Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Jen elektromobily? Kdepak. Volvo mění své plány do budoucna

Volvo mění plány. Automobilka ustupuje od plně elektrické budoucnosti
ČTK
 ČTK

Švédská automobilka Volvo Cars zrušila svůj plán, podle kterého chtěla od roku 2030 nabízet pouze elektromobily. Místo toho hodlá mít v nabídce i hybridní vozy, oznámila dnes společnost v prohlášení. Reaguje tak na měnící se podmínky na trhu a požadavky zákazníků.

Volvo Cars vlastní čínská společnost Geely Holding. Automobilka patřila mezi první zavedené výrobce automobilů, kteří slíbili úplný přechod na výrobu elektromobilů. Firma zdůraznila, že jejím dlouhodobým cílem zůstává stát se výrobcem plně elektrických vozů.

Velké automobilky zaznamenaly zpomalení poptávky po elektromobilech. Částečně je to kvůli nedostatku cenově dostupných modelů a pomalému zavádění nabíjecích míst. Zároveň se připravují na dopad evropských cel na dovoz elektromobilů vyrobených v Číně.

dobíjecí stanice

Dealer vozů: V elektromobilitě se toho hodně uspěchalo. Je to ale budoucnost

V rámci našeho seriálu o elektromobilitě, který vzniká ve spolupráci s AutosEU, jsme si tentokrát povídali se prodejcem aut Štěpánem Vojtěchem. Ve světě automotive se pohybuje už dlouhá léta, proto nás zajímalo, jak vnímá změny, které s elektromobilitou přicházejí, a zda jsou na ně připravení zákazníci i automobilky.

Přečíst článek

Spalovací motor jako záloha

Automobilka uvedla, že jejím cílem nově je, aby do roku 2030 bylo 90 až 100 procent jejích prodaných vozů plně elektrických nebo plug-in hybridních modelů, které jsou nabíjené ze zásuvky, ale mají i spalovací motor pro případ, že by se baterie vybila. Zhruba deset procent mají tvořit tzv. mild hybridy, kde je elektrický pohon pouze doplňkem spalovacího motoru.

Rostoucí poptávka po hybridních vozech vyvolala strategickou změnu v celém odvětví, které původně počítalo s tím, že budou hybridy postupně vyřazeny ve prospěch plně elektrických vozů. Toyota, která je z velkých automobilek nejpomalejší ve vývoji elektromobilů, nadále výrazně sází na hybridy a zvyšuje počet svých modelů. Francouzský Renault uvedl, že bude pokračovat v uvádění hybridních modelů na trh. Obavy řidičů z dojezdu jsou jedním z důvodů, proč se kupující přiklánějí k hybridům, které jsou často i cenově dostupnější, upozornila agentura Reuters.

Automobilka nyní očekává, že do roku 2025 budou mít elektromobily a hybridy na jejím celkovém objemu prodeje podíl 50 až 60 procent. Předchozí cíl z roku 2021 počítal s tím, že v roce 2025 se budou elektromobily podílet na prodeji nejméně polovinou a zbytek budou tvořit hybridy.

Čínský export aut do EU bude letos poprvé vyšší než evropský vývoz do Číny

Invaze elektroaut. Čína jich letos poprvé dodá víc do EU než na svůj trh

Čínský export aut do Evropské unie bude letos poprvé vyšší než evropský vývoz do Číny. Tento vývoj zapříčinila vedoucí role Číny na trhu s elektromobily, když za letošní druhé čtvrtletí vůbec poprvé vyrobila více než milion aut s elektrickým pohonem. Uvádí to aktuální studie PwC Electric Vehicle Sales Review.

Přečíst článek

„Jsme pevně přesvědčeni, že naše budoucnost je elektrická,“ řekl generální ředitel Jim Rowan. „Je však jasné, že přechod na elektrifikaci nebude lineární a zákazníci a trhy se pohybují různou rychlostí.“

Ve druhém čtvrtletí letošního roku podíl plně elektrických vozů v modelové řadě Volva činil 26 procent. Podíl elektrifikovaných vozů, tedy elektromobilů a plug-in hybridů, byl 48 procent.

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme