Princezna Diana překonala Kurta Cobaina. Její ikonický svetr se prodal za desítky milionů
V aukci v New Yorku se za 1,14 milionu dolarů (26,3 milionu korun) vydražil červený svetr s ovečkami, který na sebe ještě před svatbou oblékla princezna Diana a zpopularizovala jej natolik, že se prodává dodnes, informuje zpravodajský web BBC.
Podle televize CNN jde o nejvyšší cenu, za kterou byl kdy svetr vydražen. Dosud rekord držel olivově zelený svetr frontmana kapely Nirvana Kurta Cobaina, který se v roce 2019 vydražil za 334 tisíc dolarů.
Odhadovaná cena Dianina svetru byla 50 tisíc až 80 tisíc dolarů. Aukce začala 31. srpna a nejvyšší nabídka se až do posledních minut dražby držela pod hranicí 200 tisíc dolarů. Jméno kupce aukční síň Sotheby's nezveřejnila.
Aktuálním vrcholem podzimní globální aukční sezóny se stane dražba obrazu Pabla Picassa z roku 1932 s názvem Žena s hodinkami. V aukci síně Sotheby´s by podle odhadů mohla vynést až 120 milionů dolarů (asi 2,74 miliardy korun), čímž by se obraz stal druhým nejdražším proslulého malíře prodaným v aukcích, napsal deník The Wall Street Journal.
Vrcholem podzimní aukční sezóny bude Picassův obraz Žena s hodinkami. Za téměř tři miliardy
Enjoy
Svetr značky Warm&Wonderful, na kterém jsou řady bílých ovcí a jediná černá, měla na sobě Diana v roce 1981, když se šla podívat, jak princ Charles hraje zápas v pólu. Fotografie snoubenky následníka trůnu na titulní straně nedělníku posléze pomohla zakladatelkám značky Sally Muirové a Joanně Osborneové k úspěchu. Právě Osborneová v březnu originální svetr objevila na půdě, protože princezna Diana jí ho kvůli poškozenému rukávu poslala na opravu. Místo opraveného ale dostala zbrusu nový.
Vzor svetru je často popisován jako symbol Dianina místa v královské rodině. Módní historici se však domnívají, že se Diana tímto kouskem, který si oblékla měsíc před svatbou s tehdejším princem Charlesem, nesnažila vyslat žádný vzkaz, na rozdíl například od ikonických malých černých šatů „pomsty“, které si na sebe vzala v roce 1994 po rozchodu, píše BBC.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.