Reklama

Formule 1 pro běžný provoz? Mercedes letos konečně uvede vysněný supersport. Vyjde na 2,3 milionu eur

Mercedes-AMG ONE
Mercedes-Benz - použito se svolením
Stanislav Šulc
sta

Po šesti letech vývoje by se v druhé půlce roku konečně mělo objevit napjatě očekávané superauto Mercedes- AMG ONE. Cena bude astronomická: 2,3 milionu eur. Přitom podle slov šéfa vývoje Mercedesu Jochena Hermanna hrozilo, že bude vývoj očekávaného vozidla zaříznut. Problémy vozu však nekončí – kvůli průtahům přišel o řadu zákazníků, navíc se nejspíš nebude smět prodávat v USA.

Reklama

Je to sen každého kluka jakéhokoli věku. Řídit auto síly formule 1, které by ale zároveň mohlo do běžného provozu. Mercedes-Benz právě takové vozidlo chystá již šest let. Kvůli průtahům při vývoji a po celé řadě kompromisů se však prvním zákazníkům dostane až letos na podzim, prozradil agentuře Bloomberg technologický šéf Mercedesu Jochen Hermann.

I tak ale auto nazvané Mercedes-AMG ONE nečiní tolik radosti, jak původně Mercedes zamýšlel.

Jak vypadá chystaný supersport Mercedes-AMG ONE? Podívejte se

„Během vývoje jsme se dostali do momentu, kdy jsme museli učinit velmi těžké rozhodnutí. Abychom zachovali jízdní vlastnosti formule jedna, došlo k řadě kompromisů. A s lítostí musíme oznámit, že náš vůz nebude legálně možné řídit v běžném provozu na území Spojených států amerických.“ Zprávu s tímto zněním rozeslalo vedení společnosti svým zákazníkům na počátku června.

A že jde o smutnou zprávu nejen pro americké zákazníky, ale i pro samotnou firmu, je zcela jasné. Cenovka vozu se totiž vyšplhá na 2,4 milionu dolarů, což z něj činí jedno z nejdražších aut na trhu. Mercedes počítal s omezenou výrobou 275 kusů a vedle evropského a blízkovýchodního trhu se část vozů jistě měla dostat i do Ameriky.

Komplikovaný vývoj

Technologický šéf Mercedes-Benz Jochen Hermann, který dozoroval vývoj AMG ONE, poskytl rozhovor agentuře Bloomberg a přiznal, že tvorba tohoto vozu byla extrémně náročná.

Tesla Model 3

Dva roky s modelem 3 od Tesly: Úspora sto tisíc korun a nulová potřeba servisu

Úspora desítek tisíc korun za rok oproti standardním vozům, více her, Netflix a také neustálá aktualizace vozu. To uživatel modelu 3 od Tesly Jan Shejbal řadí k pozitivům. Negativa? Moc jich není, ale i ta se najdou.

Přečíst článek

„Když za mnou přišlo pár lidí z vývoje a nadhodilo možnost vyrobit formuli 1 pro běžný provoz, řekl jsem jim, ať do toho jdou. Zpětně jsem se často ptal, jestli jsme nebyli opilí, protože to byl absurdní nápad, jehož dopady nám vůbec nedocházely,“ uvedl Hermann. „Pak jsem se ale bavil s jedním naším stálým zákazníkem a ten mi otevřeně řekl, že nemá zájem o vozy, které se vyvíjejí snadno. A dokonce mi říkal, ať se v žádném případě neomlouváme za případná zdržení,“ dodal Hermann.

Největším problémem přitom byl fakt, že zatímco motory formulí 1 musejí vydržet „jen“ na několik závodů, u tohoto vozu musí být výdrž motoru daleko vyšší.

Vyřešit tento problém bylo klíčové a šéf vývoje hned několikrát uvažoval o zrušení celého projektu. „Ano, dvakrát, možná třikrát jsem si řekl, že končíme. Vraťte lidem peníze, konec,“ prozradil Jochen Hermann agentuře Bloomberg.

