Spotify po nátlaku začíná bojovat s dezinformacemi. Roganův kontroverzní podcast ale zůstává
                            Hudební streamovací služba Spotify podnikne kroky proti dezinformacím o covidu-19 na své platformě. Švédský gigant to oznámil poté, co folkrockový písničkář Neil Young začal platformu bojkotovat.
Spotify bude nově podle generálního ředitele Daniela Eka k podcastům o covidu-19 přidávat odkazy, které uživatele navedou k faktickým a vědecky podloženým informacím.
„Na základě zpětné vazby, které se nám v posledních několika týdnech dostalo, je mi jasné, že máme povinnost udělat více pro zajištění vyváženosti a přístupu k široce přijímaným informacím od lékařské a vědecké komunity,“ uvedl Ek v prohlášení. „Tato nová snaha bojovat proti dezinformacím bude spuštěna v nadcházejících dnech v zemích po celém světě,“ doplnil s tím, že to podle něj bude poprvé, co velká streamovací služba začne poskytovat doplňující informace o covidu-19.
Během koronavirové krize se z nich stali miláčkové lidí nedobrovolně zavřených doma. Díky Netflixu se lidé v pandemii měli na co dívat, díky Pelotonu cvičili, díky sociální síti Clubhouse si spolu povídali. Poslední výsledky Netflixu naznačují, že pandemické kouzlo vyprchalo, totéž platí i pro Peloton. Ani jednomu se nedaří lákat dostatečné množství nových zákazníků. A ještě hůř na tom je Clubhouse, fenomén konce prvního pandemického roku. 
	Pandemie je u konce, naznačují propady Netflixu, Pelotonu a Clubhousu
		Zprávy z firem
		
Nová pravidla, nikoli cenzura
Společnost Spotify, která je s asi 381 miliony uživateli největší hudební streamovací platformou na světě, zároveň v neděli na svém webu zveřejnila stávající „pravidla platformy“, v nichž popisuje nepřijatelný obsah.
V pokynech se mimo jiné píše, že by na Spotify neměl být zveřejňován obsah, který „propaguje nepravdivé nebo nebezpečné klamavé lékařské informace, jež mohou způsobit újmu off-line nebo přímo ohrožují veřejné zdraví“. Příkladem závadného obsahu je podle Spotify tvrzení, že covid-19 a další onemocnění neexistují či nabádání lidí, aby se záměrně nakazili koronavirem s cílem získat imunitu. Obsah, který pravidla porušuje, může být odstraněn a opakované porušování pravidel může vést k odstranění účtu.
Spotify čelí kritice poté, co kanadsko-americký hudebník Young začátkem minulého týdne vyjádřil nespokojenost s tím, že tato platforma dává výsadní prostor autorovi podcastů Joeovi Roganovi, který podle Younga šíří nebezpečné dezinformace o vakcínách proti covidu-19. Young následně nechal své skladby ze Spotify odstranit, jelikož firma odmítla stáhnout Roganův podcast.
Do Česka v nadcházejících měsících zamíří tři globální streamovací služby. Doplní tak nabídku interaktivních televizí v čele s Netflixem. Reagovat na to musí také tuzemské stanice. Nova proto tlačí své Voyo a má s ním velké plány. Jaký bude boj o diváka, který se stale více odklání od tradiční televize a zábavu hledá aktivně sám?
	Netflix, HBO i Disney chtějí české diváky. Jak zareaguje Nova a ostatní?
		Enjoy
		
Kanadská písničkářka a kytaristka Joni Mitchellová v solidaritě s Youngem v pátek oznámila, že chce, aby Spotify z nabídky stáhla veškerou její hudbu. Na sociálních sítích se mezitím v souvislosti s kontroverzí začaly množit výzvy, aby lidé přestali Spotify používat.
Dojde ke stažení podcastové hvězdy Rogana?
Roganův podcast nazvaný The Joe Rogan Experience je nejpopulárnější podcast na Spotify. Každý měsíc si ho stáhne na 200 milionů lidí. Čtyřiapadesátiletý Američan v něm v uvolněné atmosféře vede několikahodinové rozhovory s širokou škálou osobností, od podnikatelů a vědců po herce a sportovce.
V poslední době začal Rogan vystupovat negativně proti vakcínám proti covidu-19, loni v dubnu například řekl, že mladí a zdraví lidé by se neměli nechat očkovat. V pořadu rovněž propagoval přípravek pro zvířata proti parazitům ivermektin při léčbě covidu-19, navzdory negativním stanoviskům regulačních úřadů USA, EU i Světové zdravotnické organizace (WHO).
Ani Disney +, ani HBO Max. Českým divákům se ještě před těmito prémiovými streamovacími službami představí SkyShowtime, která nabídne tisíce hodin zábavy od celé řady studií.
	Do Česka vstupuje nová streamovací služba
		Enjoy
		
„Zázračné“ prostředky zaručující nový růst vlasů na plešaté hlavě už celé věky nabízela a stále nabízí spousta podvodníků. Teď se však zdá, že biologové pracující pro několik nových startupů jsou blízko reálnému postupu, který by mohl zcela novou čupřinu skutečně vytvořit. A metoda může fungovat nejenom pro růst vlasů, ale i pro opravy lidských orgánů.
	Kosmetické firmy zpozorněly. Genetičtí inženýři našli cestu od pleše k bujné kštici
		Money
		
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.