Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Red Bull truchlí. Zemřel jeho spoluzakladatel Dietrich Mateschitz

spoluzakladatel Red Bull  Dietrich Mateschitz
profimedia.cz
 ČTK

Ve věku 78 let zemřel spoluzakladatel a spolumajitel společnosti vyrábějící energetické nápoje Red Bull Dietrich Mateschitz. V sobotu večer o tom informoval motoristický magazín Speedweek, který je součástí skupiny Red Bull. Úmrtí svého dlouholetého společníka později potvrdil během Velké ceny USA formule 1 poradce Red Bullu Helmut Marko.

"Věděli jsme, že je v těžkém zdravotním stavu," řekl Marko televizi Sky. "Teď, když se to stalo, je neskutečné, že tak velká osobnost musela odejít," dodal s tím, že Mateschitz byl jedinečný a velmi skromný člověk. Nedávno se objevily zprávy, že Mateschitz onemocněl rakovinou, píše agentura DPA.

Rakouský miliardář investoval velkou část svého jmění do sportu, zejména do formule 1. Proslavil se jako tvář Red Bullu, rakousko-thajského konglomerátu, který uvádí, že loni ve 172 zemích světa prodal téměř 10 miliard plechovek svého stejnojmenného energetického nápoje s kofeinem a taurinem.

Mateschitz pracoval v 80. letech jako obchodní zástupce. Během svých cest do jihovýchodní Asie si všiml, že díky thajskému energetickému nápoji Krating Daeng lépe překonává únavu spojenou s cestováním přes několik časových pásem. Mateschitz s výrobcem thajského nápoje Čaleem Júvitjou uzavřel spolupráci v roce 1984. Red Bull uvádí, že Mateschitz pracoval na receptuře tři roky, než byl upravený energetický nápoj v roce 1987 uveden pod novým názvem na trh v jeho rodném Rakousku.

Kolem značky Mateschitz následně vybudoval sportovní, mediální, realitní a gastronomické impérium. Red Bull nyní provozuje fotbalové kluby, hokejové týmy a závodní týmy F1 a má smlouvy se stovkami sportovců.

Mercedes-AMG ONE

Formule 1 pro běžný provoz? Mercedes letos konečně uvede vysněný supersport. Vyjde na 2,3 milionu eur

Po šesti letech vývoje by se v druhé půlce roku konečně mělo objevit napjatě očekávané superauto Mercedes- AMG ONE. Cena bude astronomická: 2,3 milionu eur. Přitom podle slov šéfa vývoje Mercedesu Jochena Hermanna hrozilo, že bude vývoj očekávaného vozidla zaříznut. Problémy vozu však nekončí – kvůli průtahům přišel o řadu zákazníků, navíc se nejspíš nebude smět prodávat v USA.

Přečíst článek

Porsche

Porsche chce veřejně nabídnout akcie. Velcí investoři už objednávají za miliardy

Porsche v září poprvé veřejně na burze ve Frankfurtu nabídne své akcie. Velcí investoři mají zájem o předobjednávky akcií v hodnotě mezi 60 až 85 miliardami eur, informuje agentura Bloomberg.  

Přečíst článek

Formule projíždějící přes Karlův most se objevila v reklamním spotu společnosti RedBull.

Zběsilá jízda F1 po Staré Praze. RedBull ukázal kontroverzní reklamní spot

Rakouská firma vyrábějící energetické nápoje RedBull ukázala reklamní spot se záběry z dubnového přejezdu formule po Karlově mostě. Jízda tehdy vyvolala silné kontroverze u části české veřejnosti i politické reprezentace. Řada uživatelů sociálních sítí tehdy kritizovala pronajmutí význačné kulturní památky pro propagační účely nadnárodní společnosti a vedení pražské radnice později prohlásilo, že o chystaném průjezdu formule do poslední chvíle nevědělo.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme