Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Kvasiny stojí. Škodě Auto chybí díly od slovinského dodavatele

Výroba Škoda Fabia v mladoboleslavském závodu
Škoda Auto
 ČTK

Automobilka Škoda Auto ode dneška pozastaví nejméně na týden výrobu v závodě v Kvasinách na Rychnovsku a nevyloučila ani částečné omezení výroby v Mladé Boleslavi. Důvodem je výpadek dodavatele ve Slovinsku, jehož výrobu zničily záplavy. Podle mluvčí automobilky Ivany Povolné slovinská firma dodává Škodě komponenty pro spalovací motory. Výpadek postihl celý koncern Volkswagen. Jde o druhou letošní odstávku Škody Auto, výrobu omezila i koncem ledna kvůli nedostatku čipů. Výroba už téměř tři týdny stojí v kolínské automobilce Toyota, která postrádá díly od požárem zničené firmy Novares.

Podle předsedy podnikové rady a odborového předáka Škody Auto Jaroslava Povšíka se omezení týká všech modelů kromě plně elektrického modelu Enyaq. Situace by se podle něj mohla zlepšit v týdnu od 18. září. Týmy automobilky podle něj kvůli chybějícímu dílu zkouší i dodavatele v Číně. Společnost se snaží udržet co nejvíce zaměstnanců ve výrobě. „Výroba modelu Enyaq se (denně) navýší o 50 kusů na 550,“ řekl Povšík.

Slovinský subdodavatel je schopen podle Povolné dodávat pouze v omezeném rozsahu a usiluje o plné obnovení výroby. Výroba v kvasinském závodě se podle Povolné zastaví na týden. „V tuto chvíli nelze vyloučit změny v produkčních objemech ani v závodě v Mladé Boleslavi, kde výroba zatím probíhá beze změn,“ uvedla v pátek. Týmy automobilky podle ní pracují na snížení dopadů výpadku dílu. Automobilka se nechce vyjadřovat k přesným počtům a modelům.

Neplánovaná odstávka kolínské automobilky Toyota potrvá nejméně do poloviny září

Kolínská Toyota stále nevyrábí. Výrobu omezí i Škoda Auto

Neplánovaná odstávka v kolínské automobilce Toyota Motor Manufacturing Czech Republic potrvá i příští týden, minimálně do pátku 15. září. Potíže potkaly i největší českou automobilku Škoda Auto, která přechodně omezí výrobu ve svých továrnách v Mladé Boleslavi a Kvasinách na Rychnovsku.

Přečíst článek

Letos je to už druhá odstávka

Letos výrobu ve Škoda Auto omezil začátkem roku nedostatek čipů. Odstávky se koncem ledna dotkly závodů v Mladé Boleslavi a Vrchlabí, později i závodu v Kvasinách. Loni byla výroba ve Škodě Auto mimořádně zastavena počátkem roku kvůli nutnosti provést plánované investice, pak výrobu elektrického SUV Enyaq iV na několik týdnů pozastavil nedostatek kabelových svazků z Ukrajiny, na kterou zaútočilo Rusko. Na automobilku také dopadl ničivý lednový požár skladovacích hal dodavatelské firmy Grupo Antolin, Škoda Auto tehdy kvůli nedostatku dílů vyráběla část vozů nekompletních.

Kvůli chybějícím dílům od dodavatele zastavila ve středních Čechách výrobu i kolínská automobilka Toyota Motor Manufacturing Czech Republic. Neplánovaná odstávka tam začala 22. srpna a potrvá i tento týden, minimálně do pátku. Toyota postrádá plastové díly od společnosti Novares CZ Zebrak, jejíž výrobní a skladovací prostory v Žebráku na Berounsku zničil v polovině srpna požár.

Čeká Volkswagen osud Nokie? Pro Německo by to byla katastrofa. A vlastně i pro Česko

Čeká Volkswagen osud Nokie? Pro Německo by to byla katastrofa. A vlastně i pro Česko

Problémy největší automobilky světa jsou vážnější, než si většina lidí umí představit. Kombinace změny trhu, inflace, proměn návyků spotřebitelů a neschopnost pružně reagovat může být pro Volkswagen smrtící koktejl, míní The Economist. Stávající automobilové jedničce tak dokonce může hrozit osud finského výrobce mobilních telefonů Nokia, který před lety nedokázal zachytit změnu a s tímto byznysem skončil. Jak velký problém by to znamenalo pro Německo?

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme