Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

S rozvojem umělé inteligence narůstá počet kybernetických útoků. Překoná Crowdstrike opět očekávání trhu?

ilustrační foto
profimedia.cz
Tereza Jalůvková

Mohutný nárůst rozvoje umělé inteligence a jejího využití, přechod na cloud a neustále probíhající digitalizace s sebou přináší řadu úskalí. S rozšiřováním digitálního prostředí roste potřeba komplexních řešení kybernetické bezpečnosti. Výzkumná agentura Cybersecurity Ventures odhaduje, že v loňském roce globálním ekonomika díky kybernetickým útokům přišla o osm bilionů dolarů. V roce 2025 by se toto číslo mělo přehoupnout přes 10 bilionů dolarů.

Reklama

To, co protivníkům dříve zabralo hodiny, se nyní zkrátilo na minuty a sekundy. Hlavním bojištěm kybernetických útoků je cloud. Umělá inteligence se pro útočníky stala jednoduchým nástrojem a řady útočníků se tak rozšiřují.

ilustrační foto

Hackeři se loni k firemním datům snažili dostat nejčastěji pomocí krádeže identity

Nejčastějším nástrojem kybernetických zločinců se loni poprvé staly krádeže identity. Se selháním identifikace a autorizace bylo spojeno 30 procent loni zaznamenaných bezpečnostních incidentů ve firmách, což představuje meziroční nárůst o 71 procent. Ve zprávě X-Force Threat Intelligence Index 2024 to uvedla společnost IBM. Pro sestavení zprávy analyzoval tým IBM X-Force více než 150 miliard bezpečnostních událostí denně po celém světě.

Přečíst článek

Lídrem v oblasti zajišťovámí kybernetické nezpečnosti je společnost Crowdstrike, jenž poskytuje cloudovou AI-nativní  platfomru Falcon. Jejím prostřednictvím poskytuje cloudové zabezpečení, ochranu dat, zabezpečení koncových bodů, zpravodajství o hrozbách, ochranu identity a služby reakce na kybernetický útok. Platforma Falcon využívá strojové učení a analýzu chování pro detekci hrozeb a reakci na ně v reálném čase.

Společnost operuje po celém světě, počet jejich zákazníků rychle narůstá díky neustálé inovaci a využívání umělé inteligence. Nicméně v tak rychle vyvýjejícím se prostředí jako je kybernetická bezpečnost je každý den výzvou.

Reklama

Co se týče hospodaření, ve čtvrtém čtvrtletí předešlého fiskálního roku vykázala společnost se sídlem v Texasu opět silná čísla a poprvé se přehoupla do zisku. Crowdstrike reportoval zisk ve výši 53,7 milionu dolarů (20 centů na akcii). Ztráta za minulý rok činila 47,5 milionu. Analytici v průměru očekávali 12 centů na akcii. Tržby vzrostly o 33 procent na 845,3 milionu dolarů a překonaly tak očekávání 839,1 milionu.

Slibné výhledy

V aktuální čvtrletí Crowdstrike očekává tržby mezi 902,2 milionu a 905,8 milionu dolarů. Upravený čistý zisk by měl dosáhnout 89 až 90 centů na akcii. Tedy lehce víc než očekával trh. Za celý fiskální rok pak polečnost očekává tžby v rozmezí 3,925 a 3,989 miliardy s upravený čistým ziskem 3,77 až 3,97 dolaru na akcii, tedy opět nad očekáváním trhu.

Kromě krátkodobého výhledu má Crowedstrike ambiciozní dlouhodobý cíl, když v roce 2030 chce dosáhnout ročních opakujících se příjmů 10 miliard dolarů. Společnost při uvedení výsledků hospodaření oznámila novou akvizici, jedná se o izraelský startup Flow Security specializující se na zabezpečení cloudových dat. Crowdstrike nezveřejnil kupní cenu, ale řekl, že nákup bude financován převážně v hotovosti, přičemž část bude doručena ve formě vlastního kapitálu.

Silné výsledky v záverečném kvartálu přinutily řadu anaytiků zvednout cilovou cenu. Ve většině případech se přehoupla přes 400 dolarů. Aktuální cena osciluje kolem 300 dolarů. Jen pro zajímavost, společnost vstupovala na burzu koncem roku 2019 s upisovací cenou 11 dolarů. Z posledních novinek v rámcí inovací v produktech je květnové představení cloudové inovace v oblasti detekce a rekace na hrozbu (CDR), kterou momentálně spouští na Microsoft Azure. Aktuální výsledky hospodaření za první fiskální čtvrtletí v novém roce společnost oznámí 4. června.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme