Vietnamská automobilka VinFast zažívá boom. Čtvrtletní tržby jí stouply o 159 procent
Vietnamskému výrobci elektromobilů VinFast vzrostly ve třetím čtvrtletí tržby o 159 procent na 343 milionů dolarů (osm miliard korun) díky růstu prodeje aut. Společnost však prohloubila ztrátu o 34 procent na 623 milionů dolarů.
V prohlášení VinFast rovněž uvedl, že plánuje montážní závod v Indii, která je třetím největším výrobcem automobilů na světě. Ve třetím čtvrtletí také automobilka zřídila dceřinou společnost v Indonésii, kde rovněž hodlá zřídit montážní závod. Chce tak využít vládní pobídky pro výrobu elektromobilů v těchto zemích. Každý závod by měl mít roční kapacitu 50 tisíc vozů.
K prohloubení čisté ztráty přispěly vyšší náklady na úroky a vyšší ztráta z finančních nástrojů. Ty kompenzovaly příznivý vliv nižších provozních výdajů.
Průměrná cena ojetých elektromobilů v Česku již druhý rok stagnuje na 1,1 milionu korun. To je 3,5 krát více, než je průměrná cena ojetých aut na českém trhu. Ojeté vozy s hybridním pohonem stojí v průměru 977 tisíc korun. Vyplývá to ze statistik portálu TipCars.Kolik stojí ojetý elektromobil? V průměru přes milion
Zprávy z firem
Společnost ve třetím čtvrtletí dodala zákazníkům 10 027 elektromobilů. To bylo o 5,2 procenta více než ve druhém čtvrtletí a prodej poprvé překonal hranici 10 tisíc vozů. Loni ve třetím čtvrtletí firma dodala zákazníkům jen 153 elektromobilů. Kromě elektromobilů vyrábí firma také elektrické motorky.
VinFast se snaží posílit svoji pozici v zahraničí. Potýká se však s problémy poté, co na začátku roku dobrovolně svolal ke kontrole první várku 999 svých vozů dodaných do Spojených států. Ještě letos chce automobilka zahájit dodávky svých vozů do Evropy.
VinFast je první vietnamskou automobilovou značkou a je součástí konglomerátu Vingroup. Zakladatelem a největším akcionářem je nejbohatší Vietnamec Pham Nhat Vuong. Automobilka byla založena v roce 2017 a výrobu elektromobilů zahájila v roce 2021. Podnik v srpnu vstoupil na burzu v New Yorku.
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?