T-Mobile zvýšil zisk na devět miliard. Rapidně přibylo spotřebovaných dat v síti
Operátor T-Mobile zvýšil za tři čtvrtletí provozní zisk o 2,9 procenta na 9,2 miliardy korun. Tržby stouply o 5,1 procenta na 22,1 miliardy korun. Počet zákazníků se zvýšil o 150 tisíc na 6,41 milionu, uvedla firma. Konkurence výsledky dosud nezveřejnila.
Ve třetím čtvrtletí klesl operátorovi objem provolaných minut o 2,4 procenta, naopak počet odeslaných SMS se o 3,7 procenta zvýšil. Objem spotřebovaných dat v mobilní síti se zvýšil o 43 procent.
„T-Mobile dlouhodobě investuje do rozvoje infrastruktury fixních a mobilních sítí, přičemž tyto investice dosahují průměrně dvě miliardy korun ročně. Navzdory ne příliš příznivému ekonomickému vývoji na trhu, kdy již nyní víme, že zaostáváme za našimi plánovanými cíli, jsem velice rád, že můžeme pokračovat v investicích do modernizace infrastruktury,“ uvedl generální ředitel Jose Perdomo Lorenzo.
Pandemické cestovní uzávěry připravily Vodafone o zisky z roamingu, které se už operátorovi postupně vrací. V uplynulém finančním roce poskočily o 83 procent.
Vodafonu se vrátily zisky z roamingu. Loni vydělal 1,3 miliardy
Zprávy z firem
Počet fixních internetových přípojek se zvýšil o desetinu na 421 tisíc, z toho 22 tisíc zákazníků přibylo ve třetím čtvrtletí. Pokrytí populace mobilní 5G sítí vzrostlo ve třetím čtvrtletí o osm procent. V září firma spustila svou první privátní 5G síť v komerčním provozu u společnosti Kvados. Výstavba internetové optické sítě a rozšiřování pokrytí 5G bude pokračovat i v tomto a následujícím roce.
T-Mobile patří do nadnárodní telekomunikační skupiny Deutsche Telekom.
Zakladatel SpaceX Elon Musk a generální ředitel T-Mobile Mike Sievert prohlásili, že jejich společnosti spolupracují na „odstranění mrtvých mobilních zón“. Plánují totiž spustit novou službu, která vznikne díky spojení sil satelitů Starlink a pásma telefonní sítě společnosti T-Mobile. Služba by měla umožnit posílání zpráv i v místech bez mobilního pokrytí, uvedl server CNBC.
Už žádná hluchá místa na mapě. Musk a T-mobile chtějí pokrýt Ameriku signálem úplně všude
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.