. Je v něm bowling, bazén nebo střelnice a pohodlně ubytuje až 50 lidí. Prostor v něm může vyjít až na osm milionů dolarů.
Prepperské „vesnice”
Po Spojených státech je rozeseto několik vyhlášených „prepperských“ areálů, jedním z nich je Luxury Survival Condo and Resort v Kansasu. Původní vojenský prostor koupil v roce 2008 za 300 tisíc dolarů vývojář Larry Hall. Dodnes hodnota utajeného areálu několikanásobně vyrostla, a to na 15 milionů dolarů.
Luxury Survival Condo je 15 patrová budova kruhového půdorysu, nacházející se 60 metrů pod zemí. Pohodlně pojme až 70 lidí po dobu pěti let, kterým kromě supermarketu nebo divadla dokáže nabídnout i další infrastrukturu, včetně lékařské péče.
Byt pro šest až deset osob tam vyjde na tři miliony dolarů, poloviční pak na 1,5 milionu dolarů.
Američané začali stavět i v Evropě. Konkrétně v bývalém sovětském muničním skladu v Rothensteinu. Vivos Europa One, tak se nově revitalizovaný vojenský areál nyní jmenuje, je jedním z největších soukromých komplexů podzemních úkrytů na světě.
Více než pětikilometrový komplex tunelů zahrnuje nemocnici, školy, restaurace, kavárny, kina a další služby. A celkem poskytuje 34 rezidenčních jednotek. Ty jsou stále ještě na prodej. Cena bytu začíná na dvou milionech eur.
Domy zapuštěné do svahu nejsou žádnou novinkou. Už od pradávna lidé žili „pod zemí”. Stačí se podívat na město Kaymakli – Cappadocia v Turecku nebo do Brhlovce na Slovensku. Populární byla i takzvaná zemljanka. O bydlení pod zemí je stále větší zájem. Krtkodom stojí už i v Malajsii
Enjoy
Itálie se chystá v dražbě nabídnout svou ikonickou památku, římské Koloseum. Alespoň tedy jeho digitální podobu, prostřednictvím technologie nezaměnitelného tokenu (NFT), píše list La Repubblica.Itálie chce přilepšit státní kase prodejem Kolosea, tedy jeho digitální podoby
Money
Magazín newstream CLUB
Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.
Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba.
Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.
Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.
Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí.
K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.