Princezna Diana překonala Kurta Cobaina. Její ikonický svetr se prodal za desítky milionů

V aukci v New Yorku se za 1,14 milionu dolarů (26,3 milionu korun) vydražil červený svetr s ovečkami, který na sebe ještě před svatbou oblékla princezna Diana a zpopularizovala jej natolik, že se prodává dodnes, informuje zpravodajský web BBC.
Podle televize CNN jde o nejvyšší cenu, za kterou byl kdy svetr vydražen. Dosud rekord držel olivově zelený svetr frontmana kapely Nirvana Kurta Cobaina, který se v roce 2019 vydražil za 334 tisíc dolarů.
Odhadovaná cena Dianina svetru byla 50 tisíc až 80 tisíc dolarů. Aukce začala 31. srpna a nejvyšší nabídka se až do posledních minut dražby držela pod hranicí 200 tisíc dolarů. Jméno kupce aukční síň Sotheby's nezveřejnila.
Aktuálním vrcholem podzimní globální aukční sezóny se stane dražba obrazu Pabla Picassa z roku 1932 s názvem Žena s hodinkami. V aukci síně Sotheby´s by podle odhadů mohla vynést až 120 milionů dolarů (asi 2,74 miliardy korun), čímž by se obraz stal druhým nejdražším proslulého malíře prodaným v aukcích, napsal deník The Wall Street Journal.
Vrcholem podzimní aukční sezóny bude Picassův obraz Žena s hodinkami. Za téměř tři miliardy
Enjoy
Svetr značky Warm&Wonderful, na kterém jsou řady bílých ovcí a jediná černá, měla na sobě Diana v roce 1981, když se šla podívat, jak princ Charles hraje zápas v pólu. Fotografie snoubenky následníka trůnu na titulní straně nedělníku posléze pomohla zakladatelkám značky Sally Muirové a Joanně Osborneové k úspěchu. Právě Osborneová v březnu originální svetr objevila na půdě, protože princezna Diana jí ho kvůli poškozenému rukávu poslala na opravu. Místo opraveného ale dostala zbrusu nový.

Vzor svetru je často popisován jako symbol Dianina místa v královské rodině. Módní historici se však domnívají, že se Diana tímto kouskem, který si oblékla měsíc před svatbou s tehdejším princem Charlesem, nesnažila vyslat žádný vzkaz, na rozdíl například od ikonických malých černých šatů „pomsty“, které si na sebe vzala v roce 1994 po rozchodu, píše BBC.
Magazín Newstream CLUB
Je nový byznysově - lifestylový čtvrtletník o tom, jak žít bohatý a smysluplný život. Přináší inspiraci, osobnosti, miliardáře, rozhovory, life-hacky. Nedílnou součástí je fashion, design, travel, styl, food, filantropie a taky budoucnost.
Za hlavní téma PRVNÍHO čísla magazínu Newstream CLUB s titulkem Work is Life jsme zvolili radikální změnu, která se odehrává na poli práce. Ostatně i tento magazín je výrazem této změny. Ještě před několika lety by takový časopis zaměstnal velkou redakci na několik týdnů. Díky současným technologiím jej dokáže připravit mnohem menší tým. Pokud je dost efektivní a 100procentně oddaný pro věc.
Aktuální číslo magazínu Newstream CLUB představuje na titulní straně manažerku a podnikatelku Michaelu Bakala, která prozrazuje, že zvažuje novou kariéru. Vydala se proto studovat psychologii do Kalifornie.
Headhunter Jan Bubeník v prvním čísle mluví o tom, jak se v poslední době změnily nároky na šéfy. „Dnešní šéf je kapitán na rozbouřeném moři,“ říká.
Miliardáři a investoři Libor Winkler, Ondřej Fryc, Andrea Ferancová Bartoňová či Radim Jančura sdílejí své tipy, jak nakládat s penězi a investicemi.
V magazínu je sekce věnovaná filantropii – představují se top české nadace včetně Cibulky manželů Vlčkových a nadace rodiny Kellnerových. Objevují se v něm také články z prestižního Harvard Business Review, které redakce na základě licence jako jediná přináší českému publiku.
K dostání je v síti trafik Lagardère. K dostání je také online i jako předplatné přes SEND.
Objednávejte zde.
Další číslo magazínu Newstream Club vyjde v prosinci 2023.