„Je to prostě lepší!“ Coca-Cola dle Trumpa souhlasí s používáním třtinového cukru v USA
Mluvčí Coca-Coly výslovně úpravu ingrediencí nepotvrdil, ale sdělil, že společnost oceňuje Trumpovo „nadšení„ a brzy zveřejní podrobnosti o nových „inovativních nabídkách“.
Americký prezident Donald Trump prohlásil, že společnost Coca-Cola souhlasila s používáním třtinového cukru ve svých nápojích ve Spojených státech. Informovala o tom v noci na dnešek agentura Reuters, podle níž firma v produktech vyráběných pro americký trh obvykle používá jako sladidlo kukuřičný sirup.
„Mluvil jsem s Coca-Colou o používání skutečného třtinového cukru v Cole ve Spojených státech a oni s tím souhlasili,“ uvedl Trump na své sociální síti. „Bude to od nich velmi dobrý tah. Uvidíte. Je to prostě lepší!,“ dodal šéf Bílého domu.
Mluvčí Coca-Coly výslovně úpravu ingrediencí nepotvrdil, ale sdělil, že společnost oceňuje Trumpovo „nadšení„ a brzy zveřejní podrobnosti o nových „inovativních nabídkách“.
Iniciativa nazvaná Učiňme Ameriku opět zdravou (Make America Healthy Again – MAHA), která je spojená s ministrem zdravotnictví Robertem Kennedym, tlačí na potravinářské společnosti, aby upravily receptury a odstranily z nich přísady, jako jsou umělá barviva, podotkl Reuters. Kennedy také kritizuje množství cukru v americké stravě.
Květnová zpráva komise MAHA uvedla, že značná konzumace kukuřičného sirupu s vysokým obsahem fruktózy by mohla hrát roli v dětské obezitě a dalších onemocněních. Zdravotníci doporučují omezit přidaný cukr ve stravě, ale nezjistili významné rozdíly mezi třtinovým cukrem a kukuřičným sirupem, podotkl Reuters.
„Nahrazení kukuřičného sirupu s vysokým obsahem fruktózy třtinovým cukrem nedává smysl,“ reagoval šéf asociace rafinérů kukuřice John Bode. „Stálo by to tisíce pracovních míst v americkém potravinářství, snížilo příjmy farem a posílilo dovoz zahraničního cukru, to vše bez nutričního přínosu,“ dodal. Producenti kukuřice soustředění hlavně na americkém Středozápadě mají podle Reuters dlouhodobě značný vliv na zákonodárce ve Washingtonu.
Když se řekne detox, mnoho lidí si představí drastické kúry nebo specifické produkty slibující zázraky přes noc. Detoxikace je ale přirozený proces, který v těle probíhá neustále, díky játrům, ledvinám, střevům, pokožce, plicím i lymfatickému systému. Náš organismus se potřebuje průběžně čistit nejen kvůli vlivům z vnějšího prostředí, ale i jako důsledek samotného fungování - dýchání, trávení, pohybu a přirozeného metabolismu. Naším úkolem tedy není proces detoxikace „nastartovat“, ale odlehčit tělu, aby mohlo pracovat efektivněji. Detox se většinou doporučuje na jaře, ale i nyní je vhodné období a to hned z několika důvodů.
Biohacking: Jak na očistu těla a jednoduchý sezónní detox
Enjoy
Americký výrobce nealkoholických nápojů Coca-Cola zvýšil v prvním čtvrtletí tržby meziročně o pět procent na 10,98 miliardy dolarů (bezmála 234 miliard korun), a překonal tak odhady analytiků. Firma to uvedla, že poptávka po jejích nápojích zůstala vysoká navzdory růstu cen, které zvedají dražší suroviny a náklady na dopravu.
Tržby překonaly odhady. Coca-Cola zdražila, ale poptávka zůstala silná
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.