Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Fenomén Barbenheimer nepolevuje. Barbie i Oppenheimer vládnou kinům a vydělávají miliardy

Snímek Barbie vede měsíc žebříček návštěvnosti českých kin
Profimedia

Fenomén označovaný jako Barbenheimer dál táhne diváky do kin a jeho konec se zdá v nedohlednu. Po čtvrté v řadě se za uplynulý víkend staly filmy Barbie a Oppenheimer nejvýdělečnějšími tituly v severoamerických kinech, když si přišly na dalších 33,7 a 18,8 milionu dolarů.

Film Barbie si za dobu co je nasazen v kinech po celém světě již stačil vydělat 1,18 miliardy dolarů (26 miliard korun), což jej řadí na druhé místo v žebříčku filmů studia Warner Brosuvádí americká média. Snímek o odkazu ikonické panenky s Margot Robbieovou a Ryanem Goslingem v hlavních rolích je v čele tržeb v Severní Americe od 21. července, kdy vstoupil do kin současně s dramatem režiséra Christophera Nolana o „otci jaderné bomby". Oppenheimer nakonec v souboji, který filmoví fanoušci začali označovat jako Barbenheimer, výrazně zaostal, i jeho tržby na úrovni skoro 650 miliard dolarů jsou však výrazným úspěchem.

FOTOGALERIE: Letní kino v Prachaticích

Barbie, kterou režírovala Greta Gerwigová, se minulý týden stala nejúspěšnějším počinem režisérky v dějinách americké kinematografie, když její tržby překonaly animovaný film Frozen II. V globálním srovnání titulů od Warner Bros je nyní na druhém místě za posledním dílem filmové série o Harrym Potterovi.

Podle webu The Hollywood Reporter má za sebou Barbie jeden z nejlepších čtvrtých víkendů v amerických kinech, kterým na „domácí" půdě překonala 500milionovou hranici. V zahraničí ji z prvního místa o víkendu sesadil čínský film No More Bets, který s 88 miliony dolarů nasbíral v prvních dnech po uvedení skoro dvojnásobné tržby oproti Barbie.

Světová premiéra filmu Barbie v thajském Bangkoku 17. července 2023.

Nechte ten telefon! Barbiemánie vyostřila spory mezi kinofily a fanoušky sdílejícími selfie přímo z promítání

Letošní filmové léto přineslo hned dva filmové hity Oppenheimer a Barbie, které daly vzniknout fenoménu Barbenheimer. Filmová studia a kina se zálibou hledí na zaplněné sály po celém světě, milovníci tmavých kinosálů už méně. Zejména mladší a excentričtí příznivci filmu Barbie mají ve zvyku si během promítání pořizovat a sdílet selfie na sociálních sítích, což vyostřilo řadu sporů v obecenstvu s milovníky tradičního kina. A kina řeší, jak spory urovnat a nepřijít ani o jednu skupinu diváků, napsal deník The Wall Street Journal.

Přečíst článek

Oppenheimer mimo Severní Ameriku o víkendu utržil dalších 32 milionů dolarů. „Barbie a Oppenheimer klesly o 36 procent, respektive 35 procent, a dál tak dominovaly předním příčkám žebříčků. Jinak řečeno, Barbenheimer si žije svůj sen," píše The Hollywood Reporter.

Barbie vládne i českým kinům

Současný fenomén se pochopitelně nevyhnul ani českým kinům. I zde vládne návštěvnosti Barbie. V Česku si film od doby svého uvedení stačil vydělat 100,2 milionů korun a shlédlo jej více než 533 tisíc diváků

Na druhém místě zůstal životopisný snímek Oppenheimer, který o uplynulém víkendu navštívilo přes 28 tisíc lidí a za stejnou dobu jako vedoucí Barbie vydělal 78,2 milionu korun. Na třetím místě byl americký životopisný sportovní film Gran Turismo z prostředí automobilových závodů, který při svém premiérovém víkendu nasbíral přes 20 500 diváků.

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Světová premiéra filmu Barbie v thajském Bangkoku 17. července 2023.

Nechte ten telefon! Barbiemánie vyostřila spory mezi kinofily a fanoušky sdílejícími selfie přímo z promítání

Přečíst článek
Indiana Jones 5

Hollywood má vedle stávky další problém: lidé nechodí na vysokorozpočtové filmy

Přečíst článek
Doporučujeme