Toyota má málo čipů, v listopadu milion vozů nevyrobí. Plán snižuje o 15 procent
Japonská automobilka Toyota Motor snížila plánovanou celosvětovou produkci na listopad až o 15 procent. Původně plánovala vyrobit jeden milion aut, plány ale mění kvůli narušení dodavatelských řetězců.
Vlivem pandemie a kvůli globálnímu nedostatku polovodičů se firma rozhodla snížit svou celosvětovou listopadovou produkci o 150 tisíc vozů. Navzdory tomu Toyota zachovala cíl vyrobit za celý finanční rok devět milionů aut.
„Vzhledem k tomu, že se stále potýkáme s nedostatkem některých dílů a nebudeme schopni dohnat předchozí výpadky ve výrobě, upravili jsme naše původní výrobní plány na listopad,“ uvedla firma.
Kdo si loni koupil ojeté auto, mohl ho v mnoha případech letos prodat dráž, a to i přesto, že bylo o rok starší. Cena ojetin stoupla v průměru na čtvrt milionu, půjde dál nahoru
Money
Společnost informovala, že celková výroba by měla v listopadu dosáhnout 850 tisíc až 900 tisíc vozů. V Japonsku Toyota produkci sníží asi o 50 tisíc aut, v závodech mimo Japonsko o 50 tisíc až 100 tisíc vozů. Loni v listopadu tato japonská automobilka, která je z hlediska počtu prodaných vozidel největší na světě, vyrobila 830 tisíc vozů.
Razantní růst cen pohonných hmot u českých čerpacích stanic pokračuje. Ceny nafty i benzinu jsou nejvyšší od roku 2014. Důvod? Zdražující ropa z části podpořená i plynovou krizí v Evropě. Benzin i nafta v Česku dál prudce zdražují. Může za to plynová krize
Money
Dopad na Českou republiku
Kvůli nedostatku čipů do palubní elektroniky stál zhruba čtyři týdny také závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně. Odstávka s týdenní přestávkou začala 15. srpna, předtím byli zaměstnanci na celozávodní dovolené. Závod obnovil provoz 21. září. Po dobu odstávky dostávali pracovníci Toyoty 80 procent průměrného platu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto ze stejného důvodu, tedy kvůli nedostatku čipu do palubní elektroniky, od pondělí 18. října výhledově do konce roku výrazně omezí či zcela zastaví výrobu ve všech třech svých českých závodech.
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?