Výroba automobilů

Krize v autoprůmyslu se zmírňuje. Čipů přibývá, ale výrobci ještě nemají vyhráno

Krize v autoprůmyslu, kterou způsobil dlouhodobý nedostatek čipů, zmírňuje. Firmy jako Mercedes Benz, Daimler Truck a BMW mají momentálně dostatek high-tech komponentů, které jim umožňují vyrábět na maximální kapacitu. Výrobci ale ještě nemají vyhráno, uvedla agentura Bloomberg.

Přečíst článek

Hudba budoucnosti

AMG ONE v tuto chvíli oficiálně nebylo představeno veřejnosti. Poprvé v akci je bude možné vidět koncem června během Goodwood Festival of Speed v Británii.

Půjde o plug-in hybrid, který podle slov Hermanna bude mít baterii pro elektrický motor.

První zákazníci by měli vozidla převzít ještě letos, konkrétně v druhé polovině roku.

Generální ředitel Kia Czech Arnošt Barna

Šéf Kia Barna: Česko je automobilovou velmocí, ale v oblasti podpory elektromobility má velké rezervy

Buď budete stále dohánět zpřísňující se limity, nebo to naopak pojmete jako příležitost. Tak se na obrovský tlak, pod který se kvůli ekologii dostal automobilový průmysl, dívá generální ředitel Kia Czech Arnošt Barna. Korejská automobilka si evidentně vybrala druhou cestu. Za 13 let tak už v Evropě nebudou prodávat jiné vozy než s elektrickým pohonem, o deset let později už má jít o uhlíkově neutrální firmu.

Přečíst článek

Tomáš Prouza: Zemědělské suroviny jsou nejdražší v historii

Do současných cen potravin v obchodech se propsalo masivní zdražování zemědělských surovin. Vysoká cena je podle prezidenta Svazu obchodu a cestovního ruchu Tomáše Prouzy často způsobena spíše panikou než nedostatkem surovin. Někteří velkozemědělci podle něho současnou situaci využívají a prodávají staré zásoby za nové ceny.

Přečíst článek

Magazín Newstream CLUB

Tématem druhého čísla byznysově - lifestylového čtvrtletníku je návod, jak globálně uspět, jak dobýt svět a užít si ho.

Na titulní straně představujeme neurologa Martina Tolara. Jeho společnost Alzheon je nejblíž ze všech farmaceutických firem světa k dosažení schválení léku na Alzheimerovu nemoc. Co všechno musel obětovat a jak těžké bylo prosadit se v USA?

„Amerika je kouzelná v tom, že když máte chuť něco dělat, máte výdrž a nadšení, tak vám pomůže. Ona je to země plná lidí, kteří tam přišli s jedním kufrem a vybudovali si tam z ničeho, jen ze svých snů, celý život,“ říká Tolar v hlavním rozhovoru magazínu.

A magazín dále přináší řadu příběhů osobností, kterým se ve světě podařilo uspět. Eduard Kučera například vypráví, jak těžké bylo hledat vhodného správce majetku a vysvětluje, proč se nakonec rozhodl většinu investic mít v USA.

Architekt Petr Štefek pracoval v Londýně u Normana Fostera a popisuje rozdíly mezi globální londýnskou scénou a Prahou.

Legendární investor Gabriel Eichler pak popisuje svou cestu z USA zpět do Československa a jak tu jeho know-how pomáhalo budovat svobodnou ekonomiku.

Jak dostat dítě na Oxford?

Připravit svým potomkům ty nejlepší startovní podmínky pro život, kariéru a úspěch ve světě je snem každého rodiče. Stojí to však peníze a čas. A také je k tomu potřeba učinit celou řadu správných rozhodnutí od volby střední školy přes kroužky a další mimoškolní aktivity. Odměnou ale může být studium na některé z nejprestižnějších univerzit světa na obou březích Atlantiku i Pacifiku. Jak ta správná rozhodnutí skutečně učinit poradí nejpovolanější odborníci ve druhém čísle magazínu Newstream CLUB, který právě vychází.  K dostání je v síti trafik Lagardère i online

Příští číslo magazínu Newstream CLUB vyjde již v březnu. 

Související témata

Miliardáři

Vzdělávání

Biohacking

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme