Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Šest nových modelů a 600 milionů dolarů. Nissan a Renault se chtějí v Indii zachránit

Automobilky Nissan a Renault investují v Indii 600 milionů dolarů.
Pixabay
 ČTK

Automobilky Nissan a Renault investují v Indii 600 milionů dolarů (13,3 miliardy korun) do výroby šesti nových modelů. Tímto krokem se snaží reagovat na klesající tržní podíly na indickém trhu, který nabývá na globálním významu, uvedla Reuters. Automobilky minulý týden oznámily restrukturalizaci své aliance a vedle Indie se zavázaly spolupracovat i v Evropě a Latinské Americe.

„Tato investice je velmi významná nejen co se týče produktů, ale i technologií, jako jsou elektromobily. Na rostoucím automobilovém trhu v Indii, který je třetím největším na světě, se chceme skutečně etablovat. Indii máme v plánu využít i jako základnu pro export,” řekl provozní ředitel společnosti Nissan Ášvaní Gupta.

Výroba automobilů.

Suchý únor pro autoprůmysl. Chybějící čipy ho na tržbách připraví o 10 miliard

Kvůli chybějícím čipům a navazujícím součástkám automobilky v únoru vyrobí o 20 tisíc až 25 tisíc aut méně. Odvětví tak bude mít výpadek tržeb nejméně deset miliard korun, z toho osm až devět miliard připadá na finální výrobce a zbytek na dodavatele, řekl výkonný ředitel Sdružení automobilového průmyslu Zdeněk Petzl.

Přečíst článek

Každá z automobilek v Indii představí tři nové modely a při jejich vývoji budou spolupracovat. Avizovaly i sdílení součástek a technických řešení. Dva ze šesti modelů budou elektromobily - první, které výrobci v Indii uvedou.

Indie předstihla Japonsko

Auta se budou vyrábět ve městě Čennaí na jihu Indie. Nissan a Renault tam společně vlastní závod s přidruženým výzkumným a vývojovým centrem. Obě společnosti měly na indickém trhu loni společně asi tříprocentní podíl.

Prodej aut v Indii loni vzrostl o 23 procent na 4,4 milionu, vyplývá z dat společnosti S&P Global Mobility. Indie tak loni poprvé předstihla Japonsko.

Škoda Auto, ilustrační foto

Indie chce vyšší cla na auta. Možná tím zasáhne i Škodovku

Indie od dubna zvýší cla na dovážená auta a motocykly, opatření se týká rovněž elektromobilů. Dovozní clo stoupne i v případě aut, která se v zemi kompletují. Změna by se tak mohla týkat i automobilky Škoda Auto, která má v Indii dva závody, informovala agentura Reuters.

Přečíst článek

Továrna v Čennaí může ročně vyrobit přibližně půl milionu vozidel. Loni jich Renault nicméně v Indii prodal pouze 87 tisíc a Nissan 35 tisíc.

Obě automobilky minulý týden oznámily restrukturalizaci své aliance. Renault má snížit podíl v partnerské japonské automobilce Nissan ze současných zhruba 43 na 15 procent. Stejný podíl, tedy 15 procent, v Renaultu drží i Nissan.

Do roku 2025 budou všechny vozy Jaguar plně elektrické.

Tata chce vyrábět baterie do elektromobilů ve Španělsku či Británii

Indický konglomerát Tata Group zvažuje, že ve Španělsku nebo v Británii postaví továrnu na výrobu baterií do elektromobilů. S odvoláním na informovaný zdroj to uvedla agentura Reuters. Hodnotu případné investice zdroj nezmínil, Tata se ale podle něj snaží posílit své dodavatelské řetězce v Evropě. Mluvčí automobilové divize Tata Motors uvedl, že společnost spekulace nekomentuje.

Přečíst článek

Architektem francouzsko-japonské aliance Renault-Nissan, která byla založena v roce 1999, byl Carlos Ghosn, její pozdější ředitel. Japonskou automobilku tehdy zachránil před krachem. V roce 2016 do strategického partnerství přibyla japonská automobilka Mitsubishi.

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme