Zalando ovládne trh s online módou. Převezme konkurenční About You
Německý internetový prodejce módy Zalando, který je z Berlína, převezme zhruba za 1,1 miliardy eur (27,6 miliardy korun) hamburského konkurenta About You. Firma ve středu na svém webu uvedla, že je to součást plánu vytvořit panevropskou internetovou platformu. Obě firmy už nyní zasílají zboží i do České republiky.
Hlavní akcionáři About You, společnost Otto a investiční firma pod kontrolou společnost Heartland A/S, jakož i členové představenstva se podle Zalanda rozhodli přijmout nabídku 6,50 eura za akcii. V úterý akcie About You na burze uzavřely na 3,90 eura za kus.
„Oba naše týmy se vždy snažily o novou definici nakupování módy a životního stylu tím, že vytvářely nejlepší možný zážitek pro zákazníky a partnery. Velmi se těším, jak společně dokážeme pokrýt větší část trhu s módou a životním stylem,“ řekl spoluředitel a spoluzakladatel Zalanda Robert Gentz.
Evropský trh s módou má podle webu Zalanda hodnotu 450 miliard eur.
Akcie Zalanda před začátkem dnešního obchodování výrazně oslabovaly.
Trh s módou prochází v posledních několika letech zásadní změnou. Do odvětví vstoupily společnosti zabývající se velmi rychlou módou (ultra-fast fashion), které díky promyšlenému využívání technologií nastavují nové trendy a standardy v oblasti online nákupů a zákaznické zkušenosti a rychle přebírají zákazníky tradičním i online prodejcům módy, a to i v Česku. Nejvíce oblíbené jsou u mladší generace. Nákup na těchto platformách si v některých zemích vyzkoušely už více dvě třetiny žen ve věku do 34 let a další o tom uvažují. V Česku jde o 55 procent zákaznic do 34 let, v sousedním Polsku o 64 procent. Vyplývá to ze studie poradenské společnosti Boston Consulting Group (BCG), která na vzorku více než 10 tisíc zákazníků napříč Evropou a USA zkoumala nákupní preference zákazníků.
Ultra rychlá móda dominuje trhu s oblečením a vytlačuje tradiční prodejce s módou
Zprávy z firem
Největší evropské internetové tržiště s použitým oblečením Vinted se v loňském roce poprvé dostalo do zisku. Firmě pomohl rychlý růst tržeb v souvislosti s vyšším zájmem o nákup a prodej módy z druhé ruky. Čistý zisk činil 18 milionů eur (453 milionů korun) ve srovnání se ztrátou 20 milionů eur v roce 2022.
Lidé nepohrdnou módou ze sekáče. Internetové tržiště Vinted poprvé vykázalo zisk
Zprávy z firem
Drážďanský outlet bude po Lipsku pro Zalando teprve druhým v bývalé východní části.
Zalando otevře v Drážďanech kamenný obchod a sekáč
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.