Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Formule 1 pro běžný provoz? Mercedes letos konečně uvede vysněný supersport. Vyjde na 2,3 milionu eur

Mercedes-AMG ONE
Mercedes-Benz - použito se svolením
Stanislav Šulc
sta

Po šesti letech vývoje by se v druhé půlce roku konečně mělo objevit napjatě očekávané superauto Mercedes- AMG ONE. Cena bude astronomická: 2,3 milionu eur. Přitom podle slov šéfa vývoje Mercedesu Jochena Hermanna hrozilo, že bude vývoj očekávaného vozidla zaříznut. Problémy vozu však nekončí – kvůli průtahům přišel o řadu zákazníků, navíc se nejspíš nebude smět prodávat v USA.

Je to sen každého kluka jakéhokoli věku. Řídit auto síly formule 1, které by ale zároveň mohlo do běžného provozu. Mercedes-Benz právě takové vozidlo chystá již šest let. Kvůli průtahům při vývoji a po celé řadě kompromisů se však prvním zákazníkům dostane až letos na podzim, prozradil agentuře Bloomberg technologický šéf Mercedesu Jochen Hermann.

I tak ale auto nazvané Mercedes-AMG ONE nečiní tolik radosti, jak původně Mercedes zamýšlel.

Jak vypadá chystaný supersport Mercedes-AMG ONE? Podívejte se

„Během vývoje jsme se dostali do momentu, kdy jsme museli učinit velmi těžké rozhodnutí. Abychom zachovali jízdní vlastnosti formule jedna, došlo k řadě kompromisů. A s lítostí musíme oznámit, že náš vůz nebude legálně možné řídit v běžném provozu na území Spojených států amerických.“ Zprávu s tímto zněním rozeslalo vedení společnosti svým zákazníkům na počátku června.

A že jde o smutnou zprávu nejen pro americké zákazníky, ale i pro samotnou firmu, je zcela jasné. Cenovka vozu se totiž vyšplhá na 2,4 milionu dolarů, což z něj činí jedno z nejdražších aut na trhu. Mercedes počítal s omezenou výrobou 275 kusů a vedle evropského a blízkovýchodního trhu se část vozů jistě měla dostat i do Ameriky.

Komplikovaný vývoj

Technologický šéf Mercedes-Benz Jochen Hermann, který dozoroval vývoj AMG ONE, poskytl rozhovor agentuře Bloomberg a přiznal, že tvorba tohoto vozu byla extrémně náročná.

Tesla Model 3

Dva roky s modelem 3 od Tesly: Úspora sto tisíc korun a nulová potřeba servisu

Úspora desítek tisíc korun za rok oproti standardním vozům, více her, Netflix a také neustálá aktualizace vozu. To uživatel modelu 3 od Tesly Jan Shejbal řadí k pozitivům. Negativa? Moc jich není, ale i ta se najdou.

Přečíst článek

„Když za mnou přišlo pár lidí z vývoje a nadhodilo možnost vyrobit formuli 1 pro běžný provoz, řekl jsem jim, ať do toho jdou. Zpětně jsem se často ptal, jestli jsme nebyli opilí, protože to byl absurdní nápad, jehož dopady nám vůbec nedocházely,“ uvedl Hermann. „Pak jsem se ale bavil s jedním naším stálým zákazníkem a ten mi otevřeně řekl, že nemá zájem o vozy, které se vyvíjejí snadno. A dokonce mi říkal, ať se v žádném případě neomlouváme za případná zdržení,“ dodal Hermann.

Největším problémem přitom byl fakt, že zatímco motory formulí 1 musejí vydržet „jen“ na několik závodů, u tohoto vozu musí být výdrž motoru daleko vyšší.

Vyřešit tento problém bylo klíčové a šéf vývoje hned několikrát uvažoval o zrušení celého projektu. „Ano, dvakrát, možná třikrát jsem si řekl, že končíme. Vraťte lidem peníze, konec,“ prozradil Jochen Hermann agentuře Bloomberg.

Výroba automobilů

Krize v autoprůmyslu se zmírňuje. Čipů přibývá, ale výrobci ještě nemají vyhráno

Krize v autoprůmyslu, kterou způsobil dlouhodobý nedostatek čipů, zmírňuje. Firmy jako Mercedes Benz, Daimler Truck a BMW mají momentálně dostatek high-tech komponentů, které jim umožňují vyrábět na maximální kapacitu. Výrobci ale ještě nemají vyhráno, uvedla agentura Bloomberg.

Přečíst článek

Hudba budoucnosti

AMG ONE v tuto chvíli oficiálně nebylo představeno veřejnosti. Poprvé v akci je bude možné vidět koncem června během Goodwood Festival of Speed v Británii.

Půjde o plug-in hybrid, který podle slov Hermanna bude mít baterii pro elektrický motor.

První zákazníci by měli vozidla převzít ještě letos, konkrétně v druhé polovině roku.

Generální ředitel Kia Czech Arnošt Barna

Šéf Kia Barna: Česko je automobilovou velmocí, ale v oblasti podpory elektromobility má velké rezervy

Buď budete stále dohánět zpřísňující se limity, nebo to naopak pojmete jako příležitost. Tak se na obrovský tlak, pod který se kvůli ekologii dostal automobilový průmysl, dívá generální ředitel Kia Czech Arnošt Barna. Korejská automobilka si evidentně vybrala druhou cestu. Za 13 let tak už v Evropě nebudou prodávat jiné vozy než s elektrickým pohonem, o deset let později už má jít o uhlíkově neutrální firmu.

Přečíst článek

Tomáš Prouza: Zemědělské suroviny jsou nejdražší v historii

Do současných cen potravin v obchodech se propsalo masivní zdražování zemědělských surovin. Vysoká cena je podle prezidenta Svazu obchodu a cestovního ruchu Tomáše Prouzy často způsobena spíše panikou než nedostatkem surovin. Někteří velkozemědělci podle něho současnou situaci využívají a prodávají staré zásoby za nové ceny.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme