Plzeňská Škoda Group expanduje a chystá změnu jména. Nový brand má odrážet české inženýrství

Plzeňská Škoda Group, významný evropský hráč ve výrobě kolejových vozidel, se v následujících letech chystá k zásadní proměně. Skupina, která dodává moderní tramvaje, vlaky a další dopravní prostředky do celé Evropy, plánuje změnu názvu a vytvoření nové značky, která bude reflektovat její technologický posun a mezinárodní ambice.
„Nový brand chceme postavit na kvalitě a inovacích českého inženýrství. Cílem je, aby naše značka byla jasně identifikovatelná na globálních trzích,“ uvedl generální ředitel Škoda Group Petr Novotný v rozhovoru pro E15.
Skupina, kterou vlastní investiční gigant PPF, v posledních letech výrazně expandovala na evropské trhy, kde její vozidla jezdí nejen v Česku, ale i ve Skandinávii, Německu, Itálii či Pobaltí. Mezi významné zakázky patří například dodávky nových vlaků pro RegioJet nebo elektrických jednotek pro České dráhy.
Vedle změny brandu se Škoda Group zaměřuje i na rozšíření svého výrobního portfolia a efektivnější řízení dodavatelského řetězce. Podle Novotného je strategickým cílem vytvoření stabilní a konkurenceschopné společnosti, která obstojí i v prostředí rostoucích cen surovin a vysoké konkurence nadnárodních hráčů, jako jsou Alstom či Siemens.
Budoucnost společnosti tak bude stát nejen na kvalitních produktech, ale i na silném brandu, který má za úkol podpořit její pozici na evropském dopravním trhu.
I západ Čech může patřit výrobě vína. Minimálně toho šumivého. Bohemia Sekt každoročně vyprodukuje na šestnáct milionů lahví a tato čísla i obliba českých bublin postupně rostou. „V padesátých letech minulého století činila roční produkce nějakých 300 tisíc lahví. To odpovídá dnešní dvoudenní výrobě,“ říká ředitel společnosti Ondřej Beránek. Kromě základní řady vyráběné rozšířenější tankovou metodou tady pořád vzniká i sekt, který zraje v lahvích minimálně dvanáct měsíců a způsobem výroby si nezadá s proslulým šampaňským. Koneckonců kvasinky z oblasti Champagne tady používají už od poloviny minulého století.
První šarže sektů ze Starého Plzence dostala název Black Widow a vypila se při oslavách na konci války
Zprávy z firem
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.