Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

České sklo si zahrálo ve velkofilmu Barbie

Sklářská společnost Klimchi Lukáše Klimčáka, která vyrábí ve Sklárně Jílek v Kamenickém Šenově na Českolipsku. Je dalším sklářským podnikem, jenž se prosadil ve filmu. Jejich růžový džbán si zahrál v novince Barbie.
ČTK
 ČTK

Růžové džbány s ananasovým vzorem od sklářské společnosti Klimchi z Kamenického Šenova na Českolipsku si zahrály v novém americkém filmu Barbie. Nejde přitom o produkt vyrobený přímo pro film, zdejší sklárna vyrábí džbány už několik let v různých barvách. Zájem o růžové džbány Hobnail ale poté, co se objevily ve filmu, výrazně vzrostl, řekl majitel značky Lukáš Klimčák, který svou firmu založil v roce 2019.

Reklama

„My jsme v anglosaském světě s tímhle produktem velmi známí, náš hlavní trh je Velká Británie a Barbie se natáčela mimo jiné ve Velké Británii, v Leavesdenských studiích kousek od Londýna. Ve stejných studiích jako se natáčel například i Harry Potter. Kontaktovala nás produkce z Warner Brothers s tím, že by chtěli mít pro svůj nový film od nás nějaké sklo,“ doplnil Klimčák. Když se dozvěděl, že jde o film o Barbie, nabídl to nejrůžovější, co sklárna v portfoliu měla - výrobky z rosalinu (růžového skla).

Podívejte se na růžové džbány z české sklárny, které si zahrály ve filmu Barbie:

„Neměli jsme moc času, produkce nás kontaktovala, že to chce mít za týden v Londýně na place. Pro nás to byl šibeniční termín, naštěstí máme tyhle věci skladem, takže jsme vybírali pouze z katalogových výrobků. Do budoucna by se mi líbilo, kdybychom mohli s nějakým filmovým štábem spolupracovat i na zakázkové výrobě," řekl majitel značky. Do filmu dodávali původně 16 kusů skla, kulaté a hranaté džbány, všechny v růžovém provedení.

Indiana Jones 5

Hollywood má vedle stávky další problém: lidé nechodí na vysokorozpočtové filmy

Problémy továrny na sny Hollywood se začínají množit. Tím zdánlivě nejviditelnějším je stávka, kterou vyhlásily scenáristická a herecká asociace, což podle předběžných odhadů zainteresovaných společností bude mít miliardové dopady.

Přečíst článek

Vše ale zkomplikoval brexit a skutečnost, že Británie už není součástí Evropské unie. „Bohužel, jak všechno bylo narychlo, tak se nám stalo, že celníci to na hranicích zastavili. Bohužel se nám tyhle věcí někdy dějí, hlavně, když jde o větší zásilky konečným klientům. My jsme tedy začali zboží shánět od našich londýnských partnerů a byli jsme schopni dodat tyhle dva výrobky, původní zásilka těch 16 kusů bohužel na plac přišla pozdě, a tak se tam neobjevilo všechno, co jsme pro film vybrali,“ dodal.

Ananasový vzor, který džbány pro Barbie zdobí, není žádnou novinkou, skláři kamenickošenovské Sklárny Jílek, ho na skle používali už ve 30. letech minulého století. „Vycházíme z tradiční výroby a z toho, v čem je tahle sklárna silná, to jsou hutní barvy a optické dekory. Máme tady historické dekory, které se snažíme použít aktuálně. Všechno jsou to autorské kolekce, ale často v nich pracujeme s nějakými vzory a dekory, které tady už v minulosti byly, a snažíme se je přenést do současnosti,“ řekl Klimčák.

Majitel značky Klimchi věří, že účinkování ve filmu Barbie, který o víkendu s návštěvností přes 103 tisíc diváků zvítězil v českých kinech nad životopisným snímkem Oppenheimer režiséra Christophera Nolana, pomůže kamenickošenovskou firmu zviditelnit. „Ten zájem je značný, vidíme i větší návštěvnost na našich webových stránkách a to se propisuje i do více objednávek. Mám radost i z toho, že si lidé objednávají i jiné barvy, i když vede ta růžová,“ dodal Klimčák.

Taylor Swift na koncertě své Eras Tour 2. června v Chicagu.

USA jsou venku z covidové krize. Ne díky vládě, ale miliardovému turné Taylor Swift

Vlády všech zemí postižených covidovým propadem ekonomiky hledaly lék na co nejrychlejší návrat k předcovidovým číslům. Spojené státy z této agonie dostalo turné zpěvačky Taylor Swift, které trhá rekordy v návštěvnosti. Ekonomiku rozběhla snaha obchodníků prodat vše, co třiatřicetiletou megahvězdu současné pop-music připomíná – od triček a make-upů po koblihy. A fanoušci ochotně platí, napsal deník The Wall Street Journal.

Přečíst článek

Bruce Springsteen

REPORTÁŽ: Springsteen do Vídně přivezl skvělou hudbu, radost i dojetí. A možná i inflaci

Bruce Springsteen letos objíždí Evropu. Navzdory přibývajícím létům stále ukazuje, proč je žijící legendou. I úterní koncert ve Vídni byl prvotřídním hudebním výkonem, ale i příležitostí k zamyšlení. Ten si ostatně našli i ekonomové.

Přečíst článek

Magazín newstream CLUB

Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.

Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba. 

Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.

Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme