Brunch se stal emirátským fenoménem za pár tisíc korun

Sobotní brunch je v Dubaji a v Abú Dhabí něco jako instituce. Oblíbený je především u západních cizinců žijících ve Spojených arabských emirátech, ale i u turistů.
Místo pátku sobota
Zatímco brunch je populární víkendovou kratochvílí v mnoha světových městech – zvláště tam, kde žije velký počet expatů, ve Spojených arabských emirátech má brunch více nádech večírku než snídaně spojené s obědem. Každý hotel se chce předvést s tím nejlepším brunchem.
Brendan McCormack, bývalý manažer dubajských hotelů W a LeMeridien říká: „Mezi pětihvězdičkovými hotely existuje velká konkurence v nabídce toho nejlepšího z výběru jídel světové kuchyně a kvalitních nápojů.“ Brendan dříve pracoval v Hongkongu a Singapuru, tedy ve městech, kde je víkendový brunch také velkou událostí. Sobotní „bruncheři“ v Emirátech ale nejsou brzděni prací druhý den. V asijských, evropských či amerických městech se brunch většinou koná v neděli. „Většina emirátských brunchů zde začíná uvolněně a rozjíždí se postupně.“ Nejčastěji se brunche konají od 12.30 do 16 hodin, ale tím celá událost nekončí.
Až do loňského roku se emirátské brunche konaly v pátek. Volnými dny byly totiž v pátek a sobotu. Letos od ledna ale Spojené arabské emiráty přestoupily na západní verzi víkendu, tedy sobota a neděle. S touto změnou se brunch přesunul z pátku na sobotu. Stále po něm tedy následuje den volna, což dává prostor pro pokračování různých afterparty až do pozdních nočních hodin.
Pětihvězdičkové ceny
O unikátnosti Wikipedie má dokonce záznam o „Dubajském brunchi“ (zjevně odlišném od brunchů jinde ve světě). Mnoho velkých hotelů a restaurací nabízí all-inclusive bufet s nápoji a jídlem během časného odpoledne a velké skupiny expatů a turistů si z této události dělají vrchol svého víkendu. Stoly těch nejvybranějších brunchů se vskutku prohýbají pod vybranými lahůdkami. Od mořských plodů včetně různých druhů humrů, po sushi z kvalitních ryb až po steaky.
Dubaj či Abú Dhabí se ale nenechají zbytkem světa zahanbit ani, co se cen týče. Neomezená konzumace vybraného jídla v pětihvězdičkovém hotelu začíná s cenovkou zhruba na 2500 korunách, a to pouze s nealko nápoji. Brunch v top podnicích s „bezedným“ šampaňským se dostane i přes pět tisíc korun na osobu. Ale pro některé návštěvníky je to stále levné. Rajesh Kumar, manažer prodeje v dubajském mediálním domě, říká, že brunche jsou perfektní místo, kam vzít rodinu, když přijede z Indie. „Když za mnou přijedou členové rodiny z Dillí, milují to, že si můžeme udělat téměř celodenní výlet a přitom ochutnat hned několik světových kuchyní – a přesto to celé nestojí majlant. Doma v Dillí mají brunche ještě mnohem vyšší cenovky.“
Brunche se stále vyvíjejí a nabírají na popularitě. Jednotlivé hotely a restaurace se stále snaží nabídnout něco nového či jiného ve snaze se odlišit od konkurence. Ať jde o nabídku jídla, pití či zábavy. Jak se kultura „brunchování“ dále rozvíjí, dokonce již i běžné kavárny či bistra začínají nabízet své verze víkendového „sněz co můžeš“, je to jen potvrzujím toho, jakým fenoménem se brunch v Emirátech stal.
Na zpáteční cestě z Dubaje nás čekal pozdní noční odlet, navíc na letu, který má jen něco málo přes šest hodin. Po dlouhém večeru v hotelové lounge jsme na check in přepážku dorazili krátce před 11. hodinou večerní. Odbavení netrvalo příliš dlouho. Dostavilo se zklamání z toho, že Lufthansa se vůbec neobtěžuje zajistit svým premiovým pasažérům salonek na terminálu 3 dubajského letiště. Naštěstí byl po ruce LoungeKey a salonek Al Marhaba.
Business Class Zdeňka Pečeného: Noční let s Lufthansou přinesl neněmecký chaos
Enjoy
Ruská ropa – typu Ural či Sokol – se obchoduje třeba o s třetinovou slevou oproti severomořské ropě Brent, jejíž cena představuje světový standard. A Čína nyní proto zahájila s Ruskem jednání o odkupu jeho zlevněné ropy. Tou zamýšlí doplňovat své strategické rezervy dané suroviny a mírnit svou vlastní inflaci. Vítězem souboje mezi Západem a Ruskem tak může být právě Čína.
Lukáš Kovanda: Vítězem střetu mezi Západem a Ruskem je... Čína
Názory
Toto není deštník, ale luxusní módní doplněk a ideální sběratelský předmět, hájí se luxusní značka kritice, že její paraple je obyčejný šmejd.
Deštník od Gucci propouští vodu, stěžují si Číňané. Přitom stojí skoro 40 tisíc
Enjoy