Rekvalifikace se vyplácí. Sklárna Moser podepsala první vyškolené zaměstnance
Sklárna si tímto způsobem, kdy oslovuje i zájemce, kteří neměli dosud se sklářstvím žádné zkušenosti, chce pojistit, že sklářské řemeslo nezanikne.
Program karlovarské sklárny Moser, který nabídl rekvalifikaci a případné zaměstnání i lidem mimo obor, má první výsledky. Sklárna podepsala dvě pracovní smlouvy s absolventy kurzu a podle generálního ředitele sklárny Moser Martina Dvořáka zřejmě přibudou další. Sklárna si tímto způsobem, kdy oslovuje i zájemce, kteří neměli dosud se sklářstvím žádné zkušenosti, chce pojistit, že sklářské řemeslo nezanikne. Stát se špičkovým sklářem, brusičem nebo mistrem v dalších sklářských oborech je ale běh na velmi dlouhou trať, řekl Dvořák.
Sklárna s historií dlouhou 170 let si chce vychovat novou generaci sklářů. Zájemci o rekvalifikaci se budou učit od opravdových mistrů.
Chcete umět luxusní řemeslo? Moser spouští rekvalifikace na skláře
Zprávy z firem
„Chytlo se to. Měli jsme téměř 20 uchazečů, kteří procházejí samozřejmě nějakým výběrem a procesem zaškolení, a v tuhletu chvíli už jsme podepsali dvě pracovní smlouvy a další jsou na cestě, takže se náš program ujal,“ řekl Dvořák.
Podle něj nejde ani tak o řešení aktuální personální situace. „Musíme se starat o to řemeslo, musíme se starat o to, aby se předávalo z generace na generaci, a tak je potřeba myslet hodně dlouho dopředu. A právě proto doplňujeme ty klíčové profese, jako jsou právě brusiči, jako jsou rytci, jako jsou hranaři, abychom je měli dopředu připravené,“ řekl Dvořák s tím, že program je pro zájemce stále otevřený.
Řemeslo přímo od mistrů
Společnost Moser nehledá vyučené skláře, ale hledá lidi se vztahem k řemeslné práci, trpělivostí a smyslem pro detail. Důležitá je především chuť učit se a odhodlání stát se součástí ruční výroby českého křišťálu. Prvním krokem je dvoudenní zkušební program „Pojď si zkusit řemeslo a zůstaň u nás“, v němž si uchazeči mohou práci vlastnoručně vyzkoušet. Pod dohledem mistrů si osvojí základní dovednosti a zjistí, zda je řemeslo oslovilo. Pokud se osvědčí, následuje zapojení do plného rekvalifikačního programu.
V programu Rekvalifikace se noví zájemci učí přímo od mistrů sklárny Moser, kteří své zkušenosti sbírali desítky let a nyní je předávají dál. Pod jejich vedením si uchazeči osvojí brusičské techniky a další dovednosti nezbytné pro tvorbu křišťálových děl.
Sklárna Moser má zhruba 250 zaměstnanců. Získat na trhu zkušené skláře je ale stále těžší. I ve středním školství ubývá oborů a absolventů sklářských řemesel. Získávat zaměstnance ze zahraničí sklárna podle Dvořáka spíše nechce. Raději se tedy vydala cestou, kdy si své zaměstnance vychová od základu sama.
Pro sklářství byly poslední roky obecně velmi komplikované. Jde o obor s vysokými nároky na energie, jejichž cena v minulých letech výrazně stoupla a kolísala. Zároveň se rozpadly kvůli globální politické situaci i některé tradiční exportní trhy, jako bylo Rusko. Firma se tak nyní více zaměřuje například na asijské trhy. Stále ale chce stavět na originalitě, precizním zpracování českého křišťálu a 170leté tradici.
Česká sklářská společnost Moser otevřela značkovou prodejnu v obchodním domě SOGO Kai Tak v Hongkongu. Firma se tak stává jedinou českou značkou, která má v místě prodejnu.
Moser je první českou značkou, která má prodejnu v Hongkongu
Zprávy z firem
Ikonická sklárna Moser, jedna z předních světových značek ručně vyráběného skla, oznamuje nástup nového generálního ředitele. Od nového roku přebírá vedení společnosti Martin Dvořák, zkušený manažer s dlouholetou praxí v řízení obchodních i výrobních společností v České republice i v zahraničí.
Sklárna Moser má nového šéfa. Do jejího čela míří Martin Dvořák
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.