V krizi lidé slevili z módy. Zalando propustí stovky lidí
Menší chuť spotřebitelů k nákupům se dotkla i největšího internetového prodejce textilu v Evropě. Německý on-line prodejce oblečení Zalando propustí kvůli slabší poptávce stovky lidí, zaměstnává jich asi 17 tisíc. Firma to podle agentury DPA dnes sdělila svým zaměstnancům.
Německá firma Zalando těžila z vysoké poptávky v době pandemie covidu-19, ale nyní se podle jejího vedení některé části podniku rozrostly až příliš, což firmě znemožňuje rychle reagovat na trendy.
Propouštění se dotkne i vedoucích pracovníků, napsali spoluzakladatelé Zalanda Robert Gentz a David Schneider. Nezahrne ale přímou službu zákazníkům, logistická centra a outletové pobočky.
Na trhu se již brzy objeví desítky tisíc IT specialistů. Velké firmy jako Microsoft, Amazon a Meta Platforms, která provozuje Facebook či Instagram, zahájily výrazné propouštění. Nyní se k nim přidává Google, který propustí 12 tisíc lidí. To je šest procent všech zaměstnanců.
Přišla bída na kozáky. Google propustí 12 tisíc lidí
Zprávy z firem
Německá firma se tak připojila k rostoucímu počtu společností, jako například Alphabet nebo Meta, které masově propouštějí. Jsou k tomu nuceny vysokou inflací, která brzdí spotřebu.
Akcie Zalanda obchodované ve Frankfurtu odpoledne ztrácejí necelá dvě procenta, což je o trochu více než celý trh. Za loňský rok akcie odepsaly 33 procent.
Lidé mají kvůli inflaci méně peněz, takže přestávají nakupovat oblečení a obuv střední cenové kategorie, plyne z dnes zveřejněných údajů společnosti Zalando. Ta je největším provozovatelem e-shopů s oblečením a obuví v Evropě, od roku 2018 působí také v Česku.
Lukáš Kovanda: Zalando padá do ztráty, protože lidé méně nakupují. Mohou se ale „utlouct“ po slevách
Názory
Akcie technologických obrů jsou letos obřím propadákem. Propadákem, který trvá. I příští rok se jeví jako pořádně perný. Klíčovým důvodem bude pokračování jestřábí měnové politiky americké centrální banky. Fed zkrátka své měnověpolitické šrouby jen tak povolit nemíní. Inflaci totiž stále ani zdaleka nezkrotil, jak by si představoval.
Lukáš Kovanda: Akciový debakl Big Techů rozprášil fenomén ESG
Názory
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.