Škoda Auto začala prodávat auta v půlmilionové Bruneji
Automobilka Škoda Auto začala prodávat své vozy v další zemi jihovýchodní Asie. Po Vietnamu, kam vstoupila v loňském roce, má nově dealerství i v Bruneji. Firma již dříve oznámila, že zvažuje vstup i do dalších zemí tohoto regionu, jako jsou Thajsko, Malajsie nebo Indonésie. Novými odbytišti chce nahradit výpadek prodejů v Číně a v Rusku.
Zatímco ve Vietnamu chce Škoda ročně prodávat 30 tisíc až 40 tisíc aut a na konci letošního roku tam otevřít výrobní závod, v půlmilionové Bruneji počítá s prodejem okolo 600 vozů ročně a získáním čtyřprocentního podílu během pěti let.
Automobilka Škoda Auto zvažuje po zahájení prodejů na vietnamském trhu vstup i do Thajska, Malajsie nebo Indonésie. Novými odbytišti chce nahradit výpadek prodejů v Číně a v Rusku. Novinářům to během otevření prvního vietnamského dealerství v Hanoji řekl člen představenstva Škody Martin Jahn.
Jahn: Vietnam je pro Škodu brána do jihovýchodní Asie. Na řadě je Thajsko či Malajsie
Zprávy z firem
Asijský stát Brunej bohatne z těžby ropy a podle automobilky má jeden z nejvyšších poměrů vlastnictví automobilů na počet obyvatel. Jedno soukromé vozidlo v Bruneji připadá na 2,6 obyvatele, upozornila. Auta včetně Bruneje prodává podle svého webu v osmi desítkách států světa.
První showroom v Bruneji se nachází v hlavním městě Bandar Seri Begawanu. Ve spolupráci s místním partnerem T.C.Y. Motors zde bude Škoda Auto prodávat v Indii vyráběné modely Slavia a Kushaq a z Evropy bude dovážet Octavii, Karoq a Kodiaq.
Automobilový průmysl v Česku je velmi robustní, dlouhodobě vyškolený krizemi a kolísající poptávkou. „Přes všechny problémy byl, i v posledních třech letech, tahounem české ekonomiky,“ upozornil v rozhovoru pro magazín MED Martin Jahn, člen představenstva Škody Auto, který má na starosti prodej a marketing.
Autoprůmysl vyškolily krize. Jako tahoun české ekonomiky ještě posílí, říká Martin Jahn
Leaders
„Vstup na brunejský trh představuje pro společnost Škoda Auto novou příležitost v rámci regionu ASEAN, během níž můžeme skvěle využít synergii s našimi aktivitami v Indii,“ uvedl člen představenstva pro prodej a marketing Martin Jahn.
Minulý týden v Hanoji Škoda otevřela nově pojaté prodejní prostory, které přes den slouží zákazníkům a v noci se můžou proměnit v dějiště kulturních událostí. Na přelomu roku automobilka představila nový showroom v Kuvajtu a loni v prosinci oznámila návrat do Kazachstánu. Škoda loni dodala celosvětově 866 800 vozů, což je o 18,5 procenta víc než v roce 2022.
Japonská automobilka Toyota Motor loni zvýšila prodej o 7,2 procenta na 11,2 milionu vozů, což je podle agentury AFP nový světový rekord. Japonská firma tak už čtvrtým rokem za sebou zůstala největším prodejcem automobilů na světě před německým konkurentem Volkswagen.
Toyota vládne automobilovému světu. V prodejích vozů vytvořila nový světový rekord
Zprávy z firem
Škoda Auto vstoupila na vietnamský trh. Letos plánuje odbyt řádově stovek aut. Ve střednědobém horizontu chce ve Vietnamu prodávat 30 tisíc aut ročně a po roce 2030 překročit hranici 40 tisíc vozů.
Škoda Auto míří do Vietnamu, jako první zde nabídne svá SUV
Zprávy z firem
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto dodala v loňském roce celosvětově 866 800 vozů, o 18,5 procenta víc než předloni. Důvodem je růst odbytu na klíčových trzích, na největším trhu v Německu o 17,6 procenta. Mezi modely se nejvíce zvedly prodeje plně elektrického modelu Enyaq, a to o 52,1 procenta.
Škoda Auto loni dodala 866 800 vozů, daří se jí na trzích v Německu a Británii
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.