Skupina PPF v pololetí vykázala čistý zisk přes 17 miliard, pomohl jí prodej filipínského Home Creditu

Skupina PPF vykázala v prvním pololetí letošního roku čistý zisk 709 milionů eur (17,4 miliardy korun) proti ztrátě 400 milionů eur (9,8 miliardy korun) ve stejném období loni. Aktiva skupiny PPF v prvním pololetí dosáhla 1,08 bilionu, v letošním roce tak stoupla o devět procent.
„Zejména naše bankovní, telekomunikační a mediální aktiva přispěla k celkovému čistému zisku srovnatelnému s předcovidovými výsledky,“ řekla finanční ředitelka PPF Kateřina Jirásková. Pozitivní výsledek v prvním pololetí odráží podle PPF také výnos z prodeje filipínského Home Creditu. „Dařilo se společnostem napříč skupinou, která se již loni vypořádala s většinou nákladů spojených s odchodem z Ruska,“ uvedla PPF.
Během posledních deseti měsíců PPF majetkově vstoupila do firem v Evropě, Spojených státech a Jihoafrické republice. Významné investice představují akvizice podílů v německé mediální skupině ProSiebenSat.1 a společnosti InPost, která provozuje evropskou síť samoobslužných boxů pro e-commerce.
Evropská investiční společnost CVC Capital Partners chystá primární nabídku akcií. Plány na vstup na burzu v Amsterodamu by mohla představit v nejbližších dnech. Primární nabídka firmy by mohla být největší v Evropě v letošním roce, uvedla agentura Bloomberg s odvoláním na informované zdroje.
Investor CVC Capital se chystá na burzu. Primární nabídka firmy by mohla být letošní největší v Evropě
Trhy
PPF také v srpnu oznámila dohodu o partnerství s globální technologickou skupinou e& s cílem vytvořit významného hráče na telekomunikačním trhu ve střední a východní Evropě. V souladu se strategií posílit na západních trzích dokončila PPF v říjnu 2023 prodej Home Creditu v Indonésii a navázala tak na filipínskou transakci, jež byla vypořádána v červnu. Kupujícím obou aktiv je konsorcium vedené japonskou Mitsubishi UFJ Financial Group (MUFG).
Investiční skupina PPF podniká ve 25 zemích v Evropě, Asii a Severní Americe. Investuje do finančních služeb, telekomunikací, médií, biotechnologií, nemovitostí či strojírenství. Do skupiny patří například splátková společnost Home Credit, dále Air Bank, telekomunikační firmy Cetin a O2, mediální společnost Central European Media Enterprises (CME), nemovitostní skupina PPF Real Estate Holding, strojírenská Škoda Group nebo provozovatel mýta v ČR CzechToll. K 30. červnu letošního roku zaměstnávala PPF celosvětově 50.000 lidí.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.