Zanedbaní Češi. O své zdraví pečují nejméně z Evropanů. Nejvíce se o fyzičku starají Španělé
Jen 33 procent respondentů z České republiky v letošní zprávě farmaceutické společnosti Stada uvedlo, že aktivně podporuje zdravý životní styl. Česko tak skončilo na posledním místě žebříčku. Naopak na první pozici se dostalo Španělsko, kde o své zdraví dle odpovědí v průzkumu důsledně pečuje 68 procent lidí.
I do zdravotnictví stále rychleji pronikají nové trendy a technologie. Praktičtí lékaři a lékárníci sice stále zůstávají pro Evropany nejrelevantnější institucí pro zdravotní péči, ale důvěru si získává i Google, umělá inteligence a infuenceři.
Z celoevropského průzkumu vyplynulo, že zdravotnickou radu u Googlu vyhledalo 20 procent respondentů, konzultacím zdravotního stavu s umělou inteligencí důvěřuje 15 procent a jedenáct procent respondentů sleduje zdravotnické influencery na sociálních sítích.
Jak jednotlivé národy pečují o své zdraví
„Umělá inteligence ve zdravotnictví pomáhá. Dokáže analyzovat obrovské množství dat a z nich přesně určit a personalizovat medikaci pro konkrétní pacienty. Problém je zatím v tom, že zdravotnická data nejsou v rámci různých zemí a zdravotnických pracovišť unifikovaná. Proto je jejich vyhodnocování komplikované,” uvedl na konferenci šéf firmy Stada Peter Goldschmidt
Otevřenost vůči umělé inteligenci u respondentů průzkumu roste. Dnes si již 39 procent lidí dokáže představit, že by se místo návštěvy lékaře obrátili na umělou inteligenci s žádostí o lékařskou pomoc.
V České republice rychle přibývá lidí s Alzheimerovou chorobou a dalšími typy stařecké demence. Ačkoliv jde o jednu z nejzávažnějších výzev stárnoucí populace, stávající systém zdravotní a sociální péče na tuto situaci zatím není připraven. Chybějí specializovaná lůžka, včasná diagnostika i podpora pro rodinné pečovatele. Pokud stát nezareaguje, hrozí přetížení zdravotního systému, kolaps domácí péče a výrazný nárůst veřejných výdajů.
V Česku přibývá osob s Alzheimerem. A lůžka pro ně chybí
Zprávy z firem
Obzvláště otevření této myšlence jsou lidé v Dánsku (48 procent) a Švédsku (47 procent). Dalších 25 procent uvádí, že by si v budoucnu, jakmile technologie dále dozraje, dokázali představit konzultaci s umělou inteligencí. V celé Evropě lidé jako klíčové důvody své otevřenosti vůči umělé inteligenci uvádějí především lepší dostupnost – 49 procent uvádí, že jde o hlavní výhody. Kromě toho 45 procent věří, že umělá inteligence usnadňuje a zefektivňuje zdravotní péči, protože by mohla snížit potřebu návštěvy lékaře s každým menším onemocněním.
Osobní komunikace s lékařem či lékárníkem však zůstává rozhodujícím faktorem důvěry v oblasti zdraví. Například 40 procent Evropanů uvádí rady, které dostávají od lékárenských týmů, jako hlavní důvod pro návštěvu kamenných lékáren. Lékárny také považují za pohodlné kontaktní místo pro všechny své zdravotní potřeby (30 procent) a cení si osobních vztahů, které mají s lidmi, kteří tam pracují (28 procent).
Nejjednodušší způsob, jak udržet své zdraví do co nejvyššího věku, či ho razantně zlepšit, zhubnout, získat dobrou náladu, je zabývat se nutriční hustotou stravy.
Biohacking: Chcete si udržet pevné zdraví až do stáří? Zabývejte se nutriční hustotou stravy
Enjoy
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.