Dveře, postel a pár hodin spánku. Iberia v business class překvapí i zklame
Let z New Yorku do Madridu v nejnovějším business class suite od Iberie a sliboval komfortní noc nad Atlantikem. Realita byla směsí výborného hard-produktu, technických zádrhelů a cateringového „meh“.
Odbavení ve stylu státní správy
Na JFK Iberia bohužel nemá stejné výhody jako její oneworld partneři American Airlines či British Airways. Priority check-in? Zapomeňte. Fronta u přepážek připomínala spíš úřad než plynulý provoz velké aliance. Jedinou výhrou byla rychlá bezpečnostní kontrola a vstup do salonku Soho, kde jsem se moc neohřál kvůli pomalému check-inu.
Boarding a kabina
Nástup probíhal organizovaně, i když s malým zpožděním. Moje místo 5E v prostřední sekci nabídlo to, co od nejnovějších suite s dveřmi zákazník očekává – vlastní prostor s matrací, dekou, polštářem i toaletní taškou, které již čekaly na sedadle. Sedadla jsou uspořádána v konfiguraci 1-2-1. Předodletový drink? Voda nebo pomerančový džus, protože španělská aerolinka ve Spojených státech před odletem alkohol nepodává. Musela by z takového pití platit v zemi daň, a to lakomé aerolinky nechtějí akceptovat.
Jenže pak přišla realita: technická závada, dvě hodiny čekání u gate a posádka, která se s novým letadlem teprve sehrávala. Původně měl let odlétat v 17.00 hodin. Realita? Pushback až na 20.20, odlet ve 20.45 – místo odpolední rotace pak noční přesun.
Jídlo a pití
Servis začal zhruba půl hodiny po startu. Předkrm byly caprese či uzený losos, hlavní chod pak zajistily treska, hovězí žebro nebo vegetariánské těstoviny. Jídlo neurazilo, ale ani nenadchlo – sýr jako dezert působil skromněji než to, co Iberia nabízí na svých madridských linkách. Pozitivní byla rychlost – do dvou hodin od startu byla kabina připravená ke spánku.
Spánek a přistání
Suite se po sklopení mění na plnohodnotnou postel a 3,5 hodiny spánku na transatlantické noci je lepší, než nic. Snídaně ale budí rozpačité dojmy – muffin, pár kousků ovoce a káva spíš připomínající „letadlovou vodu“. Krátce po osmé ranní se už podvozek dotýkal dráhy v Madridu.
Verdikt
Iberia v nejnovějším business class suite nabízí vynikající hard-produkt: soukromí, pohodlí a klid na spánek. Slabší stránkou zůstává odbavení na letišti JFK, občas chaotická operativa a catering, který neoslní a snídaně vyloženě urazí.
Pokud vše funguje, let je čistá radost. Pokud se zasekne technika, nezbývá než zapnout vlastní zen. Ale upřímně – usnout zavřený ve vlastním boxu deset kilometrů nad oceánem, to je zážitek, který se těžko překonává.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.