Stanice Českomoravská se uzavře kvůli rekonstrukci. Ta vyjde skoro na miliardu
Ve stanici pražského metra B Českomoravská budou nové eskalátory, rekonstruovány budou všechny technologie i obklady ve stanici. Součástí bude bezbariérový výtah. Stanice bude kvůli opravám skoro rok zavřená.
Dopravní podnik (DPP) uzavřel smlouvu s firmami Syner a Hochtief, rekonstrukce podnik vyjde na 926 milionů korun. Na uzavření smlouvy upozornil server zdopravy.cz. DPP dokončil naposledy kompletní opravu stanice metra A Jiřího z Poděbrad a chystá rekonstrukci stanice Flora rovněž na lince A.
FOTOGALERIE: Jak bude vypadat Českomoravská po rekonstrukci?
Oprava se týká technologických i architektonických prvků stanice. Podnik Na Českomoravské vymění staré sovětské eskalátory za moderní. Při rekonstrukci obnoví také elektroinstalace a další zařízení a dá na místo nové keramické desky, které nahradí skleněné panely s bublinami od designéra Maxima Velčovského.
Vybrané firmy budou mít na rekonstrukci podle harmonogramu uvedeného ve smlouvě 516 dní od předání staveniště. Stanice bude pro cestující při opravách uzavřena 341 dní. Stanice by se měla uzavřít do tří měsíců od podpisu smlouvy, uvedl server.
DPP chystá také opravu stanice metra A Flora, kam se cestující v budoucnu dostanou novými eskalátory nebo bezbariérovým výtahem. Náklady na rekonstrukci této stanice jsou předběžně odhadovány na 1,16 miliardy korun bez DPH.
Metro převáží cestující pražským podzemím již půl století. Ostrý provoz odstartoval 9. května 1974. Za tu dobu se stalo každodenní součástí metropolitního života, kterou denně využívají stovky tisíc lidí. Za podzemním dílem stojí práce techniků tehdy státního podniku Vodní stavby a následně Metrostavu a Subterry, kteří vybudovali tunely na všech trasách pražského metra a celkem 49 stanic, z toho 33 hloubených a 16 ražených. Metrostav nyní zveřejnil vzpomínky lidí, kteří se na výstavbě podíleli. Přinášíme druhou část, která nás zavede do doby výstavby po otevření první etapy linky C.
Příběh metra: Cesta od sovětského razicího štítu k Tondovi a Adéle
Zprávy z firem
Metro převáží cestující pražským podzemím již půl století. Stalo se každodenní součástí metropolitního života, kterou denně využívají stovky tisíc lidí. Za podzemním dílem stojí práce techniků státního podniku Vodní stavby a následně Metrostavu a Subterry, kteří vybudovali tunely na všech trasách pražského metra a celkem 49 stanic, z toho 33 hloubených a 16 ražených. Metrostav nyní zveřejnil vzpomínky lidí, kteří se na výstavbě podíleli. Přinášíme první část, která nás zavede do doby výstavby před otevřením první etapy linky C.
Příběh metra: Razicí štít s ručními sbíječkami a Nuselák jako anténa
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.