Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Dveře, postel a pár hodin spánku. Iberia v business class překvapí i zklame

Iberia Airlines
profimedia
Zdeněk Pečený

Let z New Yorku do Madridu v nejnovějším business class suite od Iberie a sliboval komfortní noc nad Atlantikem. Realita byla směsí výborného hard-produktu, technických zádrhelů a cateringového „meh“.

Odbavení ve stylu státní správy

Na JFK Iberia bohužel nemá stejné výhody jako její oneworld partneři American Airlines či British Airways. Priority check-in? Zapomeňte. Fronta u přepážek připomínala spíš úřad než plynulý provoz velké aliance. Jedinou výhrou byla rychlá bezpečnostní kontrola a vstup do salonku Soho, kde jsem se moc neohřál kvůli pomalému check-inu.

Boarding a kabina

Nástup probíhal organizovaně, i když s malým zpožděním. Moje místo 5E v prostřední sekci nabídlo to, co od nejnovějších suite s dveřmi zákazník očekává – vlastní prostor s matrací, dekou, polštářem i toaletní taškou, které již čekaly na sedadle. Sedadla jsou uspořádána v konfiguraci 1-2-1. Předodletový drink? Voda nebo pomerančový džus, protože španělská aerolinka ve Spojených státech před odletem alkohol nepodává. Musela by z takového pití platit v zemi daň, a to lakomé aerolinky nechtějí akceptovat.

Jenže pak přišla realita: technická závada, dvě hodiny čekání u gate a posádka, která se s novým letadlem teprve sehrávala. Původně měl let odlétat v 17.00 hodin. Realita? Pushback až na 20.20, odlet ve 20.45 – místo odpolední rotace pak noční přesun.

Jídlo a pití

Servis začal zhruba půl hodiny po startu. Předkrm byly caprese či uzený losos, hlavní chod pak zajistily treska, hovězí žebro nebo vegetariánské těstoviny. Jídlo neurazilo, ale ani nenadchlo – sýr jako dezert působil skromněji než to, co Iberia nabízí na svých madridských linkách. Pozitivní byla rychlost – do dvou hodin od startu byla kabina připravená ke spánku.

Spánek a přistání

Suite se po sklopení mění na plnohodnotnou postel a 3,5 hodiny spánku na transatlantické noci je lepší, než nic. Snídaně ale budí rozpačité dojmy – muffin, pár kousků ovoce a káva spíš připomínající „letadlovou vodu“. Krátce po osmé ranní se už podvozek dotýkal dráhy v Madridu.

Verdikt

Iberia v nejnovějším business class suite nabízí vynikající hard-produkt: soukromí, pohodlí a klid na spánek. Slabší stránkou zůstává odbavení na letišti JFK, občas chaotická operativa a catering, který neoslní a snídaně vyloženě urazí.

Pokud vše funguje, let je čistá radost. Pokud se zasekne technika, nezbývá než zapnout vlastní zen. Ale upřímně – usnout zavřený ve vlastním boxu deset kilometrů nad oceánem, to je zážitek, který se těžko překonává.

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

šampaňské, ilustrační foto

Dopis čtenářky: Jsem náročná klientka. Business třída v Lufthanse za moc nestála

Přečíst článek
uvítací drink a balíček v business class na palubě aerolinek Etihad

Etihad je často přehlížen, nabízí ale nadstandardní zážitek z cesty

Přečíst článek
Doporučujeme