Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Japonští vědci vyvinuli „slanou lžíci“, která dělá jídlo zdravější

Japonští vědci vyvinuli „slanou“ lžíci, která dělá jídlo zdravější
Kirin Holdings Company, užito se svolením
 ČTK

V Japonsku se začala prodávat lžíce na baterky, díky níž jídlo chutná slaněji, informuje web Sky News. Lžíce vyrobená z plastu a kovu má podle vynálezců přispět ke zdravější životosprávě, jelikož milovníkům slaných pokrmů pomůže snížit příjem soli, aniž by se to projevilo na chuti jídla.

Reklama

Dlouhodobá nadměrná konzumace soli zvyšuje krevní tlak, zatěžuje ledviny, zvyšuje riziko mozkové mrtvice a dalších zdravotních komplikací. Dospělý Japonec v průměru zkonzumuje deset gramů soli denně, což je dvojnásobek oproti doporučení Světové zdravotnické organizace (WHO). Češi doporučný denní příjem soli překračují dvojnásobně. 

Šedesát gramů vážící elektrická „slaná lžíce“ je poháněná dobíjecí lithiovou baterií. Špičkou zařízení prochází slabý elektrický proud, což koncentruje molekuly iontů sodíku na jazyku.

Slanost jídla se díky použití lžíce podle výrobce Kirin zvýší až jedenapůlkrát. Uživatelé si přitom mohou vybrat ze čtyř intenzit slanosti, uvedla společnost, která vyrábí jedno z nejpopulárnějších piv v Japonsku a nyní více expanduje do oblasti zdravotnictví a zdravé výživy. Podle průzkumu společnosti z roku 2021 si lidé, kteří se snaží omezit příjem soli, často stěžují, že jim jídlo přijde bez chuti.

Na vývoji lžíce se podílel profesor Homei Mijašita z tokijské univerzity Meidži, který dříve představil prototyp chuť zvýrazňujících elektrických jídelních hůlek a loni za tuto technologii obdržel Ig Nobelobu cenu v oblasti výživy, což je humorná obdoba Nobelových cen a uděluje se od roku 1991.

Reklama

Společnost Kirin zpočátku nabízí 200 kusů těchto produktů v on-line prodeji za 19.800 jenů (2865 korun) za kus. Ještě v červnu bude první série nabízena také v japonském maloobchodním prodeji. Kirin však doufá, že do pěti let se zařízení podaří prodat milionu zákazníků po celém světě.

Potraviny, obchod

Lidstvo stárne, zaměříme se na jídlo pro starší, řekl šéf gigantu Nestlé

Porodnost klesá a Nestlé coby globální gigant v oblasti kojenecké výživy se tomu musí přizpůsobit, řekl ředitel této firmy Financial Times.

Přečíst článek

Krátkozrakých dětí přibývá. Lék je zdánlivě jednoduchý, ale nikdo ho nechce

Krátkozrakých dětí je ve světě stále víc. Existuje jednoduché doporučení, jak šíření krátkozrakosti omezit, ale téměř nikdo se jím nechce řídit. A tak výzkumníci vymýšlejí složitá a drahá technická řešení, která by měla zdravému vývoji dětských očí pomoci. Stavějí jiné školy a svítí do očí „léčivým“ světlem.

Přečíst článek

Hovězí maso je zdrojem aminokyselin

Biohacking: Maso ve stravě neuškodí, je ale třeba vyladit vyhovující dávku

Velmi často se v laických i odborných kruzích řeší otázka, zda jíst maso. Je to debata kontroverzní, často vyvolávající vášnivé emoce. Obecně vzato na tuto otázku neexistuje jednoznačná odpověď. Někteří experti jsou zásadně pro, někteří zásadně proti a mezi nimi je celé spektrum názorů, které pro relevantní odpověď vyzdvihují ten či onen kontext. Stále tedy platí, že aby biohacker získal odpověď, jako ve všem bere v potaz svoje vlastní nastavení, preference a zejména zdravotní dynamiku.

Přečíst článek

ilustrační foto

Biohacking: Výkyvy nálady pomůže napravit dopaminový detox

Existuje řada způsobů a strategií, jak si můžeme pomoci v případě negativních nálad a dopadů stresu v našem každodenním životě. Deprese, úzkosti a nespavost dnes trápí spoustu lidí. Tyto problémy mohou být způsobeny jednou konkrétní věcí, například náročným zaměstnáním či rodinnými vztahy. Často jsou ale důsledkem komplexního souboru událostí, situací a traumat z minulosti a na nás je pak aplikovat nějaký postup, aby nám nezhoršovaly kvalitu každodenního života.

Přečíst článek

Magazín newstream CLUB

Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.

Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba. 

Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.

Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme