Twitter zvažuje prodej uživatelských jmen, aby zvýšil tržby
Společnost Twitter zvažuje, že kvůli zvýšení tržeb prodá některá uživatelská jména. Tato možnost je na stole údajně od loňského prosince, softwaroví inženýři debatují o jejich možném prodeji formou internetových aukcí.
Není však jasné, zda se tento projekt uskuteční a také zda se plán týká všech uživatelských jmen, nebo pouze nějaké části z nich, dodaly zdroje listu The New York Times.
Šéf společností Tesla a Twitter Elon Musk se dostal do Guinnessovy knihy rekordů způsobem, o který nejspíš nestál. Od listopadu 2021 přišel tento donedávna nejbohatší člověk světa o tolik majetku, že překonal světový rekord v „největší ztrátě osobního jmění v historii”, napsal web The Independent.
Rekordman Musk. Vykázal největší ztrátu osobního jmění v historii
Leaders
Společnost Twitter loni v říjnu za 44 miliard dolarů (nyní zhruba 982 miliard Kč) koupil šéf automobilky Tesla Elon Musk. Ten minulý měsíc uvedl, že chce začít odstraňovat neaktivní účty a uvolnit 1,5 miliardy uživatelských jmen. Hodnotu mají přitom jen některé z nich, například jména známých osob, značek či obecně populární jména.
Příjmy z reklamy poklesly
Převzetí Twitteru podle Reuters doprovází chaos a kontroverze. Musk od října snížil výdaje podniku, nařídil propouštění, snížil další náklady a zastavil platby některým dodavatelům. Zároveň se snaží najít nové cesty, jak vydělat peníze, protože Twitter zažívá prudký pokles příjmů z reklamy. Twitter chce například zpoplatnit užívání modré ikony označující ověřený profil. Společnost také podala na americkém ministerstvu financí dokumenty potřebné k tomu, aby mohla zpracovávat platby.
Aktuálně propouštění lidé, to jsou už jen drobné. Pod Muskovým vedením bylo z Twitteru propuštěno asi 5 tisíc ze 7500 původních zaměstnanců.
Musk vyhazuje v Twitteru další lidi. Prý z oddělení "moderace obsahu"
Money
Musk uvedl, že má vizi a chce vytvořit „aplikaci pro vše”, která by se podobala čínské platformě WeChat. Tu používá více než miliarda lidí k vyhledávání zpráv, propojení s přáteli, provádění plateb a objednávání jídla.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.