Třicet procent vztahů se potkává s nevěrou. Ta má u obou pohlaví jinou dynamiku. Zatímco muži evolučně touží po větší variabilitě a jsou schopni odosobněného sexu, ženy vyhledávají spíše blízkost a lásku, říká sexuoložka Laura Janáčková v podcastu Kód: Longevity.
Češi patří mezi národy, které mají k alkoholu dlouhodobě velmi blízko. Přestože většina lidí ví, že nadměrné pití škodí zdraví, řada zakořeněných představ o alkoholu stále přetrvává. Podle nového výzkumu sociologů z Filozofické fakulty Univerzity Karlovy například zhruba polovina Čechů věří, že malé množství alkoholu může být dokonce zdraví prospěšné.
Protein je klíčová živina, ale jeho nadbytek může mít i skryté náklady. Zatímco většina lidí přijímá výrazně víc bílkovin, než doporučují oficiální normy, věda ukazuje, že vyšší dávky dávají smysl jen pro určité skupiny. Pro ostatní může být honba za proteinem spíš zátěží než přínosem.
Délka života v Česku roste, doba prožitá ve zdraví však stagnuje. Výsledkem jsou miliony lidí s chronickými nemocemi, obrovská zátěž pro zdravotní systém i rodiny a malá ochota měnit životní styl. O příčinách i možných řešeních debatovali lékaři a odborníci na zdraví v diskusi společnosti Care Connect a mediálního domu Newstream, kterou moderoval prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu Tomáš Prouza.
Stejně zásadní, jako které vitamíny a minerály jsou pro zdraví důležité, je i otázka, kdy je užívat a s čím je kombinovat. Vstřebávání živin totiž není samozřejmost a v těle existují jak synergie, tak i rivalita mezi jednotlivými látkami.
Jen 33 procent respondentů z České republiky v letošní zprávě farmaceutické společnosti Stada uvedlo, že aktivně podporuje zdravý životní styl. Česko tak skončilo na posledním místě žebříčku. Naopak na první pozici se dostalo Španělsko, kde o své zdraví dle odpovědí v průzkumu důsledně pečuje 68 procent lidí.
V našich obchodech najdeme neustále široký výběr tuzemských i exotických plodin, ale kvalita a chuť může pokulhávat. I v dubnu, kdy sezóna čerstvého venku je v úplném začátku, můžeme přidat do jídelníčku potraviny, které ho významně obohatí na živinách a chuti. Podpoříme tak imunitu v jarním období, a můžeme tak pomoci detoxikačním snahám organismu k přípravě na teplejší a aktivnější části roku.
Nová studie ukázala, jak se lze bránit efektům mikro- a nanoplastů v prostředí na individuální úrovni, když na té celospolečenské se to z různých důvodů neděje.
Mají vitamíny, multivitamíny a prášky na „nesmrtelnost“, které prodává miliardář Bryan Johnson smysl? Dozvíte se v druhém díle recenze produktů jeho Blueprintu v seriálu Biohacking.
Češi během Vánoc přibrali průměrně dva až pět kilogramů. Majitelé fitness center a dalších sportovišť letos vydělají stovky milionů korun na jejich nesplněných novoročních předsevzetích – na tom, že se chovají jako Bridget Jonesová.
Dnešní moderní doba zvláště nepřeje fyzickému zdraví našeho těla. Řada lidí trpí bolestmi pohybového aparátu, a to z důvodů buď jeho jednostranného, nadměrného, či naopak nedostatečného používání. Také dlouhé sezení či stání a nerovné držení těla má na následek hůře fungující tělo a nepříjemné bolesti.
Lesní požár, který vypukl v Andalusii na jihu Španělska, se dosud rozšířil na zhruba 8️⃣0️⃣0️⃣0️⃣ hektarů. Uvedla to dnes agentura AFP, podle níž ale ne všechny zasažené plochy shořely. Kvůli požáru bylo preventivně evakuováno asi 470 lidí.
Demokratická kongresmanka z New Yorku Alexandria Ocasiová-Cortezová v rozhovoru se stanicí ABC News ☝️ nevyloučila kandidaturu na prezidentku Spojených států ve volbách v roce 2028. Kongresmanka, která se stejně jako 84letý nezávislý senátor z Vermontu Bernie Sanders řadí mezi demokratické socialisty, se podle webu Axios jeví jako jeho možná nástupkyně v čele progresivního hnutí, které vybudoval.
Rusko a Severní Korea chystají nasazení až 5️⃣0️⃣ tisíc severokorejských vojáků do ruské války proti Ukrajině, varoval o víkendu ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj. Vybídl Soul k užší spolupráci s Kyjevem a zdůraznil, že korejské zbraně mohly posílit protivzdušnou obranu Ukrajiny, která se pátým rokem brání ruské agresi.
Íránský prezident 👨 Masúd Pezeškján se koncem července setkal s nejvyšším íránským vůdcem Modžtabou Chameneím, uvedla dnes íránská státní média. Polovojenské milice basídž zase oznámily, že časem budou zveřejněny záběry Chameneího v ulicích mezi lidmi.
Sýrie a Rusko dospěly po 18 měsících jednání k 📜 memorandu o porozumění, které se týká budoucnosti ruských vojenských základen v Sýrii Tartús a Hmímím. Oznámilo to dnes podle syrské státní agentury SANA ministerstvo zahraničí v Damašku. Moskva se zatím k dohodě nevyjádřila.
Izrael dnes znovu ❌ odmítl 15bodový mírový plán pro Pásmo Gazy navržený Radou míru, kterou ustavil americký prezident Donald Trump. Oznámil to izraelský premiér Benjamin Netanjahu, píší agentury Reuters a DPA. Hnutí Hamás mírový plán už dříve přijalo.
Na budově Senátu dnes po roce opět zavlála historická běloruská vlajka k připomenutí prezidentských voleb v Bělorusku, po kterých režim před šesti lety brutálně potlačil ☝️ protesty opozice. Podle předsedy horní parlamentní komory Miloše Vystrčila (ODS) má tento krok vyjádřit podporu všem, kteří nevzdávají boj za svobodné a spravedlivé Bělorusko.
Společnost AEV z Kroměříže loni utržila za prodej výrobků a služeb zhruba 349,7 milionu korun. Meziročně to znamenalo 📉 pokles téměř o 60,6 milionu korun. Zisk firmy, která vyvíjí a vyrábí elektroniku pro automobilový průmysl a další odvětví, klesl na loňských přibližně 9,7 milionu korun z téměř 29,6 milionu korun v roce 2024.
Jemenští Húsíové zasáhli 🏭 rafinerii společnosti Aramco na saúdskoarabském pobřeží Rudého moře. Oznámil to dnes podle agentury AFP vojenský mluvčí povstalecké skupiny podporované Íránem. Húsíové tak pokračují v útocích z posledních týdnů na Saúdskou Arábii, zejména na ropnou infrastrukturu a tankery v Rudém moři.
I přes extrémní sucho v Česku není zásobování Brna pitnou 🚰 vodou v nejbližších měsících ohrožené. Zdroje v březovském prameništi jsou nyní ve stavu, že by nebylo možné zajistit dodávku jen z nich, část vody proto Brno získává z Vírské přehrady. Zatímco loni ve stejném období byl podíl vody z Víru 16 procent, letos je to 37 procent. Průměrná výroba pitné vody v brněnské vodárenské soustavě je letos 1015 litrů za vteřinu.