Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Lidstvo stárne, zaměříme se na jídlo pro starší, řekl šéf gigantu Nestlé

Potraviny, obchod
iStock
 nst
nst

Porodnost klesá a Nestlé coby globální gigant v oblasti kojenecké výživy se tomu musí přizpůsobit, řekl ředitel této firmy Financial Times.

Populace stárne, svět se mění - včetně oborů jako potravinářství. „Je vidět, že existuje dlouhodobější trend směrem ke globálně nižší porodnosti,“ řekl šéf potravinářského gigantu Mark Schneider. „Věková skupina 50+ ve většině zemí světa v příštích 10 až 20 letech výrazně naroste. Vzhledem k tomu a ke specifickým výživovým potřebám této věkové skupiny se nám naskýtá příležitost,“ dodal.

Schneider ve Financial Times uvedl, že společnost se zaměřuje na vývoj produktů, které přímo řeší problémy stárnoucí populace, včetně udržení cílové hmotnosti, zachování svalové hmoty, zamezení nedostatku mikroživin a kontroly hladiny cukru v krvi. Gigant již investoval velké prostředky do specializované výživy - obohacených nápojů, proteinových prášků, vitamínů a doplňků stravy.  

Deník připomíná, že v posledních 15 letech se potravinářští giganti, jako jsou Nestlé, Danone a Mars odklánějí od tradičních výrobků a zaměřují se na rychleji rostoucí odvětví, jako je specializovaná výživa, péče o zvířata a káva.

Porodnost klesá i v Číně

Tato kategorie, která zahrnuje i kojeneckou výživu, tvořila v loňském roce 15  procet zisku společnosti Nestlé, zatímco u francouzského konkurenta Danone to bylo 50 procent. Portfolio i Nestlé je více zaměřeno na výživu pro dospělé a lékařskou výživu, a to z 30 procent ve srovnání s 20 procenty u Danone. „Neodcházíme od toho, s čím jsme začínali, tedy od kojenecké výživy,“ dodal Schneider, který řídí Nestlé osmým rokem „Vidíme však, že ve většině ekonomik po celém světě je větší demografická příležitost mezi lidmi středního věku a staršími lidmi.“

V loňském roce společnost oznámila, že uzavírá továrnu na výrobu kojenecké výživy pro čínský trh, kvůli prudkému poklesu porodnosti v této zemi. Počet úmrtí převýšil v roce 2023 počet narozených dětí v zemi o 2 miliony.

Používání názvů jako je veganské máslo je podle MZe porušení nařízení EU

Veganské máslo, mléko či „netuňák“? Zapomeňte, Brusel je proti

Označování rostlinných alternativ potravin jako například vegetariánské máslo, vejce nebo alternativa mléka je podle ministerstva zemědělství (MZe) porušením unijních nařízení. Stanovisko, které není právně závazné, zveřejnila koncem ledna Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI). Upozornila na to organizace ProVeg Česko, která se zaměřuje na zvyšování povědomí o rostlinných alternativách potravin.

Přečíst článek

Hovězí maso je zdrojem aminokyselin

Biohacking: Maso ve stravě neuškodí, je ale třeba vyladit vyhovující dávku

Velmi často se v laických i odborných kruzích řeší otázka, zda jíst maso. Je to debata kontroverzní, často vyvolávající vášnivé emoce. Obecně vzato na tuto otázku neexistuje jednoznačná odpověď. Někteří experti jsou zásadně pro, někteří zásadně proti a mezi nimi je celé spektrum názorů, které pro relevantní odpověď vyzdvihují ten či onen kontext. Stále tedy platí, že aby biohacker získal odpověď, jako ve všem bere v potaz svoje vlastní nastavení, preference a zejména zdravotní dynamiku.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Hygiena pod kontrolou? V potravinářství často ne. Domácí praní pracovních oděvů představuje problém

Přečíst článek
Longevity - ilustrační foto

Longevity se mění. Již nejde jen o délku života, ale o jeho kvalitu

Přečíst článek
Doporučujeme