Reklama

Red Bull truchlí. Zemřel jeho spoluzakladatel Dietrich Mateschitz

spoluzakladatel Red Bull  Dietrich Mateschitz
profimedia.cz
 ČTK

Ve věku 78 let zemřel spoluzakladatel a spolumajitel společnosti vyrábějící energetické nápoje Red Bull Dietrich Mateschitz. V sobotu večer o tom informoval motoristický magazín Speedweek, který je součástí skupiny Red Bull. Úmrtí svého dlouholetého společníka později potvrdil během Velké ceny USA formule 1 poradce Red Bullu Helmut Marko.

Reklama

"Věděli jsme, že je v těžkém zdravotním stavu," řekl Marko televizi Sky. "Teď, když se to stalo, je neskutečné, že tak velká osobnost musela odejít," dodal s tím, že Mateschitz byl jedinečný a velmi skromný člověk. Nedávno se objevily zprávy, že Mateschitz onemocněl rakovinou, píše agentura DPA.

Rakouský miliardář investoval velkou část svého jmění do sportu, zejména do formule 1. Proslavil se jako tvář Red Bullu, rakousko-thajského konglomerátu, který uvádí, že loni ve 172 zemích světa prodal téměř 10 miliard plechovek svého stejnojmenného energetického nápoje s kofeinem a taurinem.

Mateschitz pracoval v 80. letech jako obchodní zástupce. Během svých cest do jihovýchodní Asie si všiml, že díky thajskému energetickému nápoji Krating Daeng lépe překonává únavu spojenou s cestováním přes několik časových pásem. Mateschitz s výrobcem thajského nápoje Čaleem Júvitjou uzavřel spolupráci v roce 1984. Red Bull uvádí, že Mateschitz pracoval na receptuře tři roky, než byl upravený energetický nápoj v roce 1987 uveden pod novým názvem na trh v jeho rodném Rakousku.

Kolem značky Mateschitz následně vybudoval sportovní, mediální, realitní a gastronomické impérium. Red Bull nyní provozuje fotbalové kluby, hokejové týmy a závodní týmy F1 a má smlouvy se stovkami sportovců.

Mercedes-AMG ONE

Formule 1 pro běžný provoz? Mercedes letos konečně uvede vysněný supersport. Vyjde na 2,3 milionu eur

Po šesti letech vývoje by se v druhé půlce roku konečně mělo objevit napjatě očekávané superauto Mercedes- AMG ONE. Cena bude astronomická: 2,3 milionu eur. Přitom podle slov šéfa vývoje Mercedesu Jochena Hermanna hrozilo, že bude vývoj očekávaného vozidla zaříznut. Problémy vozu však nekončí – kvůli průtahům přišel o řadu zákazníků, navíc se nejspíš nebude smět prodávat v USA.

Přečíst článek

Reklama

Porsche

Porsche chce veřejně nabídnout akcie. Velcí investoři už objednávají za miliardy

Porsche v září poprvé veřejně na burze ve Frankfurtu nabídne své akcie. Velcí investoři mají zájem o předobjednávky akcií v hodnotě mezi 60 až 85 miliardami eur, informuje agentura Bloomberg.  

Přečíst článek

Formule projíždějící přes Karlův most se objevila v reklamním spotu společnosti RedBull.

Zběsilá jízda F1 po Staré Praze. RedBull ukázal kontroverzní reklamní spot

Rakouská firma vyrábějící energetické nápoje RedBull ukázala reklamní spot se záběry z dubnového přejezdu formule po Karlově mostě. Jízda tehdy vyvolala silné kontroverze u části české veřejnosti i politické reprezentace. Řada uživatelů sociálních sítí tehdy kritizovala pronajmutí význačné kulturní památky pro propagační účely nadnárodní společnosti a vedení pražské radnice později prohlásilo, že o chystaném průjezdu formule do poslední chvíle nevědělo.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme