Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Rekvalifikace se vyplácí. Sklárna Moser podepsala první vyškolené zaměstnance

Pracovník sklárny Moser vyrábí Křišťálový globus pro Mezinárodní filmový festival
ČTK
 ČTK

Sklárna si tímto způsobem, kdy oslovuje i zájemce, kteří neměli dosud se sklářstvím žádné zkušenosti, chce pojistit, že sklářské řemeslo nezanikne.

Program karlovarské sklárny Moser, který nabídl rekvalifikaci a případné zaměstnání i lidem mimo obor, má první výsledky. Sklárna podepsala dvě pracovní smlouvy s absolventy kurzu a podle generálního ředitele sklárny Moser Martina Dvořáka zřejmě přibudou další. Sklárna si tímto způsobem, kdy oslovuje i zájemce, kteří neměli dosud se sklářstvím žádné zkušenosti, chce pojistit, že sklářské řemeslo nezanikne. Stát se špičkovým sklářem, brusičem nebo mistrem v dalších sklářských oborech je ale běh na velmi dlouhou trať, řekl Dvořák.

Moser

Chcete umět luxusní řemeslo? Moser spouští rekvalifikace na skláře

Sklárna s historií dlouhou 170 let si chce vychovat novou generaci sklářů. Zájemci o rekvalifikaci se budou učit od opravdových mistrů.

Přečíst článek

„Chytlo se to. Měli jsme téměř 20 uchazečů, kteří procházejí samozřejmě nějakým výběrem a procesem zaškolení, a v tuhletu chvíli už jsme podepsali dvě pracovní smlouvy a další jsou na cestě, takže se náš program ujal,“ řekl Dvořák.

Podle něj nejde ani tak o řešení aktuální personální situace. „Musíme se starat o to řemeslo, musíme se starat o to, aby se předávalo z generace na generaci, a tak je potřeba myslet hodně dlouho dopředu. A právě proto doplňujeme ty klíčové profese, jako jsou právě brusiči, jako jsou rytci, jako jsou hranaři, abychom je měli dopředu připravené,“ řekl Dvořák s tím, že program je pro zájemce stále otevřený.

Řemeslo přímo od mistrů

Společnost Moser nehledá vyučené skláře, ale hledá lidi se vztahem k řemeslné práci, trpělivostí a smyslem pro detail. Důležitá je především chuť učit se a odhodlání stát se součástí ruční výroby českého křišťálu. Prvním krokem je dvoudenní zkušební program „Pojď si zkusit řemeslo a zůstaň u nás“, v němž si uchazeči mohou práci vlastnoručně vyzkoušet. Pod dohledem mistrů si osvojí základní dovednosti a zjistí, zda je řemeslo oslovilo. Pokud se osvědčí, následuje zapojení do plného rekvalifikačního programu.

V programu Rekvalifikace se noví zájemci učí přímo od mistrů sklárny Moser, kteří své zkušenosti sbírali desítky let a nyní je předávají dál. Pod jejich vedením si uchazeči osvojí brusičské techniky a další dovednosti nezbytné pro tvorbu křišťálových děl.

Sklárna Moser má zhruba 250 zaměstnanců. Získat na trhu zkušené skláře je ale stále těžší. I ve středním školství ubývá oborů a absolventů sklářských řemesel. Získávat zaměstnance ze zahraničí sklárna podle Dvořáka spíše nechce. Raději se tedy vydala cestou, kdy si své zaměstnance vychová od základu sama.

Pro sklářství byly poslední roky obecně velmi komplikované. Jde o obor s vysokými nároky na energie, jejichž cena v minulých letech výrazně stoupla a kolísala. Zároveň se rozpadly kvůli globální politické situaci i některé tradiční exportní trhy, jako bylo Rusko. Firma se tak nyní více zaměřuje například na asijské trhy. Stále ale chce stavět na originalitě, precizním zpracování českého křišťálu a 170leté tradici.

Moser otevřel prodejnu v Hongkongu – jako jediná česká značka

Moser je první českou značkou, která má prodejnu v Hongkongu

Česká sklářská společnost Moser otevřela značkovou prodejnu v obchodním domě SOGO Kai Tak v Hongkongu. Firma se tak stává jedinou českou značkou, která má v místě prodejnu.

Přečíst článek

Martin Dvořák

Sklárna Moser má nového šéfa. Do jejího čela míří Martin Dvořák

Ikonická sklárna Moser, jedna z předních světových značek ručně vyráběného skla, oznamuje nástup nového generálního ředitele. Od nového roku přebírá vedení společnosti Martin Dvořák, zkušený manažer s dlouholetou praxí v řízení obchodních i výrobních společností v České republice i v zahraničí.

Přečíst článek

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Daňové přiznání

Lukáš Kovanda: Kdepak čtvrtina výdělku. Daňové zatížení Čechů překračuje 40 procent

Přečíst článek
Bolest v zádech aneb opravdu sedíte správně?

Lukáš Kovanda: V Česku ubývá pracujících mladých, i proto ti staří pracují déle než dříve

Přečíst článek
Doporučujeme