Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Zběsilá jízda F1 po Staré Praze. RedBull ukázal kontroverzní reklamní spot

Formule projíždějící přes Karlův most se objevila v reklamním spotu společnosti RedBull.
Jan Kasl / Red Bull Content Pool
 ČTK

Rakouská firma vyrábějící energetické nápoje RedBull ukázala reklamní spot se záběry z dubnového přejezdu formule po Karlově mostě. Jízda tehdy vyvolala silné kontroverze u části české veřejnosti i politické reprezentace. Řada uživatelů sociálních sítí tehdy kritizovala pronajmutí význačné kulturní památky pro propagační účely nadnárodní společnosti a vedení pražské radnice později prohlásilo, že o chystaném průjezdu formule do poslední chvíle nevědělo.

Reklama

RedBull natáčel na několik místech v České republice a na Slovensku. Kromě Karlova mostu se formule ve videu objevuje také u Pražského hradu či u sochy Franze Kafky poblíž Národní třídy. Následně se děj přesouvá na Moravu, kde závodní vůz jede vinicemi.

Na Slovensku se pak formule objevuje mimo jiné v bratislavských ulicích, přejíždí přes Starý most přes Dunaj a nakonec zastaví u Bratislavského hradu.

RedBull uvedl reklamní spot s přejezdem formule po Karlově mostě.

Formule se na Karlově mostě objevila 21. dubna a její přítomnost vzbudila nesouhlas části veřejnosti. Pražská radní pro kulturu Hana Třeštíková (Praha Sobě) tehdy serveru iDNES.cz řekla, že vedení magistrátu s průjezdem nesouhlasilo, ale že se vedení firmy RedBull zřejmě dohodlo s vedením městské části Praha 1, kde most leží.

Radní pro majetek Jan Chabr (TOP 09) pak iDNES.cz sdělil, že natáčení odsouhlasil poté, co mu dala zelenou Praha 1 i památkový ústav. Z žádosti firmy podle něj ale nebylo patrné, že se chystá na mostě průjezd formule a RedBull rovněž uváděl, že bude natáčet film, a nikoliv reklamní spot. Pokud by pravý účel vedení magistrátu vědělo předem, akci by nepovolilo, dodal.

Reklama

Spot z České republiky a Slovenska je součástí série firmy RedBull, která k propagaci svého týmu formule 1 natáčí videa z různých zemí. Závodní vozy při nich projíždí místní přírodou či kolem nejznámějších historických památek. Předchozí reklamní videa společnost natáčela například v Indii, Argentině, USA, ve Švýcarsku či v Dánsku.

Magazín newstream CLUB

Hlavním tématem letního čísla magazínu Newstream CLUB je Česko-Slovensko, s podtitulem Dvě země, jeden trh. 

V rozhovoru se představuje Karel Vágner, marketér a podnikatel v řadě úspěšných projektů, známý také spoluprací s manželkou a úspěšnou modelkou Simonou Krainovou.

Další osobnosti jako Igor Rattaj se zamýšlejí nad rozdíly mezi podnikáním v Česku a na Slovensku. O umělé inteligenci hovoří česko-slovenská investorka Andrea Ferancová Bartoňová, o veřejnosti a kultuře slovenský bestsellerista Jozef Karika. Uznávaný chef Marcel Ihnačák prozrazuje, která z obou kuchyní je „lepší“. Marketér Milan Šemelák s klientem Williamem Rudolfem Lobkowiczem mluví o tom, jak přetvořit odkaz šlechtického rodu do moderní doby.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme