Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Kolínská Toyota nemá čipy. Opět zastaví výrobu

Toyota opět zastaví výrobu.
Toyota Motor Manufacturing Czech

Automobilka Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně od pondělí kvůli nedostatku čipů opět musí zastavit výrobu.

Výrobní linky kolínské továrny se od chvíle, kdy skončila celozávodní dovolená v půli srpna, rozjely až tento týden. A vůbec ne na plno. Stihly vyrobit jen několik set vozů a už zase stojí. Automobilce, která běžně vyrobí až tisíc vozů denně, totiž došly čipy.

Zaměstnanci dostávají 80 procent průměrného platu. Většina z nich je ale v práci, chodí například na různá školení, uvedl mluvčí automobilky Tomáš Paroubek.

V kolínské automobilce se zatím nepodařilo spustit ani plánovanou výrobu modelu Yaris. Zahájena má být v letošním roce, kvůli nedostatku čipů se ale začátek výroby posouvá. Datum slavnostního spuštění výrobní linky na Yaris tak zatím není známé.

Ford Motor

Ford se po 25 letech stahuje z Indie. Nezvládl konkurovat levným vozům

Ford se stáhne z Indie. Nepodařilo se mu prosadit v konkurenci levných vozů. Za posledních 10 let tam prodělal dvě miliardy dolarů.

Přečíst článek

 Nedostatek čipů trápí automobilový průmysl

Problémy nemá pouze kolínská Toyota, ale i další automobilky. O týden delší byla letní odstávka například ve Škodě Auto. V mladoboleslavské automobilce se stále ruší některé směny, problémy se očekávají nejméně celý podzim. Zaměstnanci Škodovky dostávají za zrušené směny náhradu mzdy 85 procent průměrného výdělku. 

čerpací stanice, ilustrační foto

Čerpací stanice nezohlednily letní propad cen ropy, pohonné hmoty zdražují

Pohonné hmoty v Česku mírně zdražují navzdory levnější ropě. Čerpací stanice si tak navyšují své marže a zisky na úkor motoristů. Snaží se zahojit po pandemii.

Přečíst článek

Globálně japonská automobilka Toyota Motor právě kvůli nedostatku čipů snížila své celoroční výhled výroby o 300 tisíc vozů, tedy asi o tři procenta, na  9,3 milionu automobilů.

„Je to kombinace koronaviru a polovodičů, ale v současné době má drtivý dopad právě koronavirus,” řekl výkonný ředitel Toyoty Kazunari Kumakura s tím, že na očekávaném provozním zisku 2,5 bilionu jenů (asi půl bilionu korun) se tím nic nemění.

Toyota Motor Manufacturing Czech Republic je jdením z největších exportérů v Česku a zároveň největším zaměstnavatelem na Kolínsku, pracuje pro ni asi 2500 lidí. Podle dat Sdružení automobilového průmyslu klesla v loňském roce výroba aut v kolínské automobilce o 26,4 procenta na 147 865 aut.

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme