Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Fenomén Barbenheimer nepolevuje. Barbie i Oppenheimer vládnou kinům a vydělávají miliardy

Snímek Barbie vede měsíc žebříček návštěvnosti českých kin
Profimedia

Fenomén označovaný jako Barbenheimer dál táhne diváky do kin a jeho konec se zdá v nedohlednu. Po čtvrté v řadě se za uplynulý víkend staly filmy Barbie a Oppenheimer nejvýdělečnějšími tituly v severoamerických kinech, když si přišly na dalších 33,7 a 18,8 milionu dolarů.

Reklama

Film Barbie si za dobu co je nasazen v kinech po celém světě již stačil vydělat 1,18 miliardy dolarů (26 miliard korun), což jej řadí na druhé místo v žebříčku filmů studia Warner Brosuvádí americká média. Snímek o odkazu ikonické panenky s Margot Robbieovou a Ryanem Goslingem v hlavních rolích je v čele tržeb v Severní Americe od 21. července, kdy vstoupil do kin současně s dramatem režiséra Christophera Nolana o „otci jaderné bomby". Oppenheimer nakonec v souboji, který filmoví fanoušci začali označovat jako Barbenheimer, výrazně zaostal, i jeho tržby na úrovni skoro 650 miliard dolarů jsou však výrazným úspěchem.

FOTOGALERIE: Letní kino v Prachaticích

Barbie, kterou režírovala Greta Gerwigová, se minulý týden stala nejúspěšnějším počinem režisérky v dějinách americké kinematografie, když její tržby překonaly animovaný film Frozen II. V globálním srovnání titulů od Warner Bros je nyní na druhém místě za posledním dílem filmové série o Harrym Potterovi.

Reklama

Podle webu The Hollywood Reporter má za sebou Barbie jeden z nejlepších čtvrtých víkendů v amerických kinech, kterým na „domácí" půdě překonala 500milionovou hranici. V zahraničí ji z prvního místa o víkendu sesadil čínský film No More Bets, který s 88 miliony dolarů nasbíral v prvních dnech po uvedení skoro dvojnásobné tržby oproti Barbie.

Světová premiéra filmu Barbie v thajském Bangkoku 17. července 2023.

Nechte ten telefon! Barbiemánie vyostřila spory mezi kinofily a fanoušky sdílejícími selfie přímo z promítání

Letošní filmové léto přineslo hned dva filmové hity Oppenheimer a Barbie, které daly vzniknout fenoménu Barbenheimer. Filmová studia a kina se zálibou hledí na zaplněné sály po celém světě, milovníci tmavých kinosálů už méně. Zejména mladší a excentričtí příznivci filmu Barbie mají ve zvyku si během promítání pořizovat a sdílet selfie na sociálních sítích, což vyostřilo řadu sporů v obecenstvu s milovníky tradičního kina. A kina řeší, jak spory urovnat a nepřijít ani o jednu skupinu diváků, napsal deník The Wall Street Journal.

Přečíst článek

Oppenheimer mimo Severní Ameriku o víkendu utržil dalších 32 milionů dolarů. „Barbie a Oppenheimer klesly o 36 procent, respektive 35 procent, a dál tak dominovaly předním příčkám žebříčků. Jinak řečeno, Barbenheimer si žije svůj sen," píše The Hollywood Reporter.

Barbie vládne i českým kinům

Současný fenomén se pochopitelně nevyhnul ani českým kinům. I zde vládne návštěvnosti Barbie. V Česku si film od doby svého uvedení stačil vydělat 100,2 milionů korun a shlédlo jej více než 533 tisíc diváků

Na druhém místě zůstal životopisný snímek Oppenheimer, který o uplynulém víkendu navštívilo přes 28 tisíc lidí a za stejnou dobu jako vedoucí Barbie vydělal 78,2 milionu korun. Na třetím místě byl americký životopisný sportovní film Gran Turismo z prostředí automobilových závodů, který při svém premiérovém víkendu nasbíral přes 20 500 diváků.

Magazín newstream CLUB

Hlavním tématem letního čísla magazínu Newstream CLUB je Česko-Slovensko, s podtitulem Dvě země, jeden trh. 

V rozhovoru se představuje Karel Vágner, marketér a podnikatel v řadě úspěšných projektů, známý také spoluprací s manželkou a úspěšnou modelkou Simonou Krainovou.

Další osobnosti jako Igor Rattaj se zamýšlejí nad rozdíly mezi podnikáním v Česku a na Slovensku. O umělé inteligenci hovoří česko-slovenská investorka Andrea Ferancová Bartoňová, o veřejnosti a kultuře slovenský bestsellerista Jozef Karika. Uznávaný chef Marcel Ihnačák prozrazuje, která z obou kuchyní je „lepší“. Marketér Milan Šemelák s klientem Williamem Rudolfem Lobkowiczem mluví o tom, jak přetvořit odkaz šlechtického rodu do moderní doby.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Světová premiéra filmu Barbie v thajském Bangkoku 17. července 2023.

Nechte ten telefon! Barbiemánie vyostřila spory mezi kinofily a fanoušky sdílejícími selfie přímo z promítání

Přečíst článek
Indiana Jones 5

Hollywood má vedle stávky další problém: lidé nechodí na vysokorozpočtové filmy

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme