Češi dobývají berlínskou gastroscénu. Českým pivem a karlovarským porcelánem
Dvaadvacet restaurací, z toho dvě české, tankové plzeňské pivo, kvalitní architektura, český nábytek a karlovarský porcelán už příští týden nabídne v centru Berlína svým prvním zákazníkům populární pražský gastronomický koncept Manifesto Market.
Dosud největší projekt se značkou Manifesto Market obsadil budovu na Postupimském náměstí přímo v centru Berlína. Gastronomický koncept, v Praze poprvé zaplnil neudržovanou plochu na Florenci, v berlínské metropoli zaplní budovu, kterou před 25 lety navrhl přední architekt Richard Rogers (spolupracoval na ní například i s dalším uznávaným architektem Renzem Pianem - pozn. red.)
Na to, jak bude vypadat berlínské Manifesto se můžete podívat do následující galerie.
Dvoupodlažní objekt, Manifesto v něm zaujme plochu přes čtyři tisíce metrů čtverečních, je završením několikaleté revitalizace oblasti okolo Postupimského náměstí. „Mým hlavním cílem je vytvořit místo, které si Berlíňané zamilují a vyberou si ho jako místo setkávání, kde se mohou snadno odvázat, smát se a prostě být sami sebou,” přibližuje Martin Barry, zakladatel a CEO Manifesta.
Zatímco vstupní podlaží nabídne hlavně kuchyni z jižní Evropy nebo jižní i severní Ameriky, a také méně obvyklé kuchyně, například syrskou, první podlaží naopak zaplní asijské kulinářské recepty.
Pražské Manifesto zaujalo porotu mezinárodní soutěže MAPIC a z Cannes si odváží prestižní ocenění nejlepšího nového gastro konceptu na světě.
Nejlepší gastro na světě. Pražské Manifesto získalo prestižní realitní ocenění v Cannes
Reality
Novinkou pro Berlín je rovněž 10 pivních pětisetlitrových tanků se značkou Pilsner Urquell. A česká stopa se prolíná celým projektem. Do tamního Manifesta expandovaly dvě z restaurací z toho pražského: Alebrijes a Dirty Dog. Porcelánové nádobí pro berlínský food hub je z porcelánky Benedict v Karlových Varech a stoly a židle tam jsou od firmy Javorina.
Po dvouletých proticovidových omezeních a rapidním úbytku turistů se Praha změnila. Otevřela se více místním, zejména mladým lidem. Řada památek se dočkala opravy a otevřely se nové galerie v čele s Kunsthalle. Díky novým projektům, které byly spuštěny v letech 2020 a 2021, je město ještě zábavnější než dříve, vysekl poklonu českému hlavnímu městu prestižní deník The New York Times. A jaké jsou jeho tipy na nejzajímavější místa?
Je ještě zábavnější než před pandemií, chválí Prahu The New York Times
Enjoy
Čtrnáct restaurací na jednom místě. Street food koncept Manifesto na Andělu nabízí ochutnávku brazilské, americké, středomořské i asijské kuchyně.
Nové Manifesto otevírá, nabízí průřez světovou gastronomií
Enjoy
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.