Reklama

Spotify rozšiřuje podcastové panství, získal firmy pro analýzu reklamy a obsahu

Spotify (ilustrační foto)
Pixabay
Dušan Kütner

Největší streamovací hudební platforma Spotify dál sází na podcastový byznys. Koupila dvě analytické společnosti Podsights a Chartable, uvedl server MusicBusinessWorldwide. Za poslední tři roky firma do podcastových služeb investovala vyšší stovky milionů dolarů včetně angažmá kontroverzního moderátora Joea Rogana.

Reklama

Společnost Podsights se zabývá měřením reklamy na podcastech, Chartable je platforma pro analýzu podcastů. Hodnota transakce nebyla zveřejněna. „Akvizice pomůže inzerentům pochopit, jak podcastové reklamy podporují akce, které jsou pro jejich podnikání důležité,“ uvedl Spotify v prohlášení citovaném serverem MusicBusinessWorldwide (MBW).

Spotify

Spotify po nátlaku začíná bojovat s dezinformacemi. Roganův kontroverzní podcast ale zůstává

Hudební streamovací služba Spotify podnikne kroky proti dezinformacím o covidu-19 na své platformě. Švédský gigant to oznámil poté, co folkrockový písničkář Neil Young začal platformu bojkotovat.

Přečíst článek

V průběhu času platforma plánuje rozšířit možnosti měření mimo podcasty na „plný rozsah platformy Spotify“, včetně zvukových reklam v hudbě, videoreklamách a grafických reklamách.

Věříme, že lepší měření bude přínosem pro celý ekosystém Spotify a nemůžeme se dočkat, až začneme spolupracovat, uvedl ředitel reklamního obchodního marketingu Spotify Khurrum Malik.

„Je to skutečně jedinečná příležitost spojit síly a zrychlit globální měření reklamy podcastů,“ dodal šéf společnosti Podsight Sean Creeley.

osobní rozvoj

Top 5 českých podcastů k osobnímu rozvoji. Kým se nechat inspirovat?

Téma osobního rozvoje v posledních letech plní mediální prostor. Není nouze o články, videa a také podcasty o tom, jak být šťastnější, zdravější, bohatší nebo třeba jak si najít ideálního partnera, práci. Přísliby milionových výdělků při práci z pláže se to jen hemží. Otázkou je, kde hledat kvalitní obsah v moři balastu a ošumělých slov o životním štěstí? S vědomím, že se pouštíme do neklidných vod subjektivních názorů, jsme vybrali Top 5 českých podcastů, které byste si neměli nechat ujít.

Přečíst článek

Dosud poslední velkou akvizicí byla v listopadu společnosti Megaphone, reklamní a publikační platforma pro podcasty, za 235 milionů dolarů (asi pět miliard korun). V prosinci získalo Spotify také australskou technologickou platformu pro podcasty Whooshkaa, která poskytuje nezávislým tvůrcům a vydavatelům efektivní komplexní platformu pro distribuci a monetizaci jejich podcastů. 

Mezi další podcastové společnosti získané platformou patří Gimlet Media a Anchor za 343 milionů dolarů (asi 7,4 miliardy korun) v únoru 2019, stejně jako společnosti Parcast a The Ringer. I to přispělo k tomu, že na konci čtvrtého čtvrtletí loňského roku nabízelo Spotify po celém světě 3,6 milionu podcastů, což znamená mezičtvrtletní nárůst o 12,5 procenta, tedy o 400 tisíc, uvedl MBW.

Efekt covid vyprchal. Lidé už doma zase cvičí míň

Upadající Peloton chtějí Apple, Nike i Amazon. K mání by mohl být už za osm miliard

O v posledních měsících uvadající společnost Peloton projevily zájem hned tři giganty akciového trhu - Amazon, Apple a Nike, což cenné papíry fitness firmy nakoplo k růstu o desítky procent. I tak se ale obchodují pod cenou IPO a hluboce pod jejich maximem, píše agentura Reuters. Tržní hodnota firmy se za rok propadla z 52 miliard dolarů na necelých osm miliard.

Přečíst článek

K akvizicím patřila i předloňská smlouva za sto milionů dolarů (2,18 miliardy korun) s jedním z nejpopulárnějších podcasterů Joem Roganem, který si do svých několikahodinových podcastů od roku 2009 zve podnikatele, vědce, herce či hudebníky.

Poté, co v několika dílech ke konci loňského roku začal vystupovat proti vakcinaci a také rád používal slovo „negr“, se několik významných muzikantů v čele s Neilem Youngem a Joni Mitchellovou rozhodlo stáhnout svou hudbu ze Spotify. Firma poté oznámila, že podnikne kroky proti dezinformacím o COVID-19 na své platformě. Roganův podcast ale v nabídce zůstal.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

V Letňnech vystoupil nejposlouchanější zpěvák současnosti The Weeknd
video

The Weeknd je největší hvězdou současnosti. Podívejte se na ohromující atmosféru jeho pražského koncertu

Přečíst článek
Kanye West

Génius, nebo šílenec? Kanye West je hvězdou Netflixu a nabízí revoluční přehrávač hudby

Přečíst článek
Z Century 21 uděláme českou jedničku, říká Tomáš Martinovský

Z Century 21 uděláme českou jedničku, říká Tomáš Martinovský

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme