Kolínská Toyota nemá čipy. Opět zastaví výrobu
Automobilka Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně od pondělí kvůli nedostatku čipů opět musí zastavit výrobu.
Výrobní linky kolínské továrny se od chvíle, kdy skončila celozávodní dovolená v půli srpna, rozjely až tento týden. A vůbec ne na plno. Stihly vyrobit jen několik set vozů a už zase stojí. Automobilce, která běžně vyrobí až tisíc vozů denně, totiž došly čipy.
Zaměstnanci dostávají 80 procent průměrného platu. Většina z nich je ale v práci, chodí například na různá školení, uvedl mluvčí automobilky Tomáš Paroubek.
V kolínské automobilce se zatím nepodařilo spustit ani plánovanou výrobu modelu Yaris. Zahájena má být v letošním roce, kvůli nedostatku čipů se ale začátek výroby posouvá. Datum slavnostního spuštění výrobní linky na Yaris tak zatím není známé.
Ford se stáhne z Indie. Nepodařilo se mu prosadit v konkurenci levných vozů. Za posledních 10 let tam prodělal dvě miliardy dolarů.
Ford se po 25 letech stahuje z Indie. Nezvládl konkurovat levným vozům
Zprávy z firem
Nedostatek čipů trápí automobilový průmysl
Problémy nemá pouze kolínská Toyota, ale i další automobilky. O týden delší byla letní odstávka například ve Škodě Auto. V mladoboleslavské automobilce se stále ruší některé směny, problémy se očekávají nejméně celý podzim. Zaměstnanci Škodovky dostávají za zrušené směny náhradu mzdy 85 procent průměrného výdělku.
Pohonné hmoty v Česku mírně zdražují navzdory levnější ropě. Čerpací stanice si tak navyšují své marže a zisky na úkor motoristů. Snaží se zahojit po pandemii.
Čerpací stanice nezohlednily letní propad cen ropy, pohonné hmoty zdražují
Money
Globálně japonská automobilka Toyota Motor právě kvůli nedostatku čipů snížila své celoroční výhled výroby o 300 tisíc vozů, tedy asi o tři procenta, na 9,3 milionu automobilů.
„Je to kombinace koronaviru a polovodičů, ale v současné době má drtivý dopad právě koronavirus,” řekl výkonný ředitel Toyoty Kazunari Kumakura s tím, že na očekávaném provozním zisku 2,5 bilionu jenů (asi půl bilionu korun) se tím nic nemění.
Toyota Motor Manufacturing Czech Republic je jdením z největších exportérů v Česku a zároveň největším zaměstnavatelem na Kolínsku, pracuje pro ni asi 2500 lidí. Podle dat Sdružení automobilového průmyslu klesla v loňském roce výroba aut v kolínské automobilce o 26,4 procenta na 147 865 aut.
ZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Myslet na budoucnost. To je hlavní téma zimního vydání magazínu Newstream CLUB. Hvězdou magazínu je Rony Plesl, který v rozhovoru poodkrývá velké plány pro další roky, které chce strávit v novém ateliéru za Prahou. Dále si můžete přečíst rozhovor s miliardářem a investorem Michalem Zahradníčkem, který před rokem otevřel fond Life BioCEEd a hledá skryté poklady ve vědeckých laboratořích.
Se svými vizemi budoucnosti se podělí i další výrazné figury českého veřejného dění včetně technologického evangelisty Petra Máry nebo ekonoma a filozofaTomáše Sedláčka.
O zachování hodnot, tradic a budování odkazu hovoří Štěpán Laichter, který opravuje rodový dům na pražských Vinohradech od architekta Kotěry.
Čeští a slovenští dolaroví milionáři prožívají dobré časy. A to nikoli jen kvůli úspěchům v podnikání, ale také díky situaci na trzích, ukazuje nejnovější vydání Wealth Reportu, který ve spolupráci s agenturou Perfect Crowd připravila J&T Banka. Výnosy z akcií se vůbec poprvé staly hlavním zdrojem příjmů, když překonaly i výnosy z podnikání. A co je neméně podstatné: většina respondentů očekává, že dobře bude i nadále, třeba kvůli investicím do private equity. Kam dále tuzemští milionáři investují? I to zjistíte v novém vydání magazínu Newstream CLUB.
Desáté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo magazínu se můžete těšit opět na jaře.